loader

Fotografii din Romania se instruiesc in probleme de legislatie si experienta manageriala

In Romania persoanele care practica meseria de fotograf pentru un venit lunar se confrunta in ultimii ani cu schimbari majore intr-o piata revolutionata de era digitala

Daca nu demult in Romania functionau studiouri foto conventionale, plasate in locuri de trafic intens, in prezent acestea se transforma, rand pe rand in adevarate case de productie, ce ofera in piata atat valoare artistica dar si servicii conexe de editare, prelucrare foto inclusiv consiliere sau styling.

 

“Procesul transformarii nu e simplu. Noua dimensiune a pietei impune reguli mai stricte si buna cunoastere a cadrului legislativ pentru acest segment. Este singura garantie ca studiourile foto vor supravietui acestei schimbari. Ceea ce poate conta mai mult  decat actul artistic in sine intr-o piata concurentiala este experienta manageriala, politica de pret, politica de vanzari si serviciile conexe”, spune Radu Tudoroiu, lector F64 Studio.

 

F64 Studio a initiat un stagiu de pregatire pentru fotografi pentru a completa cunostintele acestora in legislatia de profil dar si pentru a contracara decizii manageriale care pot sa le provoace dificultati in activitatea lor profesionala marcata de schimbari. Cursul este interactiv si vine cu studii de caz si practici care ofera solutii la indemana pentru impunerea studiourilor foto in piata din Romania.

           

O eroare des intalnita in aceasta industrie este aceea a semnarii unor contracte cu clauze nerealiste, in care despagubirile in situatii nefaste prevad sume de cel putin 100 de ori mai mari decat suma pentru serviciul prestat”, mai spune Radu Tudoroiu, lector F64 Studio.

 

De la studiouri foto de nunti, la case de productie publicitara

Daca pana in urma cu 10 ani fotografia de nunta si cea scolara au reprezentat circa 70% din veniturile studiourilor foto din Romania, astazi procentul tinde sa creasca in favoarea fotografiei publicitare.

 

“Este un trand serios in piata.  Tocmai de aceea interesul fotografilor pentru acest stagiu de pregatire. Vom dezbate liber drepturile de copyright, drepturile si obligatiile fotografilor pe care le au asupra propriilor lucrari dar si aspecte care tin de cesiunea acestor drepturi”, precizeaza Radu Tudoroiu.

 

Daca pentru o sedinta foto de nunta pretul mediu in piata se cifreaza astazi in jurul sumei de 200 de Euro, pentru o fotografie scolara de promotie circa 3 Euro sau pentru un portofoliu foto personal 100 de Euro, pretul mediu pentru o fotografie publicitara porneste de la circa 1500 de Euro.

 

Sistem de calcul digital pentru stabilirea preturilor pentru serviciile foto

Cursul va prezenta un sistem de calcul prin care fotografii vor putea sa-si evalueze cat mai realist preturile pentru serviciile oferite.

 

“Este nevoie in piata de un astfel de curs care sa-i orienteze pe fotografi spre preturi sustenabile unei afaceri profitabile. Altfel, meseria se transforma strict in pasiune pe care o finantam din propriul buzunar”, mai spune Radu Tudoriu.

 

Cursul este dedicat tuturor celor care pasionati  de fotografie si care se gandesc, la un moment dat, sa dezvolte un business din aceasta pasiune. Intrebari precum: ce inseamna dreptul de copyright? Ce tarif ar trebui perceput pentru o sedinta foto?  Modele de contracte si drepturi de utilizare, si altele isi vor gasi raspuns in acest stagiu.

 

Lectorul este fotograful roman Radu Tudoroiu, absolvent al Universitatii de Arte Creative din  Rochester, expozant apreciat in tari precumAnglia, Franta, Germania, Polonia, Romania, Finlanda.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL