loader

IKEA Romania anunta un al doilea an de vanzari record de la intrarea pe piata

In anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 2016), magazinul IKEA din Romania a atins vanzari in valoare de 514.661.610 lei (fara TVA), in crestere cu 21,2% fata de anul financiar precedent. Numarul total de produse cumparate a fost de 17,3 milioane. 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul si 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro

O crestere excelenta, bazata pe conceptul unic de Democratic Design si dezvoltarea de noi servicii

„In acest an financiar, magazinul IKEA din Bucuresti a avut vanzari record si a adus o crestere solida Romaniei si regiunii IKEA SEE. Aceasta se datoreaza in primul rand cresterii serviciului IKEA Comenzi online, care ne-a depasit asteptarile. Produsele IKEA au jucat de asemenea un rol important in succesul de anul acesta, iar conceptul de Democratic Design (care se traduce prin cinci dimensiuni pe care trebuie sa indeplineasca fiecare produs IKEA: Aspect, Functionalitate, Calitate, Sustenabilitate si Pret Scazut) a avut un rol important. Mai mult, echipa IKEA Romania a facut o treaba excelenta in a indeplini nevoile si asteptarile celor mai multi oameni si lucreaza constant la imbunatatirea serviciilor. Tema catalogului de anul trecut, „Gesturile mici conteaza”, a raspuns nevoilor celor mai multi romani care au gasit inspiratie si solutii pentru viata de zi cu zi in jurul bucatariei,” a spus Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.


Cel mai mare numar de produse IKEA de pana acum a intrat in casele romanilor in anul financiar 2016. Dintre cele 17,3 milioane de produse vandute, 79,5% au fost produse de mobilier si 20,5% accesorii si decoratiuni. Dintre obiectele de mobilier, familia BESTÅ pentru camera de zi a avut cel mai mare succes, cu peste 80.000 de produse vandute. In departamentul de decoratiuni si accesorii, familia de farfurii OFTAST a avut cele mai bune vanzari, cu peste 311.000 de bucati.


In anul financiar 2016 au fost inregistrate 103.975 de comenzi online, o crestere de peste 140% a vanzarilor generate in comparatie cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi si Constanta.


„Datoram mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online si cresterii sale incredibile: peste 140% mai mult in comparatie cu anul precedent. Ne pasa de clientii nostri si ne dorim sa imbunatatim modul in care ne desfasuram activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate in urmatorul an va fi sa lucram la introducerea unor tarife fixe pentru a simplifica si creste transparenta si pentru a imbunatati calitatea serviciilor,” a adaugat Stefan Vanoverbeke.


Tema anuala, „Gesturile mici conteaza”, inspirata de viata in jurul bucatariei, a fost apreciata de consumatorii romani si acest lucru s-a reflectat si in rezultate – 5.500 de bucatarii au fost cumparate in acest an financiar. Rezultatele foarte bune din departamentele de bucatarie, gatit, servit masa si FOOD au facut ca IKEA Romania sa se afle pe locul 1 in lume ca index de crestere pentru aceste departamente. Tema de catalog inspirata de bucatarie va continua pentru un al doilea an. Tot anul acesta a fost lansata si gama de bucatarii accesibile KNOXHULT, pentru oameni cu visuri mari si bugete mici. Restaurantul IKEA a urmat tema anuala, prin organizarea a 50 de evenimente pentru consumatori cu demonstratii de gatit.


Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro, a avut o crestere de 7,4% fata de anul anterior. In anul financiar 2016, vanzarile IKEA FOOD au reprezentat 6,3% din vanzarile totale ale IKEA Romania. Mai mult, magazinul IKEA din Bucuresti a vandut cele mai multe prajituri Almondy din lume (297.000 de bucati), iar produsele din peste sunt 100% certificate ASC/MSC.

 

Incepand cu noul an financiar, au fost incluse noi servicii pentru a le oferi consumatorilor o experienta mai buna de cumparaturi la IKEA Romania. Planificarea bucatariilor a devenit mai simpla; de acum, consumatorii pot privi de acasa cum le sunt planificate bucatariile in timp real, prin Skype, si prin serviciul de asamblare si instalare online. Mai mult, va fi implementat un nou sistem de costuri pentru asamblarea bucatariilor.


Cresterea vanzarilor ne permite sa investim mai mult in angajati, in timp ce ne indeplinim obiectivul de a avea un impact pozitiv asupra oamenilor si planetei

 


Numarul total de angajati din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre acestia, 264 lucreaza pentru companie de peste cinci ani si 48% se califica pentru TACK!, pensia privata oferita de IKEA Group tuturor angajatilor care lucreaza pentru companie de peste 5 ani. 52% dintre angajati sunt barbati si 48% femei, dintre care 50% femei in echipa de management a magazinului IKEA din Baneasa. Acelasi procent de 50% femei este valabil pentru echipa de management din organizatia IKEA South East Europe. 13.000 de ore de programe de dezvoltare au fost oferite angajatilor IKEA Romania in acest an financiar. 82% dintre angajati au incredere in compania IKEA, 86% sunt mandri sa lucreze pentru IKEA si 96% spun ca sunt mandri de modul in care IKEA Romania lucreaza cu sustenabilitatea, potrivit sondajelor interne.


In mai 2016, salariul minim brut in IKEA Romania a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult in comparatie cu decembrie 2015. Mai mult, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanta de 900 de lei net si decontarea cheltuielilor lunare de transport, in valoare de pana la 150 lei.


In urma rezultatelor obtinute la IKEA Romania, fostul manager al magazinului IKEA din Bucuresti va conduce de acum magazinul IKEA din Belgrad, care se va deschide in vara anului 2017.


In anul financiar 2016, IKEA Romania s-a implicat in mai multe proiecte pentru comunitate cu ore de voluntariat ale angajatilor plus produse sau sprijin financiar.


• Magazinul IKEA din Bucuresti a investit 2,5 milioane de euro in 2016 pentru eficienta energetica a cladirii, parte dintr-un proiect de modernizare a intregului magazin, ce s-a desfasurat in ultimii 6 ani.
• Proiectul SOS Satele Copiilor a fost continuat prin mobilarea unei case (2 bucatarii, 8 bai, 8 dormitoare si 2 camere de zi).
• 126 de elevi au vizitat magazinul IKEA din Baneasa printr-un program de educatie.
• Magazinul IKEA din Romania a oferit ajutor in criza refugiatilor, prin donarea unor bunuri esentiale, in valoare de 46.000 euro, catre UNICEF si UNHCR Serbia pentru refugiatii care au tranzitat aceasta tara.
• IKEA Romania a donat mobila in valoare de 9.000 de euro catre spitale, maternitati, activitati educationale pentru copiii cu autism si o tabara de vara pentru copiii bolnavi de cancer.
• Peste o tona de textile a fost donata ca materie prima catre antreprenori sociali si ONG-uri si peste o mie de produse de mobilier si accesorii au fost donate unor ONG-uri.
• In acest an financiar, vom lansa Fondul IKEA pentru Mediul Urban – granturi pentru proiecte comunitare de mediu, sociale si educationale, care vor fi oferite in 2017.

 

Doua campanii de responsabilitate sociala au fost organizate in magazinul IKEA in anul financiar 2016. In Campania Jucariilor de Plus pentru Educatie, organizata intre 1 noiembrie 2015 si 26 decembrie 2015, au fost vandute 48.371 de jucarii de plus. Pentru fiecare produs cumparat, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru proiecte educationale implementate de UNICEF si Salvati Copiii in toata lumea. Campania „O viata mai buna pentru refugiati” (29 noiembrie – 19 decembrie 2015) a ajutat la vanzarea a 61.254 LED-uri. Pentru fiecare bec cumparat, IKEA Foundation a donat 1 euro catre UNHCR pentru a contribui la imbunatatirea vietilor refugiatilor din toata lumea.

 

5,5% din vanzarile totale au fost generate de gama de produse pentru o viata mai sustenabila acasa, care a crescut cu 31% in comparatie cu anul anterior. Programul „O viata mai sustenabila acasa”, in care consumatorii vor testa produse IKEA pentru a economisi energie, apa, imbunatati managementul deseurilor si reciclarea acasa, va fi implementat in noiembrie 2016, cu membrii IKEA FAMILY. Acest program continua pentru consumatori, dupa ce a fost testat cu succes cu angajati IKEA Romania si bloggeri.


Un alt proiect se refera la un antreprenor social din Romania care lucreaza la o gama de produse fabricate in Romania, ce vor face parte dintr-o colectie globala IKEA.

 

Gama IKEA mai accesibila pentru si mai multi oameni


„Ne bucuram sa vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property & Expansion. Ne aflam pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin, aproape de obtinerea Planului Urbanistic Zonal – pe 8 noiembrie se va incheia termenul pentru dezbaterea publica finala pentru PUZ – iar apoi putem aplica pentru autorizatia de constructie, care ne va conduce catre o data de deschidere sigura. In acest moment, putem estima ca vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018.


Mai mult, Timisoara, Brasov si Cluj sunt urmatoarele trei orase in care deschiderea de noi magazine in Romania este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property & Expansion se afla in proces de prospectare de terenuri care sa indeplineasca parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport in comun si o buna infrastructura de drumuri, suprafata terenului si o localizare buna, aproape de oras.


Pe termen lung, organizatia regionala IKEA South East Europe se apropie de indeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine in Croatia, Romania, Serbia si Slovenia pana in 2025,” a adaugat Stefan Vanoverbeke.

 

Magazinul IKEA Romania in cifre in anul financiar 2015:


• Totalul de vanzari IKEA Romania (fara TVA): 514.661.610 lei
• Vanzarile IKEA FOOD: 32.327.535 lei (fara TVA)
• Numarul de produse vandute: 17,3 milioane
• Numarul de vizitatori in magazin: 3.246.389
• Numarul de angajati: 569
• Salariul minim brut in IKEA Romania: 2.000 lei
• Cea mai vanduta familie de mobilier: Familia BESTO, cu 80.000 de bucati vandute
• Cea mai vanduta familie de accesorii: gama OFTAST, cu 311.000 de bucati vandute
• Cea mai vanduta colectie limitata in anul financiar 2016: Colectia limitata de jucarii SAGOSKATT creata de copii
• Numarul de vizitatori www.IKEA.ro: 6.616.069
• Numarul de membri IKEA FAMILY: 224.000
• Fani ai paginii de Facebook IKEA Romania: 334.942
• Procent de vanzari din total pentru gama pentru o viata mai sustenabila acasa: 5,5% (crestere de 31%)
• Numarul de chiftelute vandute la restaurantul IKEA: 5.284.615 chiftelute, 100 de tone (70% suedeze, 15% vegetariene si 15% de pui)
• Numarul de hot-dog vanduti: 3.004.111
• Kilometri de hot-dog vanduti: 541 km
• Cel mai bun magazin in lume la vanzarea de prajituri Almondy: 297.000 bucati.
• 82% din deseuri reciclate si refolosite pentru energie
• Tone de carton si hartie reciclate: 1.119
• Tone de metal reciclate: 36
• Tone de lemn reciclat: 159
• Tone de plastic reciclat: 72
• Tone de sticla reciclata: 11
• Textile reciclate: 1 tona, refolosita de un antreprenor social
• 31 de tone de deseuri de echipamente electrice si electronice, in care am inclus bateriile si becurile uzate
• 12 tone de deseuri organice de la restaurant si ulei comestibil reciclate
• Mobilier colectat prin programul de reciclare si refolosire: 3.785 piese de mobilier vechi
• Energie consumata: 3,817 MWh (9% mai putin in comparatie cu anul anterior)
• Gaz consumat: 830 MWh (25,5% mai putin in comparatie cu anul anterior).
 

Autori

foto
IKEA ROMANIA SA