loader
Ford Bronco Outer Banks: PE AICI SE POATE TRECE !

Ford Bronco Outer Banks: PE AICI SE POATE TRECE !

Acest lucru se simte imediat ce urci la volanul lui Bronco

Exista in cinematografia romaneasca un film istoric, „Pe aici nu se trece!”, inspirat din batalia de la Oituz, unde soldatii romani au luptat eroic, animati de deviza „Pe aici nu se trece!”, lansata de generalul Eremia Grigorescu. Stiu, comparatia mea este exagerata si o fac doar pentru a sublinia senzatia pe care am avut-o la volanul lui Ford Bronco , doar ca eu pot spune „Pe aici se poate trece!”. Si asta o simti imediat ce urci la volanul lui Bronco si incepi sa-i simti duritatea, si vezi dimensiunile capotei colturoase, senzatia fiind aceea a unei masini militare.

Nu o sa incerc sa vorbesc despre istoria masinii, pentru ca la noi, in Romania, nu am putea spune ca a fost foarte cunoscuta, insa pentru americani, aceasta este o emblema, o legenda, prima versiune fiind lansata acum mai bine de 55 de ani. Bronco este un off-roader si probabil asa l-ati intalnit cel mai des in filmele de la Hollywood care au avut grija sa nu-i fie uitata imaginea. Desigur, actualul model nu mai are nimic in comun cu generatiile trecute, totul fiind nou, sasiu, motorizari, transmisie, dar mai ales interiorul, care acum corespunde anului 2024 cu ecrane digitale uriase si conectivitate 5G.

Si fiindca vorbeam de interior, acesta ofera un design corespunzator robust si retro care se potriveste foarte bine cu exteriorul. Peste tot vei intalni elemente care iti confirma ca te afli intr-un off-roader: manere cu captuseala de cauciuc care sa te ajute sa urci la bord, butoane cu cauciuc, comutatoare auxiliare deasupra plansei de bord, diferential blocabil si chiar saci de depozitare pentru panourile de acoperis demontabile.

Desigur, nu lipsesc nici caracteristicile moderne, in special cele asociate cu ultimul sistem de infotainment Sync 4 de la Ford. Modelul nostru a fost dotat cu ecranul de 12 inchi, disponibil standard pe această versiune de echipare, care raspunde foarte bine la comenzi. Pentru instrumentarul de bord, combinatia dintre ecranul digital si vitezometrul analog nu este cea mai inspirata, dar te obisnuiesti. Desi ambianta interioara este una pentru off-road, as fi preferat sa beneficieze de mai multe materiale de calitate, mai ales ca pretul de 80.600 de euro duce masina spre clasa premium.

Spatiul la interior este generos, dar spatiile de depozitare nu sunt chiar asa de multe cum te-ai astepta la o masina atat de mare, insa totul este gandit pentru aventura. Portbagajul este insa unul generos ﹘ 563 de litri.

Din punctul de vedere al performantelor, Bronco sta foarte bine, motorul de 2,7 litri, V6 si 335 de cai-putere facand masina sa se conduca usor; indiferent de conditiile de drum, acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in doar 6,7 secunde. Consumul la finalul testului a fost de 10,8 litri/100 km dupa ce am experimentat toate tipurile de drum: off-road, autostrada, oras. Desi este facut sa ruleze cu precadere in afara soselelor, Bronco se descurca foarte bine si pe sosea, mai ales daca ai ales versiunea de echipare Outer Banks. Cei 335 de „cai salbatici” vor raspunde prompt la fiecare „bici” al acceleratiei, dar trebuie sa aveti grija si la oprirea lor, masina facandu-si simtit gabaritul de 2.289 kg. In oras, consumul a trecut lejer de 14-15 l/100 km si nu as putea sa spun ca este usor de condus pe stradutele mici si aglomerate ale Bucurestiului, in ciuda senzorilor si a camerelor cu care este dotat.

La drum lung, masina este confortabila atat pentru sofer, cat si pentru pasagerii din spate, iar cutia automata cu 10 trepte ajuta destul de mult la economisirea de combustibil, insa trebuie sa nu uitati ca zgomotul de rulare este unul destul de pronuntat. Altfel, Bronco se conduce usor, aproape ca orice SUV, chiar daca beneficiaza de anvelope destul de mari si o garda generoasa. Insa atunci cand vei iesi de pe sosea si vei ajunge in off-road, vei intelege adevaratul caracter naravas al lui Bronco, trecerea peste suprafetele neprietenoase facandu-se cu relativa usurinta chiar daca nu ai foarte multa experienta. Daca vrei insa sa duci lucrurile mai departe, iti recomand sa achizitionezi versiunea Badlands si sa iei niste cursuri de off-road de la profesionisti.

In concluzie, pot spune ca dupa cateva zile petrecute in compania acestui „cal naravas”, m-am obisnuit destul de repede cu ceea ce este si ce nu este Bronco, sau mai bine spus pentru cine nu este. Daca iti doresti ceva nou cu personalitate si iubesti aventura, atunci, Bronco este pentru tine; daca vrei doar sa epatezi si vei conduce mai mult in oras, atunci mai bine renunta, chiar daca iti place cum poate urca bordurile sau cum ceilalti participanti la trafic vor ezita inainte sa-ti taie calea neregulamentar.

Ford Bronco ofera un pachet de imagine si capabilitati foarte bine armonizat, dar, cu siguranta, cel mai placut sentiment este acela ca PE AICI SE POATE TRECE!

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL