loader

Noua Clasa C: Mercedes-Benz la superlativ

Noua Clasa C deschide un nou capitol in povestea de succes Mercedes-Benz si stabileste noi standarde in segmentul premium al clasei medii

Datorita unui concept inteligent de proiectare, care a permis reducerea maselor proprii ale modelelor cu pana la 100 de kilograme pe versiune, datorita unei aerodinamici excelente si unor motoare economice, noua Clasa C devine un model de referinta in segmentul sau. O serie de noi sisteme de asistenta ofera siguranta la cele mai inalte standarde, iar un nou sistem de suspensie pneumatica, disponibila optional, asigura o tinuta de drum si o manevrabilitate agila, dar si un confort exceptional la rulare. Din punct de vedere estetic, noua Clasa C este caracterizata de un design emotional si un interior ultra-luxos. Multe alte inovatii tehnice si detalii de interior subliniaza confortul revigorant si sportivitatea rafinata a limuzinei. Calitatea perceputa a noii Clase C se simte precum "un upgrade la o clasa superioara de calatorie". Noua Clasa C poate fi comandata imediat. Pentru lansarea pe piata vor fi disponibile: C 180 de la 27.500 euro, C 200 de la 29.900 euro si C 220 BlueTEC de la 31.500 euro (preturi fara TVA)

 

Clasa C este cel mai bine vandut model Mercedes-Benz din istorie. Vanzarile versiunii precedente, ce a fost lansata in 2007, au totalizat peste 2.4 milioane de unitati. Noua generatie a Clasei C are un design senzual, rafinat si o gama larga de inovatii tehnice. Noua Clasa C se distinge de asemenea printr-o gama completa de dotari standard precum si prin valori exemplare de consum si emisii, de referinta in segmentul premium al clasei medii. Toate acestea conduc si la costuri mai mici pe termen lung gratie motorizarilor si consumului redus de combustibil.

 

Mercedes at its best - aceasta este noua Clasa C care fixeaza noi standarde pentru segmentul mediu-premium", declara Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare si Dezvoltare Mercedes-Benz Cars. "Clasa C este caracterizata de un design emotional si totusi elegant, ce este completat de un interior modern de o calitate exemplara, definind un nou standard de placere a condusului".

 

Ola Källenius, Vice-Presedinte Executiv Vanzari si Marketing Mercedes-Benz Carscompleteaza: "Noua Clasa C este reprezentativa pentru motto-ul nostru The best or nothing. Acest lucru este evident imediat ce intalnesti noua noastra limuzina pentru prima oara, deoarece transmite instant impresia ca face parte dintr-un segment superior. Sunt sigur ca toti clientii nostri vor fi absolut incantati de pozitionarea superioara si de agilitatea noii Clase C".

 

Clasa C a crescut in dimensiuni pentru a tine seama de cresterea inaltimii medii a oamenilor. Cu un ampatament crescut cu 80 de milimetri (2840 milimetri), fata de fostul model, limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lunga (4686 milimetri) si cu 40 de milimetri mai lata (1818 milimetri). De spatiul interior aditional rezultat din aceste cresteri vor beneficia in primul rand pasagerii din spate, care acum se vor bucura de un confort sporit in timpul calatoriilor. Noua Clasa C isi depaseste predecesorul si atunci cand este vorba de capacitatea portbagajului. Acesta ofera acum un volum standard de 480 de litri (masuratoare conforma normelor ISO 3832).

 

Claritate senzuala si forme puriste

 

Din punct de vedere vizual, noua Clasa C reprezinta o evolutie indrazneata fata de predecesorul sau. Designul sau dinamic este frapant si denota o senzualitate rafinata ce starneste emotii puternice. Estetica moderna a fost sursa de inspiratie pentru liniile si suprafetele senzuale ale noii limuzine, ale carei armonie si dinamism in design creeaza un efect de atractie imediat. Designerii au creat forme minimaliste, puriste pentru noua Clasa C care isi demonstreaza astfel tehnologia inteligenta si ingineria avansata. Suprafetele de caroserie clar definite afiseaza in mod deliberat un grad de tensiune vizuala ce ofera masinii un caracter modern si plin de emotie. Liniile trasate precis si suprafetele sculpturare creeaza efecte progresive de lumini si umbre.

 

Dupa cum declara Gorden Wagener, Vice Presedinte al Departamentului de Design Daimler AG: "Noua Clasa C reprezinta pasiunea pentru automobile exprimata printr-un limbaj de design contemporan". Detaliile de design progresive si emotionale caracterizeaza stilul de design revolutionar si senzual al noii Clase C. Noua Clasa C duce interpretarea moderna a luxului la un nou nivel.

 

Privit din lateral, conceptul de limuzina Mercedes-Benz este completat la Clasa C cu o capota lunga a motorului, un habitaclu impins mult catre partea din spate si console fata/ spate scurte. Rotile de mari dimensiuni scot in evidenta spatele masinii si denota un caracter plin de sportivitate si stil.

 

Pentru partea frontala sunt disponibile doua fete diferite: una sportiva cu steaua Mercedes-Benz pozitionata in centrul grilei si una cu o grila a motorului clasica cu steaua marcii amplasata pe capota motorului - doar pentru linia de echipare EXCLUSIVE. Aripioarele grilei radiatorului pot fi inchise complet in mod automat pentru optimizarea coeficientului aerodinamic al autovehiculului.

 

Noua Clasa C vine echipata standard cu faruri cu lampi halogen H7. Pe langa aceasta dotare sunt disponibile pe lista de optionale doua sisteme economice de iluminare, ce folosesc tehnologia LED: un sistem static, dar si unul dinamic denumit "LED Intelligent Light System". Designul farurilor, dar si cel al iluminarii acestora ii confera noii Clase C un aspect distinctiv in intuneric. Stopurile noii limuzine folosesc tehnologie LED indiferent de configuratia aleasa pentru faruri.

 

 

Interior high-class cu detalii rafinate

 

Designerii Mercedes-Benz au proiectat interiorul noii Clase C la un nivel de lux si rafinament ce este rar intalnit chiar si in segmentele superioare. Materialele de o calitate exceptionala sunt foarte placute la atingere si au fost finisate cu o precizie remarcabila, in cele mai mici detalii. În acelasi timp, interiorul a fost proiectat printr-un nou concept de design, plin de senzualitate, dar si stilizat cu elemente dinamice, sportive.

 

Soferul si pasagerul din dreapta se bucura de un spatiu mare, caracterizat de lux si discretie, stilizat intr-un limbaj modern de design. Noua Clasa C este acum o limuzina ce ofera o senzatie complet noua pentru segmentul din care face parte - a lua loc in scaunele noii Clase C este similar cu senzatia de  a trece, intr-un avion, de la clasa economy la clasa business.

 

Designul interior este o abordare complet noua si indrazneata pentru Mercedes-Benz. Designerii au combinat in mod fericit arhitectura interioarelor modelelor sport Mercedes-Benz cu un nou design pentru consola centrala - cu elemente care par sa pluteasca. La modelele echipate cu transmisie automata, consola centrala se prelungeste armonios din partea superioara a bordului pana la cotiera centrala, dintr-un singur segment. Acest design creeaza un sentiment sporit de spatiu.

 

La modelele echipate cu transmisie manuala, consola centrala este usor mai abrupt, ca forma, si coboara spre tunelul median  finisata cu doua ornamente diferite, menite sa creeze un spatiu amplu pentru manevrarea in ergonomie perfecta a schimbatorului de viteze.

 

Pozitionat central pe consola se gaseste un display central care atrage atentia imediat asupra interiorului luxos si modern al noii Clase C. El are o diagonala a ecranului de 17.78 centimetri (7 inch) sau 21.33 centimetri (8.4 inch) daca masina este echipata cu sistemul optional COMAND Online.

 

Cinci guri rotunde de ventilatie sunt elemente de design care confera plansei de bord un aspect sportiv. Datorita finisarii metalice cu efect "rece" la atingere, aceste elemente de design creeaza un contrast puternic fata de aspectul si "caldura" celorlaltor materiale din interior - lemnul de pe consola centrala sau pielea de pe bord. Sentimentul de "upgrade" la o clasa superioara de automobile este sustinut si de butoane si comutatoare. Acestea sunt finisate intr-un design tridimensional, sunt foarte ergonomice si sunt construite din materiale foarte placute la atingere, demne de un automobil ultra-luxos.

 

Un nou element revolutionar, dezvoltat in-house de Mercedes-Benz, este touchpad-ul inovator amplasat in elementul de sprijin al palmei de deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median. La fel ca un smartphone, touchpad-ul permite comenzi tactile foarte simple si intuitive. Ele pot fi folosite pentru controlul unitatii centrale a sistemului COMAND. Touchpad-ul recunoaste scrisul de mana - cifre, litere sau caractere speciale in orice limba -, iar utilizatorul primeste confirmare haptica de la suprafata pe care o foloseste pentru control.

 

O alta noutate pentru noua Clasa C este sistemul head-up display. La fel ca un sistem dintr-un avion de vanatoare el afiseaza informatiile importante pentru sofer direct in fata campului vizual al acestuia, pe parbriz. Astfel, soferul are acces la informatii cum ar fi viteza de deplasare, limitarile de viteza, instructiunile sistemului de navigatie sau informatii de la sistemul DISTRONIC PLUS, fara a-si abate privirea de la drum.

 

Pentru exteriorul si interiorul masinii sunt disponibile trei linii de design si echipari care sporesc gradul de personalizare al masinii fata de dotarile standard sau cele optionale. Echiparea AVANTGARDE transforma masina intr-o limuzina sportiva, linia de echipare EXCLUSIVE transforma Clasa C intr-o aparitie sofisticata, caracterizata de lux modern, iar echiparea AMG accentueaza la maximum caracterul sportiv al noii Clase C.

 

 

Constructie usoara, dar si robusta pentru caroserie

 

Caroseria noii Clase C este inovatoare in segmentul sau pentru masa redusa si rigiditatea exemplara, necesare pentru o manevrabilitate excelenta. Mai mult, rigiditatea caroseriei noii limuzine Mercedes-Benz are caracteristici exceptionale de antifonare si de reducere a vibratiilor si este pregatita sa ofere siguranta extinsa in caz de accident. Datorita adoptarii unei filozofii inteligente si inovatoare de constructie usoara, caroseria din materiale hibride - aluminiu a noii Clase C este cu aproximativ 70 de kg mai usoara decat una conventionala din otel. Masa proprie a noii limuzine a fost redusa in total cu pana la 100 de kg. Astfel, noua Clasa C este acum cea mai usoara masina din segmentul sau. Desigur, acest titlu are numeroase beneficii: constructia usoara a caroseriei reduce consumul de combustibil cu pana la 20 de procente, fara pierderea performantelor dinamice ale masinii, si permite setarea unui centru foarte jos de greutate care creste simtitor manevrabilitatea si agilitatea masinii.

 

Mercedes-Benz a reusit o constructie de caroserie foarte usoara prin adoptarea mai multor masuri speciale cum ar fi proiectarea unui design complet nou pentru structura si utilizarea in proportie neobisnuit de mare a aluminiului pentru o productie de serie atat de mare. Utilizarea aluminiului pentru caroserie, comparativ cu materialele conventionale, a crescut la noul model fata de predecesorul sau de la 10 pana la aproape 50 de procente.

 

În conformitate cu traditiile Mercedes-Benz, caroseria a fost proiectata si pentru a respecta cele mai stricte norme de  siguranta la impact. În consecinta, noua limuzina nu  corespunde doar tuturor reglementarilor nationale, ci si tuturor  cerintelor necesare pentru primirea celui mai inalt rating de siguranta. Desigur, ea corespunde si cu cele mai stricte standarde de siguranta Mercedes-Benz testate in interiorul companiei.

 

Un habitaclu ultra-rezistent se afla in centrul conceptului de siguranta Mercedes-Benz pentru Clasa C. El este inconjurat de zone de deformare special configurate si testate riguros pentru a oferi o protectie maxima ocupantilor. Ele transmit fortele rezultate in urma unui impact departe de ocupanti prin deformari inteligente ale materialelor ultra-rezistente si din aluminiu. Învelisul exterior al habitaclului, realizat acum aproape complet din aluminium, se comporta ca un scut de protectie pentru pasageri.

 

Lider in domeniul aerodinamicii si al rularii silentioase

 

Un coeficient redus de rezistenta este crucial pentru obtinerea unei eficiente remarcabile. De la o viteza de sub 70 km/h, coeficientul aerodinamic depaseste suma tuturor celorlalti factori de rezistenta la rulare si astfel consumul de carburant si emisiile poluante sunt ajutate decisiv de aerodinamica masinii. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic - Cd de 0.24 pentru C 220 BlueTEC ECO, noua limuzina Mercedes-Benz Clasa C fixeaza un nou reper in segmentul mediu-premium. Nivelul zgomotului la vant in timpul rularii era deja foarte scazut la generatia anterioara Clasa C, iar acum a fost coborat si mai mult.

 

Inginerii Mercedes-Benz au dedicat o atentie sporita si optimizarii tuturor celorlalte potentiale surse de perturbare a confortului, dar si concentrarii soferului si pasagerilor. Termenul tehnic pentru factorii care pot influenta experienta in masina este NVH (noise, vibration, harshness). Specialistii marcii au optimizat nivelul de sunet venit la interior de la ventilatorul sistemului de climatizare, geamurile controlate electric, comenzile electrice ale scaunelor, precum si multe alte zgomote provocate de utilizarea comenzilor de la bord. În consecinta, noua Clasa C devine o masina de referinta in segmentul sau.

 

Emisii CO2 extrem de mici cu noul motor diesel

 

Pentru ca noua Clasa C sa fie caracterizata de performanta si placere absoluta pentru sofer, masina a fost echipata cu motorizari puternice si eficiente pe benzina si diesel, toate oferind standard functia ECO start/ stop. În plus, toate motorizarile sunt conform normelor de emisii poluante Euro 6. Mai mult, toate propulsoarele sunt cu pana la 20 de procente mai economice decat cele ale modelului precedent.

 

Trei motorizari sunt disponibile pentru noua Clasa C la momentul lansarii pe piata - un diesel sub indicativul C 220 BlueTEC si doua motoare pe benzina, C 180 si C 200:

 

Model

Cilindree

cmc

kW/CP

Nm

0-100 km/h

in sec.

l/100 km

CO2

g/km

Clasa de eficienta

C 220 BlueTec

2143

125/170

400

8.1

4.0

103

A+

C 180

1595

115/156

250

8.2

5.0

116

A

C 200

1991

135/184

300

7.5

5.3

123

B

 

 

Imediat dupa lansarea pe piata, Mercedes-Benz este pregatit sa mareasca gama de motorizari disponibile pentru noua Clasa C. Un motor mic diesel cu cilindreea de 1.6 litri va fi adaugat in gama, fiind caracterizat de o greutate mica, un design compact si un nivel redus de emisii si consum de carburant. În functie de configuratia in care va fi comandat, motorul turbo in patru cilindri alimentat de combustibil diesel va genera 85sau 100 kW (115 sau 136 CP) dintr-o cilindree de 1598 cmc. Cuplul motor maxim va fi de 280 sau 320 Nm. Sistemul de injectie directa de combustibil common rail functioneaza la o presiune maxima de injectie de 1600 bari. Aceasta noua motorizare transforma Clasa C in liderul emisiilor reduse de CO2 in segmentul sau.

 

Pe langa acest motor diesel mic, o versiune avansata a propulsorului de 2.2 litri in patru cilindri va fi disponibila in diverse trepte de putere. Motoarele diesel vor oferi putericuprinse intre 85 kW (115 CP) si 150 kW (204 CP). Versiunea C 220 BlueTEC va fi disponibila optionatcu o putere de 125 kW (170 CP) ca model BlueEFFICIENCY Edition. Toate motoarele diesel ale noii Clase C sunt echipate cu tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction) care permite obtinerea unei eficiente foarte bune in relatie cu mediul inconjurator. Astfel, toate motorizarile diesel ale noii Clase C se inscriu cel putin in Clasa A de eficienta, iar de cele mai multe ori se incadreaza la Clasa A+.

 

Motorizari pe benzina BlueDIRECT cu injectie directa de a treia generatie

 

Cinci motorizari in patru cilindri alimentate cu benzina vor deveni disponibile pentru noua Clasa C. Ele vor avea puteri cuprinse intre115 si175 kW (156 si 238CP). Ele vor include si modelul special C 180 ECO Edition care se inscrie in clasa de eficienta A, precum versiunea BlueEFFICIENCY Edition. O motorizare de top pe benzina, in sasecilindri cu 245 kW (333 CP) va fi oferita in curand.

 

Motorizarile in patru cilindri alimentate de benzina BlueDIRECT ale noii Clase C ofera un raspuns imediat la acceleratie, o livrare exemplara a puterii, eficienta la cel mai inalt nivel si emisii poluante la un nivel mic unic in segment. Pentru ca aceste lucruri sa fie posibile, Mercedes-Benz a transferat tehnologia BlueDIRECT de la motorizarile V6 si V8 in gama propulsoarelor in patru cilindri. Sistemul de injectie directa cu combustie pe baza de pulverizare a combustibilului, ce a fost lansata in premiera mondiala de Mercedes-Benz in industria auto, foloseste un sistem complex de injectie, controlat extrem de precis prin intermediul unui sistem electronic. A treia generatie a tehnologiei de injectie directa este completata de "aprinderea multipla rapida".

 

Versiune hibrida cu motorizari in patru cilindri diesel sau benzina

 

La fel ca in cazul Claselor S sau E, Mercedes-Benz va oferi o versiune hibrida pentru noua Clasa C, cu un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel combinat cu un motor electric. C 300 BlueTEC HYBRID este echipat cu un motor diesel in patru cilindri plus un motor electric compact si beneficiaza astfel de o putere de 150 + 20 kW (204 + 27 CP), in conditiile in care foloseste in medie doar 3.9 litri de combustibil diesel pentru 100 km parcursi in ciclu de testare NEDC (date provizorii). O alta versiune hibrida foarte economica ce va oferi in plus si tehnologie de ultima generatie plug-in-hybrid va fi lansat pe piata la o data ulterioara.

 

Trende rulare optimizat

 

În functie de puterea motoarelor, Mercedes-Benz ofera doua transmisii manuale noi cu sase trepte pentru propulsoarele in patru cilindri ale noii Clase C. Noile cutii de viteza se evidentiaza prin usurinta in manevrare si prin precizia schimbarii treptelor de viteza. O astfel de armonie in schimbarea treptelor este oferita si de transmisia automata 7G-TRONIC PLUS, care a fost imbunatatita de catre Mercedes-Benz pentru sporirea economiei de combustibil, pentru protejarea mediului si pentru cresterea placerii la conducere.

 

Sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC imbunatateste tractiunea si stabilitatea noii Clase C si creste nivelul de rafinament sportiv al masinii.

 

Suspensie – sportiva si totusi confortabila

 

Suspensia noii Clase C a fost complet nou dezvoltata. Aceasta ofera o tinuta agila de drum si o manevrabilitate exemplara care ii confera soferului o mai mare placere a condusului pe drumurile virajate. În acelasi timp, asigura cel mai bun nivel de confort din segment.

 

Suspensia fata independenta a fost reproiectata pentru a oferi o manevrabilitate mai buna. Datorita configuratiei cu patru brate, suspensia fata este complet independent, rezultand astfel o cinematica a puntii ce favorizeaza tractiunea si atingerea unei stabilitati laterale mai mari. Ca rezultat, suspensia raspunde mai precis la schimbarile de directie si permite adoptarea unui stil de conducere mai sportiv, mai agil. Suspensia spate independenta multi-link a fost optimizata pentru a oferi o stabilitate suprema in linie dreapta si un confort perfect la rulare.

 

Noua limuzina Clasa C este echipata standard cu un sistem de suspensie independenta conventionala. Sunt disponibile trei configuratii de suspensie DIRECT CONTROL cu amortizoare controlate electronic:

·        o suspensie confort;

·        o suspensie confortabila Avantgarde cu un caracter sportiv;

·        o suspensie sport coborata cu 15 millimetri fata de cea standard.

 

 

Prima suspensie pneumatica din segment

 

Noua Clasa C este primul automobil din segmentul sau care poate fi echipat cu o suspensie pneumatica (AIRMATIC), pentru toate rotile, oferita optional. Datorita amortizoarelor controlate electronic cu care este echipata, asigura o filtrare perfecta a vibratiilor cauzate de suprafetele de rulare sau de anvelope, chiar si cand masina este incarcata. Soferul poate utiliza selectorul AGILITY SELECT pentru a folosi unul dintre modurile de rulare disponibile: "Comfort", "ECO", "Sport" si "Sport+". Mai exista si optiunea "Individual" care ii permite soferului sa-si configureze dupa propria dorinta setarile sistemelor. Suspensia AIRMATIC include functia self-levelling si regleaza automat garda la sol a masinii atunci cand aceasta este incarcata, pentru a oferi chiar si atunci un confort si o agilitate remarcabile.

 

Noua Clasa C este echipata standard cu frana de stationare cu actionare electrica. Frana de stationare electrica se decupleaza automat atunci cand soferul indica faptul ca doreste sa plece de pe loc.

 

Directie cu un pronuntat caracter sportiv

 

Toate modelele noii Clasei C vor fi echipate standard cu sistemul de directie Direct Steer. Acesta ofera asistenta variabila in functie de viteza de deplasare, iar demultiplicarea depinde in functie de unghiul de virare. Servo-asistarea electrica a directiei este activa doar atunci cand soferul vireaza, astfel ca si sistemul Direct Steer contribuie la eficientizarea consumului de combustibil.

 

Mercedes-Benz Intelligent Drive: Automobilul inteligent

 

Scopul declarat al marcii Mercedes-Benz este ca cel mai inalt standard de siguranta sa fie disponibil pentru toata lumea. În aceasta idee, noua Clasa C este echipata cu aproape toate sistemele de asistenta care au fost lansate in premiera mondiala pe noile Clasa S si Clasa E, in urma cu doar cateva luni. Sistemele de asistenta pentru sofer asigura atat sporirea confortului, cat si a sigurantei. Mercedes-Benz numeste acest lucru Intelligent Drive.

 

Noua Clasa C ofera numeroase sisteme inovatoare de asistenta si siguranta. Ea este echipata standard cu ATTENTION ASSIST, sistemul care poate atentiona soferul de lipsa de atentie sau daca este detectat un comportament care denota somnolenta. Pe autostrazi, functia de navigatie a sistemului COMAND (optional) afiseaza sub forma de puncte intermediare locurile in care soferul poate opri ca urmare a atentionarii ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST ofera posibilitatea reglarii sensibilitatii senzorilor si va informa soferul in computerul de bord asupra nivelului de somnolenta detectat si de cat timp conduce de la ultima pauza.

 

Suplimentar fata de sistemul Adaptive Brake Assist care intra in functiune de la viteza de 7 km/h, sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ofera o functie aditionala: cand pericolul unui impact persista, iar soferul nu reuseste sa raspunda cu o reactie, sistemul poate executa franari complet automate de la viteze de pana la 200 km/h, reducand astfel severitatea impactelor cu vehiculele mai lente din fata autovehiculului. La viteze de rulare de pana la 50 km/h, sistemul poate executa franari autonome chiar si in dreptul vehiculelor stationare si poate preveni accidentele din spate la viteze de pana la 40 km/h.

 

Noi sisteme de asistenta cu functii imbunatatite, precum cele ale noilor Clase S sau E, sunt disponibile optional si folosesc date de la diversi senzori ca parte integrata in conceptul Intelligent Drive pentru a imbunatati confortul si siguranta in mod substantial:

 

·        DISTRONIC PLUS cu Steering Assist si sistemul Stop&Go Pilot este un sistem de asistenta pentru blocajele in trafic ce permite autovehiculului sa urmareasca automat, la viteze de sub 60 km/h, autovehiculul din fata chiar si acolo unde marcajele de pe sosea sunt incomplete sau lipsesc.

·        Sistemul  Brake Assist PLUS poate detecta traficul care interfereaza perpendicular pe directia de deplasare a noii Clase C si sporeste forta sistemului de franare daca soferul nu apasa pedala de frana suficient; PRE-SAFE® Brake poate detecta vehiculele care stationeaza, dar si pietonii, poate frana automat daca soferul nu reactioneaza la timp si astfel poate preveni accidente la viteze de pana la 50 km/h sau poate sa scada efectele impactelor la viteze de pana la 72 km/h. În trafic fluent, PRE-SAFE® Brake asigura acelasi tip de asistenta, dar la viteze cuprinse intre 7 si 200 km/h.

·        Sistemul imbunatatit Active Lane Keeping Assist poate pastra noua Clasa C pe banda de rulare, chiar si atunci cand marcajele sunt incomplete sau inexistente si apare un risc de coliziune iminent, franand rotile de pe o parte.

 

Numeroasele sisteme de asistenta includ, de asemenea:

 

·        Active Parking Assist, care permite executarea de parcari automate cu control complet al directiei si interventie asupra franelor, atat in mod de parcare in paralel, cat si la manevrele de garare cu spatele.

·        Camere video 360°, ce sunt capabile sa arate in timp real imprejurimile autovehiculului din diverseperspective inclusiv una aeriana - bird's eye view.

·        Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert, care atentioneaza soferul asupra limitelor de viteza sau restrictiilor de trafic de pe semnele de circulatie, precum si asupra semnelor care indica "Accesul interzis".

·        Adaptive Highbeam Assist Plus, care permite fazei lungi a farurilor sa fie pornita in permanenta fara a orbi soferii  autovehiculelor care se deplaseaza din partea opusa.

 

Airbaguri pentru siguranta

 

În plus fata de centurile de siguranta pretensionate, cu prindere in trei puncte si limitator de forta pentru toti pasagerii autovehiculului, un set complet de airbaguri ajuta la protejarea ocupantilor in caz de accident. Acest set include:

·        airbag pelvis pentru locurile din fata;

·        un nou tip de airbag cortina pentru geamuri;

·        airbaguri laterale pentru locurile laterale spate;

·        airbag pentru genunchii soferului.

 

Scaunul pasagerului

Autori

foto
MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL