loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2023

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2023

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2023, disponibile la 31 martie

In intervalul ianuarie – martie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 383 de milioane de euro[i], in scadere cu 0,7% fata de T1 2022. Rezultatele trimestrului reflecta cresterea vanzarilor de echipamente si ale serviciilor de fibra optica, dar si diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminatie si al declinului structural al unor servicii care nu mai raspund nevoilor pietei.

La 31 martie 2023, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 9,9 milioane de clienti[ii], internet fix in banda larga catre 1,2 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1,3 milioane de clienti.

Retea Orange: Cele mai bune viteze medii de internet fix si mobil din Romania si 5G in expansiune

Orange Romania continua sa ofere clientilor sai cea mai buna experienta de conectivitate si cele mai bune viteze de internet, performanta retelei fiind demonstrata si de rezultatele Netograf.ro, analizate de ANCOM in baza testelor independente ale utilizatorilor. Potrivit acestora, clientii Orange se bucura de servicii de internet fix si mobil la cele mai bune viteze medii din Romania.

Eforturile de extindere a retelei Orange mobile si fixe au continuat in primele 3 luni ale anului: acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populatie, in timp ce acoperirea 4G+ a atins 80,87% din populatie, prin extinderea serviciilor in 143 de noi localitati urbane si rurale. In ceea ce priveste reteaua 5G, din acest trimestru Arad si Sibiu beneficiaza de acoperire 100%, numarul total al oraselor cu conectivitate 5G ajungand la 28. Tot in acest trimestru, 218 noi localitati au primit acces la cele mai performante servicii de internet de mare viteza si TV prin fibra optica.

In martie, Orange a inaugurat in Iasi, in parteneriat cu Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” si Continental Romania, al doilea laborator 5G din tara, un hub tehnologic dedicat in special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile si companiile din regiunea Moldovei pot sa inoveze si sa testeze solutiile bazate pe tehnologia 5G. 5G este prioritar si pentru programul de accelerare Orange Fab, ce a ajuns in T1 2023 la un total de 44 de startup-uri inscrise si a lansat un apel dedicat pentru proiecte 5G.

Servicii digitale: crestere accelerata a clientilor YOXO si a vanzarilor din magazinul online Orange

Apetenta tot mai mare pentru servicii digitale a dus la un ritm de crestere accelerata a clientilor YOXO, de 70% in T1 2023 fata de T1 2022. Abonamentul YOXO e ales atat pentru experienta digitala furnizata cu ajutorul unei aplicatii mobile prietenoase si usor de utilizat, cat si pentru oferta atractiva potrivita oricarui tip de consumator si flexibilitatea in configurarea resurselor dorite.

Interesul clientilor pentru servicii digitale s-a reflectat si in cresterea cu 40% a numarului de interactiuni de tip suport oferit de Orange prin intermediul canalelor digitale. In T1, Djingo, canalul de chatbot, a ajuns la peste 200.000 de conversatii cu clientii digitali, o crestere de 35% fata de perioada similara a anului trecut, iar Djia, canalul de voicebot, a inregistrat aproximativ 40% mai multe conversatii finalizate versus T1 2022.

Obiectele conectate au suscitat interesul clientilor si in T1 2023, zona de produse smart home (senzori, camere de supraveghere, aspiratoare si purificatoare) si produse gaming (console, controllere si jocuri) din magazinul online Orange inregistrand vanzari cu 45% mai mari decat in T1 2022.

Pentru Orange Money, aplicatia de servicii financiare digitale, T1 2023 a insemnat un total de 1,6 milioane de tranzactii ce au reconfirmat profilul digital al clientilor. Dintre acestea, atat tranzactiile online, cat si cele cu dispozitive mobile au crescut cu aproape 30% fata de aceeasi perioada a anului 2022.

Responsabilitate sociala: 50.000 de telefoane reciclate si 7000 de tineri la webinare despre cyberbullying

Obiectivele de business din strategia #OrangeForward sunt ghidate de o politica ambitioasa de responsabilitate sociala si de mediu. Pentru a continua misiunea de a crea o lume digitala responsabila, Orange Romania a derulat campanii de incurajare a utilizarii eficiente a tehnologiei si de siguranta pe internet si a continuat eforturile de reducere a amprentei de carbon, ducand mai departe, intr-un ritm sustinut, programul sau de economie circulara „Re”.

Prin programul "Re" - Recumparare (Buy-Back), Reciclare, Reparare si Reconditionare, compania a colectat in acest trimestru ~50.000 de telefoane, ce vor fi repuse in circulatie. Efortul a fost marcat de voluntari Orange, care au plantat Padurea "Re” (5000 de copaci) pe o suprafata de 1ha. Tot ca parte a programului "Re", ~15.000 de telefoane au fost readuse la viata in Care Center-ele Orange.

In ceea ce priveste siguranta pe internet, Orange a desfasurat campania „Mai mult loc pentru incredere”, ce a evidentiat pericolele din online si a oferit clientilor solutii de protectie. Orange a creat Safe Zone, spatiu de suport in Roblox si in Fortnite impotriva cyberbullyingului, iar 7000 tineri, dintre care 5000 de elevi din scolile Digitaliada, au participat la webinare despre cyberbullying.

Rezilienta a caracterizat rezultatele noastre din primul trimestru al anului 2023, perioada in care ne-am indreptat investitiile spre zona de retea, inovatie si digitalizare, cu accent pe extinderea retelei de internet de mare viteza si TV prin fibra optica. Desi economia globala trece printr-o perioada dificila, resimtita si in modul de consum al clientilor, ne bucuram ca am putut sa le oferim acestora servicii de calitate, prin care sa le imbunatatim experienta de utilizare in ecosistemul nostru. Vom continua sa sustinem dezvoltarea digitala a Romaniei, obiectiv prioritar pentru companie, si sa contribuim la crearea unei societati digitale durabile si incluzive, vitala pentru noi, dar si pentru generatia de maine. Multumesc intregii echipe Orange pentru toate eforturile depuse!”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA