loader
Community Index Magazine: singura revista bilingva dedicata sustenabilitatii si CSR-ului strategic din Romania

Community Index Magazine: singura revista bilingva dedicata sustenabilitatii si CSR-ului strategic din Romania

The Azores Sustainability & CSR Services lanseaza in luna iunie 2019 prima editie a Community Index Magazine, singura revista bilingva dedicata investitiilor in comunitati derulate de companiile din Romania.

Revista aduce in prim-plan Community Index, cel mai cuprinzator index al proiectelor corporate de investitii in comunitati si un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate in fiecare an.

Misiunea acestui proiect este de a creste nivelul de know-how al companiilor aflate la inceput de drum in ceea ce priveste strategia de sustenabilitate si CSR si de a le ajuta sa dezvolte proiecte de impact, pe termen mediu si lung.

Aceasta cercetare vine ca un raspuns la interesul tot mai mare al companiilor pentru responsabilitate corporativa, astfel incat agentia The Azores a considerat ca un proiect care sa aiba ca focus performanta investitiilor in comunitati va aduce beneficii clare, atat pentru comunitati si companii, cat si pentru dezvoltarea domeniului in Romania.

Community Index este bazat pe o analiza ampla, pentru care echipa The Azores a alocat 350 de ore unui numar de aproximativ 400 de proiecte sau programe, derulate in Romania in perioada septembrie 2017 - august 2018. Indexul a analizat informatiile colectate de pe 5 website-uri dedicate investitiilor in comunitati si informatiile obtinute direct de la companii, pe baza unei fise de evaluare structurate in raport cu standarde internationale: London Benchmarking Group, Global Reporting Initiative Sustainability Reporting Standards si IFC Strategic Community Investment.

Proiectele au fost grupate in 17 categorii, in functie de cele mai importante comunitati in care se investeste in Romania, cele mai importante fiind: Mediu, Sanatate, Educatie, Sport, Antreprenoriat sau Medii Defavorizate.

Printre programele sau proiectele care au obtinut cele mai bune punctaje se numara: La TINEri Este Puterea (Coca-Cola HBC Romania), Scoala de Bani (BCR), Gradinescu (Kaufland), Digitaliada (Fundatia Orange), Scoala Petrolistilor (OMV Petrom), Domestos Sustine Igiena in Scoli (Unilever). Campaniile cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distinctiile Gold, Silver sau Bronze Level, pentru fiecare categorie in parte. In acest mod, au fost evidentiate proiectele strategice care prioritizeaza aspecte precum implicarea stakeholderilor, alinierea la obiectivele de business sau masurarea impactului pe termen mediu si lung.

Revista pune accent pe continut util si relevant, astfel incat include si o serie de interviuri cu profesionisti de top din domeniul sustenabilitatii din Romania, precum László Borbély (Coordonator al Departamentului de Dezvoltare Durabila din cadrul Guvernului), Irina Ionescu (Coca-Cola HBC Romania), Cristina Brindusoiu (Unilever), Alina Cristea (Holcim), Darren Willman (Sustainalytics) sau Nicoleta Deliu (BCR). In plus, contine interviuri cu 10 experti internationali, precum Wayne Visser (Antwerp Management School), Dr. John Izzo (Autor al cartii “The Purpose Revolution”) sau Kristin Dypdahl (Global Reporting Initiative).

Community Index este parte integranta din Romania CSR Index (parent index), ranking care se afla la a patra editie anul acesta si care analizeaza informatiile despre sustenabilitatea corporativa a companiilor din Romania care au peste 500 de angajati. Rezultatele vor fi anuntate pe data de 24 iulie 2019 la Athénée Palace Hilton, in cadrul evenimentului Best Practices in Romanian CSR, editia a IV-a.

Revista Community Index Magazine poate fi comandata in format fizic sau digital de pe site-ul companiei The Azores Sustainability & CSR Services, accesand acest link: https://www.theazores.ro/magazines/