loader
Microsoft isi extinde ecosistemul de parteneri auto pentru a contribui la dezvoltarea mobilitatii

Microsoft isi extinde ecosistemul de parteneri auto pentru a contribui la dezvoltarea mobilitatii

Microsoft sustine colaborarea cu industria auto, oferind sprijin companiilor din industrie pentru a-si dezvolta si extinde capacitatile digitale

Anul acesta - pentru prima data - Microsoft a participat la Frankfurt Motor Show (IAA) pentru a prezenta viziunea companiei asupra colaborarii cu industria auto. Microsoft sustine industria auto cu servicii de cloud inteligent, edge, IoT si AI, oferind sprijin companiilor din industrie pentru a-si dezvolta si  extinde capacitatile digitale. Se doreste astfel crearea contextului favorabil pentru ca jucatorii mici din industria auto sa devina furnizori de servicii de mobilitate inteligenta.

La Microsoft, incercam sa armonizam angajamentele fata de clienti la reteaua extinsa de parteneri la nivel global, pentru a sustine succesul lor in urmatoarele cinci segmente: solutii de vehicule conectate, dezvoltarea condusului autonom, solutii de mobilitate inteligenta, marketing, vanzari si servicii conectate, precum si productie si lant de aprovizionare inteligente.”, mentioneaza Aditya Sharma, Program Manager, Microsoft, in articolul publicat pe blogul Microsoft For Startups.

La Frankfurt Motor Show (IAA), au fost prezentate noutati care se inscriu in cele trei principii cheie ale strategiei Microsoft pentru industria auto: incheierea de parteneriate in intreaga industrie, asigurarea clientilor ca ei sunt cei care detin datele si oferirea de sprijin companiile auto pentru a genera experiente unice de brand.

1. Incurajarea solutiilor de vehicule conectate

Eforturile companiei in materie de vehicule conectate se regasesc in platforma Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP). Aceasta imbina serviciile avansate de cloud si edge computing cu o retea puternica de parteneri, astfel incat companiile auto sa poata construi solutii de condus conectate, care cuprind de la experiente in-vehicle si condus autonom la servicii de predictie si conectivitate. Pe langa parteneriatele cu Volkswagen si Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, noii parteneri utilizeaza MCVP pentru mai multe beneficii:

• Platforma webOS Auto de la LG Electronics ofera un sistem de operare in-vehicle, container-capable, care introduce ecosistemul de aplicatii terte (creat pentru televizoarele premium) in experienta in-vehicle. webOS Auto accepta mediul de rulare bazat pe container al MCVP si poate fi o parte importanta a experientelor moderne in-vehicle.

Faurecia foloseste MCVP pentru a crea servicii disruptive, conectate si personalizate, pentru a reinventa experienta la bord a soferilor.

Cubic Telecom este un furnizor principal de software pentru gestionarea conectivitatii in industria auto si IoT la nivel global. Cubic Telecom se afla printre primii parteneri care aduc in MCVP o conectivitate perfecta ca oferta de serviciu de baza pentru o piata globala.

De asemenea, Microsoft Azure Virtual Assistant Solution Accelerator simplifica crearea de asistenti de bord, pentru a se adapta nevoilor brandului si clientilor.

2. Accelerarea dezvoltarii functiei de condus autonom

Microsoft sprijina producatorii de autovehicule, distribuitorii si furnizorii de servicii de mobilitate pentru a accelera livrarea de solutii de condus autonom care ofera experiente de condus sigure, confortabile si personalizate. Acest lucru este realizat printr-o serie de servicii cloud, edge, IoT si AI si un ecosistem deschis de parteneri, care permite dezvoltarea colaborativa intre companii. Prin aceasta abordare, Microsoft sustine companii de toate dimensiunile, de la intreprinderi mari, cum ar fi Audi, care folosesc Microsoft Azure pentru a crea simulari folosind aceste volume mari de date, la intreprinderi mici si mijlocii, dar si startup-uri.

Anul acesta, in standul Microsoft de la IAA, Bosch, FEV, Intempora si Applied Intuition isi prezinta solutiile de codus autonom.

FEV depaseste principala provocare de a valida functiile de condus autonom cu un sistem de gestionare si evaluare a datelor dezvoltat intern, care utilizeaza Microsoft Azure. 

Intempora a dezvaluit recent IVS (Intempora Validation Suite) - un nou toolchain de dezvoltare software pentru testarea, pregatirea, benchmarking-ul si validarea algoritmilor ADAS (Advanced Driver and Assistance Systems) si HAD (Highly Automated Driving).

Applied Intuition le furnizeaza echipelor de inginerie si dezvoltare de produse un software care aduce autonomia pe piata mai rapid, mai sigur si mai usor.

3. Stimularea crearii de solutii de mobilitate inteligenta

Serviciile de mapare si navigare inteligenta sunt esentiale pentru crearea de solutii de mobilitate inteligenta. De aceea, Microsoft colaboreaza cu companii precum TomTom si Moovit.

TomTom isi integreaza serviciile de informatii de navigatie, cum ar fi HD Maps si Traffic, ca servicii bazate pe containere pentru utilizare in MCVP, astfel incat alte servicii in-vehicle, inclusiv condusul autonom, sa poata profita de contextul suplimentar al locatiei.

TomTom si Moovit colaboreaza cu Microsoft pentru un planificator de calatorie multimodal cuprinzator, care utilizeaza Azure Maps.

• Folosind Azure Maps, aplicatia de mobilitate urbana Moovit ajuta si persoanele cu dizabilitati sa calatoreasca cu incredere. Acest proiect sustine obiectivul Microsoft de a face tehnologia accesibila tuturor, favorizand incluziunea si utilizarea tehnologiei, astfel incat fiecare persoana sa poata beneficia de inovatii tehnologice.               

4. Incurajarea solutiilor de marketing, vanzari si servicii conectate

Cu Microsoft Business Applications, partenerii auto, furnizorii si comerciantii pot dezvolta noi informatii despre clienti si pot crea experiente de tip omnichannel. Cu Microsoft Automotive Accelerator, companiile auto pot planifica programari si servicii auto, facilitate prin comunicari proactive.

Alti parteneri Microsoft prezenti la IAA sunt Annata, Adobe si Daimler:

Annata foloseste Acceleratorul auto dezvoltat de Microsoft pentru a ajuta companiile auto, astfel incat companiile de echipamente sa faca fata provocarilor din segmentul business, profitand in acelasi timp de noi oportunitati pe piata.

• Parteneriatul si integrarile strategice ale Adobe si Microsoft permit o solutie de gestionare a experientei clientului de tip end-to-end pentru crearea de experienta, marketing, publicitate, analiza si comert.

Daimler a lansat eXtollo, noua platforma cloud a companiei pentru volume mari de date si analize avansate. Platforma utilizeaza Azure Key Vault, un serviciu care protejeaza informatiile confidentiale si cheile de criptare, incluzand certificate, siruri de conexiuni si parole.

5. Furnizarea de servicii pentru crearea unui lant de aprovizionare inteligent

Stimularea transformarii digitale end-to-end necesita un lant de aprovizionare digital integrat - de la fabrica si magazin pana la livrarea catre clientul final. Microsoft lucreaza cu Icertis, BMW si nu numai pentru a construi un lant de aprovizionare inteligent:

Icertis Contract Management ruleaza nativ pe Microsoft Azure si se integreaza perfect cu Office 365, Teams si Dynamics 365, astfel incat clientii sa-si poata extinde beneficiile investitiilor in tehnologia Microsoft.

BMW si Microsoft continua sa dezvolte platforma Open Manufacturing pentru a le permite producatorilor industriali sa colaboreze pentru a descompune depozitele de date si a depasi provocarile unor sisteme complexe, pentru care exista drept de proprietate, care incetinesc optimizarea productiei.

Autori

foto
MICROSOFT ROMANIA SRL