loader
Inovatie revolutionara: noua tehnologie diesel Bosch ofera solutii pentru problema oxizilor de azot

Inovatie revolutionara: noua tehnologie diesel Bosch ofera solutii pentru problema oxizilor de azot

Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, cere transparenta cu privire la consumul de carburant si emisiile de CO2.

Stuttgart si Renningen, Germania: „Exista viitor pentru motoarele diesel. Astazi vrem sa punem punct, odata pentru totdeauna, dezbaterii privind declinul tehnologiei diesel.” Cu aceste cuvinte, CEO-ul Bosch,Dr. Volkmar Denner, a anuntat, in cadrul conferintei de presa anuale a companiei, un progres decisiv al tehnologiei diesel. Noile dezvoltari Bosch ar putea permite producatorilor de autovehicule sa reduca emisiile de oxizi de azot (NOx) atat de drastic incat sa respecte deja viitoarele limitari.

 

Chiar si la testarea RDE (emisii in conditii reale de conducere), emisiile generate de autovehiculele echipate cu noua tehnologie diesel Bosch nu sunt doar semnificativ mai mici decat limitele actuale, ci si decat cele care vor intra in vigoare din 2020. Inginerii Bosch au obtinut aceste rezultate prin perfectionarea tehnologiilor existente. Componentele suplimentare, care ar putea majora costurile, nu sunt necesare. „Bosch forteaza limitele din punct de vedere tehnic,” a spus Denner. „Echipate cu cea mai recenta tehnologie Bosch, autovehiculele diesel vor fi clasificate drept autovehicule cu nivel redus de emisii si vor ramane accesibile din punct de vedere financiar.” CEO-ul Bosch a cerut, de asemenea, mai multa transparenta in ce priveste emisiile CO2 cauzate de traficul rutier si a cerut ca masurarea consumului de carburant si, implicit, a emisiilor CO2 sa fie efectuata in viitor in conditii reale de drum.


Valori record in conditii reale de conducere: 13 mg NOx pe kilometru


Din 2017, legislatia europeana a cerut ca noile modele de autovehicule pentru pasageri, testate in conformitate cu RDE pe un traseu cu drumuri urbane, extraurbane si autostrazi, sa emita cel mult 168 miligrame de NOx pe kilometru. Din 2020, aceasta limita va fi redusa la 120 miligrame. Dar, chiar si astazi, autovehiculele echipate cu tehnologia diesel Bosch pot atinge 13 miligrame de NOx in cadrul ciclului de testare RDE. Aceasta inseamna aproximativ o zecime din limita care se va aplica incepand cu 2020. Si chiar in cazul deplasarii in conditii urbane deosebit de dificile, cand parametrii testarii depasesc cerintele legale, emisiile medii ale autovehiculelor de test Bosch sunt de 40 de miligrame pe kilometru. Inginerii Bosch au ajuns la acest progres decisiv in ultimele luni.


O combinatie de tehnologie avansata pentru injectia de carburant, un sistem nou dezvoltat pentru administrarea aerului si un sistem inteligent pentru administrarea temperaturii au facut posibila obtinerea acestor valori atat de scazute. Emisiile NOx pot ramane acum sub nivelul admis in orice conditii de trafic, indiferent daca autovehiculul este condus cu viteza sau incet, in conditii de inghet sau la temperaturi de vara, pe autostrada sau in trafic urban aglomerat. „Motorul diesel va ramane o optiune pentru traficul urban, indiferent daca soferii sunt comercianti sau navetisti,” a spus Denner.

 

Bosch facut dovada acestui avans inovator in cadrul unui eveniment major de presa la Stuttgart. Zeci de jurnalisti, atat din Germania, cat si din strainatate, au avut oportunitatea de a conduce autovehiculele de test prevazute cu echipamente mobile de masurare in traficul aglomerat al orasului, in conditii deosebit de dificile. Rezultatele inregistrate de jurnalisti, impreuna cu traseul deplasarii, pot fi consultate aici. Intrucat masurile de reducere a emisiilor NOx nu au un impact semnificativ asupra consumului, motorul diesel isi mentine avantajul economiei de carburant, al emisiilor CO2, protejand prin urmare climatul.

 

Inteligenta artificiala poate imbunatati performanta motoarelor cu ardere interna


Chiar si cu acest avantaj tehnologic, motoarele diesel nu au atins inca potentialul complet de dezvoltare. Bosch isi propune acum sa utilizeze inteligenta artificiala pentru a dezvolta aceste descoperiri tehnologice de ultima ora. Acest lucru va marca un alt pas spre un punct major de referinta: dezvoltarea unui motor cu ardere care, cu exceptia CO2, nu are aproape niciun impact asupra aerului ambiant. „Credem cu tarie ca motoarele diesel vor continua sa joace un rol important in ce priveste mobilitatea viitoare. Pana cand mobilitatea electrica isi va face loc pe piata, vom continua sa avem nevoie de aceste motoare cu ardere extrem de eficiente,” a spus Denner. Obiectivul sau ambitios pentru inginerii Bosch este dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel si cu benzina fara emisii semnificative de particule sau NOx. Chiar si Neckartor din Stuttgart, un punct negru notoriu pentru poluare, doreste ca viitoarele motoare cu combustie interna sa fie responsabile pentru nu mai mult de un microgram de NOx pe metru cub de aer ambiant – echivalentul unei patruzecimi, sau 2,5 la suta din limita actuala de 40 de micrograme pe metru cub.

 

Bosch vrea sa mearga mai departe: transparenta si testarea realista a consumului si emisiilor CO2


Denner a facut apel la reconsiderarea problemei reprezentate de emisiile CO2 care sunt direct legate de consumul de carburant. Acesta a spus ca testele de consum nu trebuie sa mai fie efectuate in laborator, ci in conditii reale de conducere. Acest lucru ar crea un sistem comparabil cu cel utilizat pentru masurarea emisiilor. „Aceasta inseamna mai multa transparenta pentru consumator si actiuni mai concentrate asupra climatului,” a declarat Denner. Mai mult, orice evaluare a emisiilor CO2 ar trebui sa se extinda semnificativ dincolo de rezervor sau baterie: „Avem nevoie de o evaluare transparenta a nivelului total de emisii CO2 produse de traficul rutier, care sa includa nu doar emisiile directe ale autovehiculelor, dar si emisiile cauzate de producerea carburantului sau a electricitatii necesare alimentarii acestora,” a spus Denner. Acesta a adaugat ca o amprenta mai cuprinzatoare a CO2 ar putea furniza soferilor de autovehicule electrice o imagine mai realista a impactului pe care aceasta modalitate de mobilitate il are asupra climatului. In acelasi timp, utilizarea carburantilor nefosili ar putea imbunatati amprenta de CO2 a motoarelor cu combustie interna.

 

 

Codul dezvoltarii produselor: proiectarea unei tehnologii etice


Denner, care are, de asemenea, o responsabilitate corporativa pentru cercetare si inginerie avansata, a prezentat publicului codul dezvoltarii produsului Bosch. Acesta stabileste principiile companiei pentru dezvoltarea produselor Bosch. In primul rand, integrarea functiilor care detecteaza automat ciclurile de testare este strict interzisa. In al doilea rand, produsele Bosch nu trebuie sa fie optimizate pentru testari.


In al treilea rand, bineinteles, utilizarea zilnica a produselor Bosch trebuie sa apere viata oamenilor, sa conserve resursele si sa protejeze mediul in cea mai mare masura posibil. „In plus, principiul legalitatii si filosofia noastra «Tehnica pentru o viata» ne ghideaza actiunile. In cazul in care exista dubii, valorile Bosch au prioritate asupra dorintelor clientilor,” a spus Denner. De la mijlocul anului 2017, de exemplu, Bosch nu s-a mai implicat in proiectele clientilor din Europa pentru motoare cu benzina care nu utilizeaza un filtru de particule. Un total de 70.000 de angajati, in special din cercetare si dezvoltare, vor beneficia de instruire privind noile principii pana la finalul anului 2018, in cadrul celui mai amplu program de instruire din istoria de 130 de ani a companiei.

 

Intrebari tehnice si raspunsuri privind noua tehnologie diesel Bosch

 

Prin ce se distinge noua tehnologie diesel?


Pana acum, doi factori au impiedicat reducerea emisiilor NOx in cazul autovehiculelor diesel. Primul dintre acestea este stilul de conducere. Solutia tehnologica dezvoltata de Bosch este un sistem de administrare a debitului de aer cu raspuns foarte rapid pentru motor. Un stil de conducere dinamic cere o recirculare la fel de dinamica a gazelor de esapament. Acest lucru poate fi obtinut prin utilizarea unui turbocompresor optimizat RDE, care reactioneaza mai rapid decat turbocompresoarele conventionale.

 

Datorita recircularii gazelor de esapament de inalta si joasa presiune, sistemul de administrare a debitului de aer devine chiar mai flexibil. Acest lucru inseamna ca soferii pot conduce cu viteza fara o crestere a emisiilor. La fel de importanta este influenta temperaturii. Pentru a asigura conversia optima de NOx, temperatura gazelor de esapament trebuie sa fie de peste 200 de grade Celsius. In traficul urban, autovehiculele ating rar aceasta temperatura. De aceea, Bosch a optat pentru utilizarea unui sistem sofisticat de administrare termica pentru motorul diesel. Acesta regleaza in mod activ temperatura gazelor de esapament, asigurand astfel faptul ca sistemul de evacuare ramane suficient de cald pentru a functiona intr-un interval de temperatura stabil si ca emisiile raman la un nivel scazut.

 

Cand va fi gata de productie tehnologia?


Noul sistem diesel Bosch se bazeaza pe componente care sunt deja disponibile pe piata. Este disponibil pentru clienti imediat si poate fi integrat in proiectele de productie.

 

De ce este traficul urban mai solicitant decat cel extraurban sau autostrada?


Pentru a asigura conversia optima de NOx, temperatura gazelor de esapament trebuie sa depaseasca 200 de grade Celsius. Aceasta temperatura este rareori atinsa in traficul urban, unde masinile sunt blocate in ambuteiaje sau trafic lent. Prin urmare, sistemul de evacuare se raceste. Noul sistem de administrare termica Bosch remediaza aceasta problema prin reglarea activa a temperaturii gazelor de esapament.

 

Reglarea temperaturii necesita montarea unui dispozitiv de incalzire auxiliar de 48 volti in sistemul de evacuare a gazelor sau alte componente similare?
Noul sistem diesel Bosch se bazeaza pe componente deja disponibile pe piata si nu necesita niciun sistem electric suplimentar de 48 de volti la bord.

 

Va face noua tehnologie Bosch ca motorul diesel sa fie mult mai scump?


Tehnologia diesel Bosch se bazeaza pe componente deja utilizate in cazul autovehiculelor aflate in productie. Avansul decisiv provine dintr-o noua combinatie de tehnologii existente. Nu necesita piese suplimentare. Asadar, reducerea emisiilor nu va face ca autovehiculele diesel sa aiba un pret mai putin accesibil.

 

Isi va pierde motorul diesel avantajul economiei de carburant si protejarii climatului care urmare a noii tehnologii?


Nu. Obiectivul inginerilor nostri a fost clar: reducerea emisiilor NOx si pastrarea avantajului diesel din punct de vedere al emisiilor CO2. Motorul diesel va continua sa fie o optiune prietenoasa pentru climat.

Autori

foto
BOSCH SERVICE SOLUTIONS SRL