loader

State of Social Media Employment 2013 - Nivelul salariilor specialistilor Social Media a ramas constant

Pentru al saselea an consecutiv, comunitatea online din Romania s-a reunit pe 27 septembrie in cadrul Webstock 2013, cea mai mare conferinta locala de social media

Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel si a fost un maraton de 12 ore care a atras un numar de peste 600 de participanti.

 

In cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele studiului State of Social Media Employment, realizat de Evensys in colaborare cu Portal HR. Studiul este realizat pentru al treilea an consecutiv si prezinta o analiza a salariilor specialistilor din Social Media.

 

Initiativa a pornit de la dorinta de a ne baza pe mai mult decat niste opinii disparate si de a culege cat mai multe date de la specialistii din acest nou domeniu, in asa fel incat sa putem incepe sa identificam tendintele actuale ale pietei. In primii doi ani am strans aceste date doar de la angajati, cei care au atributii in Social Media, anul acesta am completat aceasta imagine cu raspunsurile primite de la 10 companii care au un departament de Social Media sau angajati dedicati acestei specializari.

 

Majoritatea rolurilor din Social Media sunt noi, numarul specialistilor este inca mic, insa asistam la un domeniu care este abia in formare, care continua sa creasca de la an la an. Am vrut sa identificam cateva marje salariale, specializari care duc catre acest tip de rol si sa vedem care sunt corelatiile intre nivelul de senioritate si nivelul pachetului salarial oferit. 

 

Analiza a fost realizata doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:

  • nivelul salariilor in 2013 fata de 2012 a ramas constant, lucru care este pozitiv in contextul in care exista in continuare specializari pe piata fortei de munca pentru care nivelul salarial a scazut in continuare.
  • Experienta face o diferenta, specialistii cu peste 2 ani de experienta in zona de Social Media au diferente semnificative fata de cei proaspat intrati in aceasta industrie.
  • Exista mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirma posibila dezvoltare viitoare.

 

Cateva dintre cifrele care credem ca sunt relevante:

  • Majoritatea specialistilor care activeaza in Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie titlul de Social Media Specialist (13%)
  • Specializarile care par sa duca catre o cariera in Social Media sunt PR (15%) sau presa (11%)
  • Departamentele din care tind sa faca parte aceste responsabilitati sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde exista)
  • Salariul mediu lunar (raportat la numarul total de participanti) este de 660 Euro net, in timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist 603 Euro, Online Manager 775 Euro
  • Pentru pozitia de Social Media Manager, media salariala urca la 1000 E pentru cei care au peste 2 ani de experienta in domeniu
  • Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit intre 2000 si 4000 Euro, in timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist castiga intre 500 si 1000 de euro
  • Datele provenite de la companii confirma nivele intre 600 si 900 Euro net pentru pozitia de Social media Manager, repsectiv 450 – 900 Euro net pentru Social Media Specialist

 

“Speram ca de la an la an baza de specialisti din piata si care participa la acest studiu sa fie in crestere, astfel incat acest demers sa capete relevanta unui studiu salarial in adevaratul sens al cuvantului si sa putem identifica cat mai multe tendinte care sa ne ajute in intelegerea unei piete in formare, cum este cea a specialistilor social media.” Madalina Uceanu, Managing Partner, Career Advisor.

Autori

foto
EVENSYS CONSULT SRL