loader
Prezenta Sistemului Coca-Cola in Romania aduce o valoare adaugata de 448 milioane de euro in economia locala

Prezenta Sistemului Coca-Cola in Romania aduce o valoare adaugata de 448 milioane de euro in economia locala

Coca-Cola anunta astazi rezultatele studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romania”, potrivit caruia prezenta acestui sistem pe piata locala genereaza o valoare adaugata de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB.

Peste jumatate din aceasta suma, generata de intregul lant de valoare Coca-Cola, reprezinta contributia la bugetul de stat – 241 milioane euro - si constituie 0,8% din toate taxele incasate de statul roman. Totodata, fiecare loc de munca la Coca-Cola genereaza alte 12 locuri de munca in economie.

 

Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat de compania de consultanta Steward Redqueen, avand la baza metodologia elaborata de castigatorul premiului Nobel pentru economie, Wassily Leontief.

 

„Recent, pe 8 mai, brandul Coca-Cola a sarbatorit 131 de ani, iar in Romania sarbatorim peste un sfert de secol de prezenta. 25 de ani in care am contribuit la cresterea economiei locale si la evolutia comunitatilor din Romania. Valoarea adaugata a Sistemului Coca-Cola se masoara in cifre, dar si in energia cu care noi ne implicam zi de zi, in sprijinul pe care il acordam celor care au nevoie, in modul in care protejam mediul si resursele naturale si bineinteles, in felul in care ne straduim sa infrumusetam viata celor din jur si desigur, pe a noastra. Da, Coca-Cola este un brand international, insa Sistemul Coca-Cola este intotdeauna unul local.”, spune Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola Romania si Moldova.

 

„Avem radacini puternice aici si un angajament ferm fata de Romania. De-a lungul celor peste 25 de ani de prezenta pe plan local, am obtinut rezultate remarcabile in ceea ce priveste dezvoltarea durabila si am generat valoare pentru economia Romaniei. Sunt mandru de lucrurile bune pe care le facem aici si de contributia sistemului nostru, acest lucru da o si mai mare semnificatie muncii noastre. Impreuna cu angajatii, partenerii si furnizorii nostri, alaturi de membrii comunitatilor si de consumatorii produselor noastre, vom continua sa construim in Romania si sa adaugam noi capitole acestei povesti de succes, cu fiecare nou an de prezenta aici.”, declara Jaak Mikkel, General Manager Coca-Cola HBC Romania.

 

Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2015, arata ca:

 

1. Sistemul Coca-Cola contribuie la cresterea economica a Romaniei:
a. Valoarea adaugata directa* a Sistemului Coca-Cola insumeaza 53 de milioane de euro.
b. Valoarea adaugata totala generata de Coca-Cola si intregul sau lant valoric** in economia romaneasca, direct si indirect, atinge 448 de milioane euro, adica 0,3% din PIB-ul Romaniei.
c. Fiecare euro de valoare adaugata produsa de Coca-Cola genereaza alti 7,5 euro in restul economiei nationale.

 

2. Coca-Cola contribuie substantial la bugetul de stat:
a. Taxele si impozitele platite direct de catre Sistemul Coca-Cola reprezinta 20 milioane de euro, iar intregul lant de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro.
b. Cel mai mare beneficiar al lantului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele si impozitele platite pe intregul lant Coca-Cola reprezinta 54% din total valoare adaugata.

 

3. Coca-Cola are un impact puternic asupra pietei locurilor de munca
a. Fiecare loc de munca la Coca-Cola genereaza indirect alte 12 locuri de munca in restul economiei.
b. Sistemul Coca-Cola angajeaza, in total, in Romania, 1.500 de persoane.
c. Prezenta Coca-Cola in Romania sustine 19.900 de locuri de munca, pe intregul lant de valoare al sistemului, ceea ce echivaleaza cu 0,3% din intreaga piata a fortei de munca din Romania.

 

 

4. Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunitatilor locale prin programe relevante si aloca, anual, intre 700.000 de euro si 1.000.000 de euro.
a. Cele trei directii strategice ale Sistemului Coca-Cola pentru zona de responsabilitate sociala sunt: protejarea mediului si a resurselor naturale, sustinerea dezvoltarii profesionale a tinerilor si femeilor, precum si implementarea de proiecte alaturi de comunitatile locale, pentru dezvoltarea acestora.
b. Printre proiectele implementate in 2015 se numara “Happy Moves”, “Urbatlon”, “Suntem Generatia in Miscare” - programe ce sustin un stil de viata sanatos, in care miscarea joaca un rol important – si “Padurea Pedagogica”, „Scoala de Mers pe Munte”, „Adopta un rau de la izvor si pana la varsare”, „Ziua Arborelui” – proiecte ce vizeaza protejarea mediului si a resurselor naturale si educatia in acest domeniu. 50.566 persoane au facut miscare si peste 66.500 de copaci au fost plantati in 2015 prin intermediul programelor Sistemului Coca-Cola.

 

Realizat de firma de consultanta Steward Redqueen, pe baza datelor financiare din 2015, „Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola in Romania” detaliaza impactul generat de Sistemul Coca-Cola si lantul sau de valoare in economia Romaniei, atat prin generarea de locuri de munca si plus valoare in sectoarele economice importante, cat prin contributia reala la dezvoltarea comunitatilor locale. Studiul distinge intre impactul direct pe care il are sistemul Coca-Cola, si cel indirect, prin furnizorii (de produse si servicii) si clientii sai (magazine de proximitate, supermarket, hipermarket, HoReCa). Din 2012, Steward Redqueen a realizat 42 de studii similare pentru Sistemul Coca-Cola in 31 de tari din Europa, Africa, Orientul Mijlociu si Caraibe, precum si 2 studii paneuropene.

Autori

foto
COCA-COLA HBC ROMANIA SRL