Pornind de la o baza solida, cu rezultate financiare in crestere de la an la an, dar si cu atentia indreptata in mod constant catre comunicarea transparenta si responsabilitatea in raport cu oamenii, animalele si mediul inconjurator, PENNY Market anunta pentru intaia oara suma investita in proiectele de sustenabilitate: 7,5 milioane de euro. In acelasi timp, compania publica in premiera rezultatele non-financiare aferente anilor 2017 si 2018.
Printre principalele realizari ale discounterului PENNY Market se numara cresterea colaborarilor cu furnizorii din Romania pentru principalele categorii de produse fresh – 80% dintre furnizori sunt din Romania, cat si actiunile de reducere a efectelor negative asupra mediului precum echiparea in proportie de 89% a magazinelor cu iluminare de tip LED. Totalul investitiilor in proiectele dedicate sustenabilitatii se ridica la peste 7,5 milioane de euro.
“Sustenabilitatea nu este doar un trend la care alegem sa ne raportam, ci face parte din strategia noastra de crestere. In ultimii doi ani, am initiat o serie de proiecte cu impact atat la nivel de angajati, cat si la nivel de clienti si comunitati locale. Acesti doi ani au fost intensi, am testat din ce in ce mai multe solutii prietenoase cu mediul si am crescut procentul de furnizori locali cu care lucram. Sunt bucuros si mandru sa vad ca PENNY Market isi indeplineste angajamentul de a actiona in mod responsabil si in acord cu valorile sale,” a declarat Daniel Gross, Director General PENNY Market.
Toate actiunile PENNY Market din domeniul sustenabilitatii sunt incadrate in patru piloni, fiecare dedicat indeplinirii unei serii de obiective durabile stabilite de Organizatia Natiunilor Unite (ONU). Principalele realizari ale PENNY Market incadrate conform celor patru piloni de sustenabilitate sunt urmatoarele:
Produse verzi
• 60% din sortimentul permanent PENNY Market provine de la furnizori locali
• 80% dintre furnizori sunt din Romania
Energie, clima si mediu
• Iluminatul este realizat prin becuri LED in proportie de 89% in magazinele PENNY Market si 100% in centrele logistice
• Pungile de cumparaturi de unica folosinta au fost eliminate de la vanzare in 2018 in toate magzinele din tara
Angajati
• 4,1% scadere in rata de fluctuatie a angajatilor
• Sute de angajati au participat ca voluntari in programele de implicare sociala ale companiei
Implicare sociala
• Sustinerea educatiei prin sponsorizarea unor programe precum “Vreau in clasa a 9-a”, program de burse pentru elevii din invatamantul dual, care a beneficiat de sprijin financiar in valoare de 72.000 lei in 2018
• Promovarea sportului prin actiuni precum extinderea parteneriatului cu Federatia Romana de Fotbal pentru inca patru ani si sustinerea de noi echipe reprezentative si competitii
Puteti citi mai multe despre rezultatele non-financiare ale PENNY Market in 2017 si 2018 pe website-ul dedicat, sustenabilitate.penny.ro, la urmatoarele adrese: · Raport non-financiar 2017: https://sustenabilitate.penny.ro/raport-de-sustenabilitate-2017/ · Raport non-financiar 2018: https://sustenabilitate.penny.ro/raport-de-sustenabilitate-2018
Despre PENNY Market
PENNY Market este conceptul de succes al grupului german REWE si unul dintre cei mai activi retaileri din Romania, cu primul magazin deschis pe piata locala in anul 2005. Intreaga retea este deservita de trei centre logistice situate in localitatile Stefanestii de Jos, Turda si Bacau. In prezent, reteaua PENNY Market in Romania este alcatuita din 244 de magazine la nivel national si o echipa dedicata formata din peste 4.500 de angajati.