loader

Livrarile DPD Romania, cu peste o treime mai mari in 2015

E-commerce-ul, motorul de crestere pentru curierat

Volumul livrarilor efectuate in 2015 de DPD Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de coletarie si curierat expres, a crescut cu 33% fata de anul precedent, in timp ce business-ul companiei s-a majorat cu cca. 23%. Pe fondul investitiilor in extinderea capacitatii logistice, a evolutiei comertului electronic, dar si a noului serviciu de livrare de paleti, DPD Romania anticipeaza pentru acest an cresterea livrarilor cu 35% si a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2015.


Avand in vedere evolutia pozitiva a livrarilor, si cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu peste 23% fata de 2014, depasind pragul de 20,5 milioane de euro, in 2015.


Topul zonelor din care s-au trimis in 2015 cele mai multe colete in tara este condus de regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 50% din total, urmata de judetul Cluj, cu aproximativ 10%, Timis, Iasi si Arges.


”DPD are o vasta paleta de clienti, astfel incat putem spune ca romanii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucarii, carti, beauty, sau mancare pentru animale. Ponderea livrarilor la nivelul intregului an a fost una echilibrata, 50% dintre colete au fost trimise de jucatori din sectorul B2B si 50% de segmentul B2C”, declara Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.


In ceea ce priveste livrarile internationale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele Bucuresti-Ilfov, Cluj, Timis, Iasi si Brasov, catre Germania, Marea Britanie, Italia si Ungaria. Si topul romanilor care au primit colete din afara tarii este condus tot de bucuresteni, ilfoveni, clujeni si timisoreni, urmati de constanteni si ieseni. Cele mai multe colete au venit in Romania din Germania, UK, Italia, respectiv Ungaria.


Volumul livrarilor DPD in ianuarie a crescut cu 33%


Trendul de crestere pe segmentul livrarilor inregistrate de DPD Romania s-a mentinut si in ianuarie 2016, cand numarul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime fata de prima luna din 2015. Din totalul coletelor trimise de romani, 80% au fost pe plan intern, 15% export si 5% import.

 


Afacerile DPD, in crestere cu 30%, in 2016. PalletOne, noul serviciu – cheie anul acesta


Obiectivul DPD Romania in acest an vizeaza un avans al cifrei de afaceri cu 30% si o crestere a volumului cu 35% fata de 2015. Principalele motoare de crestere vor fi, in proportie de peste 50%, e-commerce-ul, investitiile in zona de depozitare, manipulare si livrare, dar si PalletOne, noul serviciu de livrare paleti in regim de curierat, destinat companiilor care activeaza in zona de FMCG, printing, papetarie, home&deco si auto.


”Investitiile vor juca un rol esential in dezvoltarea business-ului si in 2016, cand ne vom concentra si in zona de livrare marfa paletizata, oferind clientilor un serviciu de livrare paleti, in 24-48 ore, in Romania si Bulgaria, dar si in restul Europei”, explica Lucian Aldescu.


Potrivit CEO-ului companiei, anul acesta volumul de paleti DPD se va dubla, avand in vedere marirea capacitatii de manipulare si sortare din cele doua noi depozite (Sibiu si Bucuresti), marirea flotei auto si dezvoltarii de noi solutii speciale pentru clientii PalletOne.


”In ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comerciantii nu mai fac stocuri, ci lucreaza in baza unor comenzi punctuale. Un alt factor este ciclul de viata al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumparare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cat mai repede pe raft. In acest context, DPD a creat serviciul PalletOne”, adauga Aldescu.


Cum va evolua piata de curierat in 2016


CEO-ul companiei se asteapta ca piata locala de curierat sa se situeze in jurul valorii de 420 de milioane euro, in 2016, fata de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior.


”Piata s-a maturizat si s-a tehnologizat foarte mult in ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cat mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendintele pentru 2016 vor fi trasate tot de comertul electronic, care isi va mentine ritmul de crestere, cu tot mai multi jucatori, inclusiv internationali, care, cel mai probabil, vor intra in Romania in anii urmatori”, declara Lucian Aldescu.

In opinia CEO-ului DPD Romania, si in 2016 e-commerce-ul va fi principalul motor de crestere al pietei de curierat.
 

Autori

foto
DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION SA