loader
Sase antreprenori din Cluj au lansat ENSO, platforma care isi propune sa fie un Amazon al serviciilor B2B din Europa

Sase antreprenori din Cluj au lansat ENSO, platforma care isi propune sa fie un Amazon al serviciilor B2B din Europa

Sase antreprenori din Cluj-Napoca cu experienta solida in business au construit platforma ENSO, in urma unei investitii in valoare de 200.000 de euro.

Platforma ENSO conecteaza companiile cu furnizorii de servicii si simplifica stabilirea de parteneriate printr-un sistem online, avand la baza recenzii si recomandari.

ENSO functioneaza ca un „one-stop-shop” pentru identificarea unor furnizori de servicii validati deja de alte companii. Platforma permite identificarea dupa criterii multiple a unor furnizori pentru mai mult de 80 de tipuri diferite de servicii de business, de la servicii de marketing, IT&C si resurse umane, pana la servicii de curatenie si facility management.

Prin intermediul platformei, furnizorii de servicii de business vor putea sa fie vizibili pentru toti clientii lor tinta, intr-un singur loc, reducand astfel, cu pana la 90%, costurile de marketing si vanzari.

“Ideea platformei a venit ca urmare a unei probleme constatate pe propria piele: identificarea si selectia furnizorilor este un proces neplacut, consumator de timp si resurse, fara o certitudine ca la capatul drumului vei avea un rezultat multumitor. Orice profesionist responsabil cu o achizitie mai importanta ar trebui sa aiba la indemana recenzii credibile ale celor care au achizitionat produsul/ serviciul anterior sau sa ceara proactiv recomandari. ENSO este platforma unde toti profesionistii care realizeaza achizitii intr-o companie, indiferent de rolul lor, pot sa se conecteze cu alti profesionisti de pe pozitii sau din industrii similare, sa identifice rapid furnizori validati si sa desfasoare un proces simplu de selectie”, a explicat Andrei Pantelimon, CEO @ENSO Business Services.

Accesul pe platforma este gratuit, atat pentru companii, cat si pentru furnizori, urmand ca din 2021 furnizorii de servicii sa plateasca un abonament anual. In acest moment, ENSO permite companiilor sa identifice furnizori in functie de serviciile cautate si recenziile primite de acestia, sa-si administreze propriul portofoliu de furnizori, sa se conecteze cu funizori validati, dar si cu alti profesionisti, care folosesc aceleasi servicii si sa schimbe informatii cu acestia. In vederea cresterii notorietatii si stimularii vanzarilor, furnizorii isi pot construi profile detaliate ce sunt vizibile companiilor din platforma si se pot conecta cu alti furnizori pentru incheierea de parteneriate.

O prima investitie a fost atrasa din partea Qubiz, companie de IT cu birouri in Oradea si Cluj, sub forma unui parteneriat tehnologic.

“Mare parte din business-ul viitorului va fi online si de aceea am investit in Enso. Am incredere ca, pe langa faptul ca raspunde unei nevoi actuale a companiilor, va ajuta mult si la dezvoltarea serviciilor prin crearea unor comunitati care vor putea incheia facil parteneriate. Astfel, intregul proces, de la selectia furnizorilor la contractare si facturare, se va putea derula online”, a spus Marcel Anghel, fondator si CEO Qubiz.

Planurile de viitor au in vedere investitii de pana la un milion de euro in 2021 pentru extinderea geografica si dezvoltarea de noi functionalitati in platforma, care sa completeze setul de instrumente necesare pentru gestionarea proceselor de selectie, achizitie, vanzare si administrare ale relatiei dintre companii si furnizorii de servicii.

Obiectivul principal este ca pana la sfarsitul lui 2021 platforma ENSO sa acopere principalele orase din Romania si sa aiba cel putin 3000 de furnizori inscrisi, urmand ca mai apoi sa fie accesate, intr-o prima faza, noi piete din Europa Centrala si de Est.