Pentru a afla raspunsul, GfK Romania a realizat un studiu online.
Concluziile arata ca 4 din 10 romanii cu acces la Internet spun ca au auzit de “cloud storage” sau “stocare in cloud”. 12% folosesc astfel de servicii, in vreme ce mai bine de jumatate, desi nu le utilizeaza, si-ar dori sa o faca. Exista si persoane (aproximativ o treime) care sunt mai putin deschise catre astfel de servicii. Ele spun ca nu le utilizeaza si nu le-ar placea sa apeleze la ele in viitor. Mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionati considera cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utila.
Termenul de realitate augmentata este cunoscut pentru 30% dintre participantii la studiu, iar cel de “Google glasses” (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declara ca le-ar placea sa le utilizeze, iar doua treimi spun ca le considera utile.
60% au aflat despre posibilitatea de a-si plati cumparaturile in interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului si 37% stiu despre existenta Google Wallet. 60% dintre participantii la studiu se arata chiar dornici sa le foloseasca in viitor.
În ceea ce priveste Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internautilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionati afirmand ca si-ar dori sa detina un astfel de aparat. Aceste intentii confirma de altfel datele de vanzari monitorizate de studiul GfK TEMAX care arata ca in 2012 numarul de smart TV-uri achizitionate de romani a crescut de trei ori fata de 2011. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declara ca au deja un televizor inteligent, iar 88% il considera util.
Studiul a fost realizat online, pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.