In Romania, in 2023 cifra de afaceri este de 1,551 de miliarde de euro, in scadere cu 1,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In al patrulea trimestru, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata de 407 de milioane de euro[i], in crestere moderata cu 1,5% fata de T4 2022.
La 31 decembrie 2023, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 9,5 milioane de clienti[ii], internet fix in banda larga catre 1,1 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1,1 milioane de clienti.
Finalul de an a fost marcat de semnarea acordului intre Orange si Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, ce a anuntat intentia de a crea un singur operator de telecomunicatii complet convergent.
Reteaua Orange: prezenta solida 5G la finalul lui 2023
Eforturile de extindere a retelei au continuat anul trecut, cand peste 500 de noi localitati din mediul urban si rural au primit acces la conectivitate 4G si 4G+. Reteaua 4G acopera 98,77% din populatie, in timp ce reteaua 4G+ acopera 82,58% din populatie. 13 noi orase au beneficiat in 2023 de reteaua 5G/5G+, ajungand la un total de 38 de orase cu cele mai rapide viteze mobile, de pana la 1,5 Gbps.
Calitatea retelei Orange a fost din nou confirmata, la final de 2023, de auditorul independent LCC International. Masuratorile efectuate in 40 de orase si pe drumurile de legatura dintre acestea au aratat ca Orange Romania ramane cea mai buna retea mobila in ceea ce priveste performanta serviciilor de voce si date.
Orange Business: veniturile din IT&C, in crestere constanta
In Orange Business, veniturile din IT&C in ultimele 12 luni au crescut cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Motoare de crestere au fost serviciile de securitate cibernetica, care suscita in continuare interes pentru companii, solutiile de smart city si proiectele de digitalizare a administratiei publice si a invatamantului. Al patrulea trimestru al anului trecut a avut in prim plan importanta securizarii mediilor online, lansandu-se Web Application Firewall (WAF), un nou serviciu de securitate cibernetica pentru protectia aplicatiilor expuse la internet, dar si un nou raport Business Internet Security 2023. Acesta ofera o imagine detaliata asupra provocarilor din domeniul securitatii cibernetice in contextul revolutiilor tehnologice precum generative AI, subliniind cresterea de 18% in 2023 a numarului atacurilor cibernetice fata de anul anterior.
Servicii digitale: Crestere de peste 60% a bazei de clienti YOXO
Usurinta in portare si deschiderea unui numar nou, realizata integral din aplicatie si din confortul casei, au adus o crestere de peste 60% a bazei de clienti YOXO in 2023 vs. 2022 si o crestere de peste 100% a numarului de clienti nou veniti in T4 2023 fata de T4 2022.
Avand in prim plan experienta clientilor in mediul digital, la finalul 2023, Orange a devenit primul operator de telecomunicatii care a oferit clientilor o noua modalitate de livrare a produselor achizitionate pe orange.ro, prin intermediul unei ample retele de lockere disponibile in peste 5.000 de locatii partenere.
Responsabilitate sociala: Eforturile de reducere a amprentei de carbon au continuat
In vederea reducerii amprentei de carbon, in 2023 Orange a semnat primul contract de tip Virtual Purchase Agreement (vPPA) din piata locala de telecomunicatii, a ajuns la un numar total de ~448.000 de telefoane colectate, prin programul “Re”, ce vor reintra in circuit prin reconditionare sau reciclare, iar prin oferte dedicate a crescut cu 8% numarul de telefoane reconditionate comercializate comparativ cu 2022. In plus, in Service Centers, echipele Orange au reparat peste 50.000 de telefoane de-a lungul anului 2023.
In acelasi timp, a continuat si activitatea de filantropie, Fundatia Orange creand sanse pentru un viitor mai bun prin educatie digitala, cu investitii de aproximativ 2 milioane de euro in 2023 in programele sale. Peste 2000 de participanti au finalizat in 2023 cursurile Orange Digital Center, Digitaliada a reunit anul trecut peste 40.000 de elevi si profesori, iar prin SuperCoders au fost instruiti peste 500 de copii in utilizarea unor limbaje de programare.
”2023 a fost un an plin de noi provocari la nivel local, intr-un context economic complex si incercat de presiuni concurentiale. Ne-am concentrat actiunile in jurul consolidarii performantei companiei, cu accent pe mentinerea calitatii retelei si pe imbunatatirea experientei clientilor nostri, marcand etape importante in acest sens. Azi, romanii au acces la cel mai rapid internet mobil, 5G, cu viteze de pana la 1,5 Gpbs, prezent in 38 de orase, si la oferte si servicii accesibile de comunicatii. Am incheiat anul cu anuntul semnarii acordului intre Orange si Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, ce a anuntat intentia de a crea un singur operator de telecomunicatii complet convergent.
In continuare, ne vom concentra pe performanta retelei, pe interactiunile cu clientii si pe prezenta in zona de digital, unde ne dorim sa furnizam servicii cat mai atractive. Vom duce mai departe, totodata, implicarea in proiecte sociale si actiuni care reflecta grija noastra pentru mediu. Prin toate aceste demersuri ne mentinem ambitia de a ramane in fruntea industriei si de a aduce schimbari benefice pe termen lung in toate comunitatile in care suntem prezenti”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.
----
[i] Perimetrul de consolidare al grupului de companii contine Orange Romania, Orange Romania Communications si Orange Money.
[ii] Clientii sunt considerati RGU – unitati generatoare de venituri, iar baza de clienti este consolidata.
----
Pentru mai multe detalii puteti accesa si documentul de mai jos: