• Reteaua trece astfel pragul de 2400 de magazine, consolidandu-si pozitia de cea mai mare comunitate de antreprenori independenti din tara, cu acoperire nationala, atat in mediul urban, cat si in cel rural
• Antreprenorii LaDoiPasi se bucura de protectia unui brand puternic si de atractivitatea conceptului de proximitate
Reteaua de magazine de proximitate LaDoiPasi - franciza dezvoltata de METRO Romania - a deschis 60 de magazine intr-o singura zi, depasind astfel pragul de 2400 de magazine. Aceasta performanta confirma atat interesul antreprenorilor locali pentru acest format de retail, cat si preocuparea continua a METRO de a sustine afacerile independente, esentiale pentru buna functionare a economiei.
“28 iunie 2024 este o zi memorabila in istoria de peste 12 ani a francizei LaDoiPasi. Inaugurarea simultana a 60 de magazine reflecta interesul crescut al pietei pentru acest model de business si capacitatea noastra de a raspunde unui volum mare de cereri. A fost o cursa contracronometru, care a presupus un efort logistic impresionant si o mobilizare de forte fara precedent in companie pentru a face posibil un proiect atat de ambitios. Le uram bun-venit noilor parteneri in comunitatea noastra. Avem convingerea ca, impreuna, vom fi mai puternici si vom construi afaceri sustenabile. Continuam sa sustinem afacerile independente prin dezvoltarea retelei LaDoiPasi, unul dintre pilonii de crestere ai businessului METRO”, a declarat Irinel Popescu, Sales & Operations Director, METRO Romania.
Cele 60 de magazine noi sunt prezente atat in mediul urban, cat si in cel rural. O parte dintre antreprenori au ales sa dezvolte un business nou, insa cei mai multi sunt proprietari de magazine de proximitate care au simtit ca doar facand parte integranta din franciza LaDoiPasi pot face fata expansiunii comertului modern. La finalul anului, METRO estimeaza ca franciza LaDoiPasi va depasi pragul de 2500 de magazine.
Magazinele au suprafete medii cuprinse intre 80 si 120 mp si propun un mix de produse alimentare si non-alimentare care variaza in functie de profilul local, selectia fiind realizata pe baza unei analize minutioase a obiceiurilor de consum specifice comunitatilor carora li se adreseaza. In medie sunt intre 3.500 – 7.000 de produse expuse la raft, cu preturi accesibile, de la produse de baza, la legume si fructe, carne proaspata, lactate, mezeluri, o gama larga de produse marca proprie (ARO, Fine Life), dar si produse locale si regionale.
Principalul avantaj pe care antreprenorii il simt zi de zi in cadrul francizei LaDoiPasi este acela ca magazinele sunt detinute in totalitate de ei, fiind, practic, afaceri independente. Valoarea adaugata vine din partea METRO, care le ofera acestora un sprijin substantial, atat in faza de investitie, cat si in cea operationala. Este vorba despre sprijin in amenajarea magazinului, dar si in transferul continuu de know-how pe zonele de mercantizare, solutii de marketing, solutii digitale si consultanta pentru atragerea, fidelizarea clientilor si stimularea vanzarilor. Cei care doresc sa intre in franciza LaDoiPasi vor investi in propria afacere, in functie de spatiul care va fi transformat, precum si de nevoile comunitatii pe care o vor deservi.
LaDoiPasi depaseste granitele unui business de retail, oferind acces la un ecosistem de solutii digitale si de management, care contribuie la competitivitatea si sustenabilitatea afacerii. Un magazin LaDoiPasi este rezultatul efortului comun al antreprenorilor si al METRO, care participa cu know-how si consultanta in privinta aspectelor-cheie ale afacerii, cum ar fi alegerea echipamentelor si a sortimentatiei. De asemenea, METRO asigura elementele de branding, de mercantizare, dotarile cu echipamente si suport IT, materialele promotionale, campaniile de promovare la nivel national, campaniile de loialitate si aniversare. Antreprenorii LaDoiPasi beneficiaza de avantajele unui sistem de gestiune integrat cu METRO, care automatizeaza operatiuni precum inregistrarea facturilor, gestionarea produselor, controlul stocurilor, activitati care in mod traditional presupun un volum mare de munca.
Anul trecut a fost lansata aplicatia mobila LaDoiPasi, care le ofera clientilor magazinelor acces facil, pe telefon, la informatii despre ofertele lunare, campaniile organizate in magazine si la o serie de oferte ce pot fi activate exclusiv in aceasta aplicatie. De asemenea, utilizatorii acesteia pot gasi cel mai apropiat magazin LaDoiPasi prin intermediul hartii integrate.
Despre LaDoiPasi
Lantul de magazine LaDoiPasi a fost creat prin reunirea mai multor proprietari independenti sub un singur brand. Conceptul LaDoiPasi a fost lansat pe piata locala in 2012 si dezvoltat in regim de franciza de METRO Romania, pentru a sustine antreprenorii locali sa isi dezvolte afaceri in comunitatile in care traiesc. In magazinele LaDoiPasi, consumatorii gasesc o gama larga de produse de baza, avand la dispozitie o selectie generoasa de produse proaspete, de la lactate si branzeturi, la legume si fructe, la carne proaspata si preparate din carne. Lantul s-a extins accelerat, inca de la lansarea pe piata. In prezent, reteaua numara peste 2.400 de magazine raspandite uniform, pe intreg teritoriul Romaniei.
Despre METRO
METRO este lider international in comertul de produse alimentare si nealimentare cu ridicata, specializat in deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum si ale comerciantilor independenti (Traders). In intreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienti care beneficiaza de mixul multicanal unic al companiei: clientii pot face achizitii intr-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct in locatie (Food Service Distribution, FSD) - toate sustinute si interconectate digital. In paralel, METRO MARKETS se dezvolta ca un marketplace international, destinat nevoilor clientilor profesionisti, un marketplace care a crescut si s-a extins continuu din 2019. Sustenabilitatea este un pilon cheie al METRO, compania fiind listata in diferiti indici si clasamente de sustenabilitate, inclusiv MSCI, Sustainalytics si CDP. Compania opereaza in peste 30 de tari si are peste 89.000 de angajati la nivel mondial. In anul financiar 2022/23, METRO a generat vanzari de 30,6 miliarde de euro. Mai multe informatii pot fi gasite pe MPULSE.de, revista noastra online.