loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2022

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2022

In intervalul iulie – septembrie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 403 milioane de euro, in crestere cu 3,6% fata de aceeasi perioada a anului anterior

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului 2022, disponibile la 30 septembrie.

In intervalul iulie – septembrie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri[i] consolidata in valoare de 403 milioane de euro[ii], in crestere cu 3,6% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In primele noua luni din 2022 cifra de afaceri este de 1,168 miliarde de euro, in scadere cu 1,5% fata de perioada similara din 2021. Dinamica din cele 9 luni ale anului 2022 este caracterizata de cresterea vanzarilor de echipamente si de diminuarea veniturilor din servicii.

La 30 septembrie 2022, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 10,4 milioane de clienti[iii], servicii fixe in banda larga catre 1,3 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1,4 milioane de clienti.

Retea: conectivitatea 5G, in continua expansiune

Si in acest trimestru Orange a continuat efortul de extindere a retelei si de a le furniza clientilor acces la tehnologii ce ofera conexiuni de mare viteza. In T3 2022, inca 26 de localitati din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, acoperirea fiind de 98,49% din populatie, iar 284 de noi localitati din mediul urban si rural s-au bucurat de avantajele retelei 4G+, cu viteze de download de pana la 355,6 Mbps si de pana la 47,5 Mbps pentru upload, acoperind 75,79% din populatie. Din T3 reteaua 5G e disponibila si in Arad si Sibiu, iar numarul oraselor in care clientii beneficiaza azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 20.

Dupa ce in trimestrele anterioare calitatea retelei Orange a fost analizata de auditori independenti si ai autoritatii nationale, in T3 Orange a primit certificarea auditorului european Systemics-PAB, fiind recunoscuta drept cea mai buna retea din Romania, cu cel mai mare punctaj pentru serviciile de voce mobila si date mobile. Orange Romania s-a evidentiat si prin cea mai buna calitate a serviciilor VoLTE si cea mai mare viteza de transfer a datelor mobile, certificarea confirmand preocuparea constanta a companiei pentru mentinerea unei calitati ridicate a retelei si serviciilor.

Responsabilitate sociala: Orange continua actiunile de protejare a mediului

In ultimele 3 luni, Orange a intensificat eforturile de eficientizare a consumului de energie in infrastructura de telecomunicatii, prin folosirea unor solutii de energie alternativa, precum panourile solare, achizitionarea si implementarea unor echipamente de tip LED si automatizarea sistemelor de iluminat.

Orange a continuat in T3 educarea publicului in vederea dezvoltarii unui comportament responsabil de utilizare a tehnologiei si a dispozitivelor mobile, prin campania de constientizare a programului ”Re” (Reparare, Reciclare, Reconditionare si Recumparare). In urma acesteia, 67.000 de telefoane au fost colectate in magazinele Orange de la clienti, urmand sa fie reintroduse in circulatie.

Servicii digitale: trimestru plin de noutati si functionalitati pentru toti clientii Orange

In septembrie, la un an de la achizitia Orange Romania Communications, My Orange a devenit aplicatia pentru mobil comuna pentru gestionarea serviciilor Orange Romania si Orange Romania Communications, utilizatorii beneficiind de o singura aplicatie pentru accesarea contului si de o experienta unificata si optimizata de functionare.

Ecosistemul YOXO, abonamentul 100% digital, care atrage din ce in ce mai multi clienti, a lansat in T3 sectiunea YOXO Dealz. Aici se gasesc diverse beneficii din partea partenerilor, dar si resurse ori programe de fidelizare precum “Invita un prieten”.

Comunitatea Orange, unde se regasesc pasionatii de tehnologie, de produsele si de serviciile Orange, a lansat in acest trimestru o platforma cu multiple functionalitati. Acest upgrade confirma omogenitatea si consistenta celor peste 31.000 de membri, care se implica activ si responsabil in comunitate, sustinandu-se reciproc.

In ceea ce priveste serviciile digitale financiare, Orange Money, in T3 numarul clientilor noi care au venit din online a fost de 3 ori mai mare fata de aceeasi perioada din 2021. In plus, s-a inregistrat o crestere de 48% a volumului tranzactiilor pentru cardurile de debit si de credit, cu o preferinta puternica pentru platile online si contactless cu telefonul mobil.

Trimestrul trei incheie o perioada alerta si 9 luni pline de provocari, in care marcam si un an de cand facem echipa cu Orange Romania Communications. Trecem printr-un proces complex de transformare, intr-un context economic dificil, insa reusim sa aducem rezultate pozitive pentru a ajunge si mai aproape de ambitia noastra de a fi alegerea #1 de servicii convergente pentru business-uri & consumatori. Ma bucur ca am reconfirmat calitatea retelei Orange, care a fost din nou recunoscuta ca cea mai buna retea din Romania.

In acelasi timp, ne concentram pe impactul pe care-l avem in societate si ne asiguram ca tot ceea ce facem contribuie la reducerea decalajului digital si a resurselor pe care le consumam pentru a oferi servicii de telecomunicatii la cele mai inalte standarde. Stiu ca echipele Orange sunt un motor puternic, cu care facem lucrurile sa se intample, iar pentru asta le multumesc din nou foarte mult”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[i] Incepand cu 17.02.2022, ca urmare a achizitiei a 54% din actiunile operatorului de servicii fixe Orange Romania Communications, Orange Romania a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange si pentru a avea acelasi referential intre Orange Romania – Orange Romania Communications.

[ii] Perimetrul de consolidare al grupului de companii contine Orange Romania, Orange Romania Communications si Orange Money.

[iii] Clientii sunt considerati RGU – unitati generatoare de venituri, iar baza de clienti este consolidata.

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA