loader
IKEA sarbatoreste 80 de ani de traditie in design prin lansarea colectiei Nytillverkad

IKEA sarbatoreste 80 de ani de traditie in design prin lansarea colectiei Nytillverkad

Pentru ca IKEA intelege importanta de a ne imbratisa trecutul, compania sarbatoreste 80 de ani de existenta prin lansarea unei noi colectii, care este menita sa omagieze designul emblematic IKEA

Pe 28 iulie 1943, Ingvar Kamprad, la doar 17 ani, a fondat IKEA in oraselul Almhult, din provincia suedeza Smaland. Astazi, IKEA sarbatoreste 80 de ani de spirit antreprenorial, inovatie si co-creatie prin lansarea unei noi colectii care omagiaza designul emblematic IKEA. Cei 80 de ani de activitate sunt definiti de o perspectiva de viitor plina de curiozitate, modestie si optimism.

Mobilierul vintage devine tot mai popular. Pentru ca IKEA intelege importanta de a ne imbratisa trecutul, compania sarbatoreste 80 de ani de existenta prin lansarea unei noi colectii, care este menita sa omagieze designul emblematic IKEA. Colectia Nytillverkad include piese de mobilier, asternuturi si accesorii care reinterpreteaza intr-un mod actual, indraznet si vesel piesele clasice. Prima parte a colectiei de produse reinterpretate este disponibila in magazinele IKEA din Romania incepand cu luna iulie 2023, mai multe lansari fiind planificate pentru anii care urmeaza.

La IKEA, ne mandrim cu traditia noastra in design si ne dorim sa o celebram prin readucerea la viata a unora dintre cele mai emblematice produse ale noastre, integrand in acelasi timp cele mai noi tehnologii si materiale in realizarea acestora. Colectia Nytillverkad imbina modelele clasice cu standardele moderne, totul rezumandu-se la simplitate, functionalitate, exprimare indrazneata si spirit ludic – asa cum este de fapt IKEA!", spune Johan Ejdemo, Global Design Manager, IKEA Suedia.

Printre cele mai cunoscute exemple se numara masuta de cafea LOBBACKEN, o versiune reinterpretata a masutei emblematice LOVET, cuierul BONDSKARET, o abordare noua si indrazneata a cuierului SMED, proiectat initial de Rutger Andersson, si taburetul DOMSTEN, noua interpretare a taburetului JERRY, proiectat de Karin Mobring in anii 1970. Colectia include si motive vizuale specifice designerului suedez de textile Sven Fristedt, care intruchipeaza estetica indrazneata si plina de viata a anilor '80. Colectia ramane fidela designurilor originale, pe care le reinventeaza in nuante impresionante si cu materiale noi, rezultatul fiind o gama de produse care reuseste sa fie cu adevarat atemporala.

80 de ani de design inventiv si angajament ferm pentru a crea o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni

La inceput, IKEA a fost un mic business de comenzi prin posta, in cadrul caruia comenzile erau livrate cu bicicleta chiar de catre Ingvar, pe vremea cand acesta era adolescent. In prezent, brandul este reprezentat la nivelul a 62 de piete, cu 460 de magazine IKEA, 700 de milioane de clienti fizici si 2,6 miliarde de vizite online, si peste 20 de milioane de descarcari ale aplicatiei IKEA in anul financiar 2022 (in perioada 1 septembrie 2021 - 31 august 2022). Echipa de 231.000 de angajati IKEA din intreaga lume creeaza o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni.

La IKEA, crearea unei vieti mai bune acasa, la un pret accesibil indiferent de buget, a fost intotdeauna o prioritate. Acest obiectiv a fost atins datorita interesului crescut acordat vietii, nevoilor si viselor oamenilor in locuintele lor, dar si datorita unei traditii de 80 de ani de devotament fata de inovatii, solutii si produse emblematice. Pentru a onora aceasta traditie, IKEA incearca permanent sa imbunatateasca modul in care isi desfasoara activitatea si sa ramana aproape de nevoile si dorintele aflate in continua schimbare ale oamenilor.

Privim spre urmatorii 80 de ani din pozitia de lider, insa ne pastram si o perspectiva plina de curiozitate, optimism si modestie. Vom continua sa ramanem aproape de cat mai multi oameni, sa inovam, sa anticipam tendintele si sa testam noi modalitati de lucru care sa reflecte nevoile oamenilor si ale planetei, adaptandu-ne si transformandu-ne constant activitatea. Vom continua sa pretuim trecutul si totodata sa construim viitorul alaturi de colegi, clienti, furnizori, parteneri si sustinatori. Asa cum Ingvar spunea candva, mai avem atatea lucruri de facut – viitorul va fi glorios!", afirma Jesper Brodin, CEO, Ingka Group.

Momente cheie din istoria IKEA:

1943: La 28 iulie 1943, Ingvar Kamprad, in varsta de numai 17 ani, inregistreaza in Suedia o companie pe care o numeste IKEA: un acronim de la Ingvar Kamprad, Elmtaryd (ferma familiei) si Agunnaryd (regiunea).

1948: In gama IKEA este introdusa mobila. Ingvar Kamprad explica intr-o brosura cum reuseste sa mentina preturile atat de reduse: „Preturile noastre – de departe cele mai scazute din regiune – sunt posibile datorita rulajului mare, livrarii direct din fabrica si cheltuielilor generale foarte mici."

1950: Este lansat pentru prima data emblematicul catalog IKEA.

1958: Primul magazin IKEA se deschide in Almhult, Suedia. Astazi, in locul acestuia se afla Muzeul IKEA.

1960: IKEA Almhult introduce primul Restaurant & Café IKEA.

1995: A fost lansata prima colectie PS in cadrul Salonului de mobila de la Milano. Linia de mobilier numita Democratic Design a fost dezvoltata luand in considerare trei factori: o buna functionalitate, o buna calitate si preturi mici. Ulterior, peste ani, conceptul de design democratic al IKEA a ajuns sa includa si sustenabilitatea.

2018: IKEA isi ia angajamentul sa aiba un impact pozitiv asupra climei pana in 2030.

2018: Ingvar Kamprad se stinge din viata la varsta de 91 de ani, lasand in urma sa o mostenire puternica, pe care o indragim si o pretuim in continuare.

                                              

Autori

foto
IKEA ROMANIA SA