Microbuzele, in versiunea Master Trabus L3H2 blue dCi 145P (Euro VI D Heavy Duty), dotate cu 16+1 locuri pe scaune, au fost special concepute pentru transportul elevilor si transformate la uzina de la Batilly, Franta, prin divizia Qustomize si cu ajutorul partenerului Arobus.
Cele 110 vehicule vor deservi comunitati din mediul rural din 41 de judete, in care unitatile de invatamant sunt situate la distante mari fata de locuintele elevilor. Avand aceasta utilizare speciala, microbuzele au fost echipate suplimentar cu dispozitive sau sisteme specifice functiei de transport scolari, asigurand cresterea vizibilitatii in trafic a acestor vehicule din partea celorlalti conducatori auto, precum si cresterea gradului de securitate activa si pasiva a vehiculelor. Astfel, microbuzele sunt prevazute cu sistem electronic de control al stabilitatii (ESP), sistem acustic de avertizare pentru mersul inapoi (buzzer amplasat in zona spate si conectat pe pozitia de mers inapoi a schimbatorului de viteze); dispozitive optice sau opto-electronice suplimentare de vizibilitate spre inapoi, cu camera video spate si senzori de parcare fata – spate; lampi suplimentare de semnalizare omologate conform R6 CEE-ONU.
Microbuzele au fost dotate si cu sistem de inchidere centralizata a usilor actionata automat numai in momentul in care vehiculul este in miscare si care se dezactiveaza cand acesta este oprit, asigurand un plus de siguranta in cazul actionarii involuntare a usilor de catre copii. De asemenea, a fost prevazuta o treapta de urcare/coborare pentru copii actionata prin deschiderea usii principale care deserveste compartimentul principal de pasageri, asigurandu-se astfel accesul facil (fara ajutorul unui adult). Toate inscriptionarile si etichetele legate de prescriptiile de siguranta sunt ideograme (etichetele cu numarul de pasageri, marcarea si utilizarea iesirilor de siguranta, utilizare centurilor de siguranta, etc.) pentru a fi usor de descifrat de un elev de orice varsta.
Vehiculele livrate dispun de doua usi de acces pentru pasageri: o usa pe partea dreapta (opusa soferului, care deserveste cele doua locuri de langa sofer) si una care deserveste salonul de pasageri. Aceasta din urma va fi actionata electric si respecta, de asemenea, cerintele de siguranta a operatiunilor de imbarcare si debarcare ale elevilor. Numai conducatorul auto va avea controlul permanent al comenzilor acestor usi, iar mecanismul de actionare a usii care deserveste compartimentul principal de pasageri nu va periclita in nici un fel securitatea elevilor (prin lovirea, strivirea, agatarea, antrenarea in miscare etc.).
Cele 110 vehicule sunt in culoarea galbena (nemetalizata), aplicata prin vopsire sau prin colantare pe toata suprafata exterioara si vin echipate cu doua casete luminoase, avand inscriptia “TRANSPORT ELEVI”.
„Ne pregatim cu totii de inceperea scolilor si este momentul cel mai potrivit sa putem contribui la facilitarea accesului copiilor catre unitatile de invatamant aflate departe de locuinta lor. Am pregatit cele 110 vehicule cu gandul de a fi nu doar un mijloc de transport, ci un spatiu in care se intalnesc in siguranta in fiecare zi, discuta si rad impreuna pe drumul catre scoala. Ne bucuram de colaborarea cu Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei si ne alaturam efortului de a preveni fenomenul de abandon scolar si de a asigura egalitatea de sanse.”, declara Cecilia Tudor – Director General Renault Romania.
RENAULT
Renault, marca istorica de mobilitate si pionier al vehiculelor electrice in Europa, a dezvoltat intotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat intr-o transformare ambitioasa, generatoare de valoare, indreptandu-se catre o gama mai competitiva, mai echilibrata si mai electrificata. Ambitia sa este de a intruchipa modernitatea si inovatia in tehnologie, energie si servicii de mobilitate in industria auto si nu numai.