loader

Piata de e-fulfillment a ajuns la 10 mil. euro in 2015

Potrivit Frisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din Romania, in 2015, piata locala de profil a ajuns la 10 milioane de euro, urmand sa se dubleze anul acesta.

Cresterea fulminanta a e-commerce-ului romanesc a urcat e-fulfillment-ul local la 10 milioane de euro in 2015, in conditiile in care Fisbo, primul jucator de pe aceasta nisa, a inceput sa opereze in februarie 2014. Pe fondul evolutiei inregistrate in ultima perioada, specialistii Frisbo estimeaza ca in acest an valoarea pietei se va dubla.


”Desi, in urma cu doi ani, Romania nu era obisnuita cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile si magazinele medii din e-commerce-ul autohton au inceput sa ia in calcul tot mai mult externalizarea proceselor operationale si logistice, care asigura reducerea costurilor cu pana la 50%. In tara noastra au inceput sa apara, in ultimul an, solutii de e-fulfillment care asigura partial anumite servicii pe care noi le punem la dispozitie. Din start am stabilit ca Frisbo sa fie o solutie completa de e-fulfillment care sa ofere depozitare, pick&pack, factura, AVB si call center”, declara Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.


In 2015, prima platforma de e-fulfillment din Romania, activa pe piata din februarie 2014, a inregistrat un rulaj de marfa de 2 milioane de euro, dublu fata de valoarea raportata in anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo in cursul anului trecut au fost depozitarea si pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienti au optat si pentru call-center.


”Recent au inceput sa apeleze la noi comerciantii care fac dropship pentru alte magazine online, acestia avand nevoie de un proces rapid si simplu incluzand strict depozitare, pregatire de documente, ambalare si livrare. Acum avem discutii si cu antreprenori din regiune, inclusiv din Polonia, o tara obisnuita cu acest concept, care vor sa vanda produse aici prin e-fulfillment”, spune Bogdan Colceriu.


Un magazin autohton care proceseaza zeci de comenzi pe zi, plateste, in total, pentru externalizarea in regim de e-fulfillment, cateva sute de euro. Chiar si cand numarul comenzilor se ridica la cateva sute pe zi, costul nu depaseste 1.000 de euro pe luna, conform CEO-ului Frisbo. In schimb, costurile sunt semnificativ mai mari in afara tarii, cu cel putin 50% peste costurile din Romania.


Chiar daca tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici in tara noastra, numarul retailer-ilor online care externalizeaza procesele operationale si logistice este inca destul de redus fata de cel inregistrat in strainatate, unde circa o treime din piata de e-commerce lucreaza in regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.