loader
CBRE a realizat primul studiu dedicat mediului de lucru, pe piata spatiilor de birouri din Bucuresti

CBRE a realizat primul studiu dedicat mediului de lucru, pe piata spatiilor de birouri din Bucuresti

Cercetarea CBRE analizeaza perceptia angajatilor asupra mediului de lucru si este defalcata pe patru generatii din variate domenii de activitate.

CBRE, liderul mondial si national pe piata de consultanta imobiliara, a realizat primul studiu referitor la importanta mediului de lucru in activitatea angajatilor, nevoile acestora, precum si calitatea spatiilor de birouri, identificand criteriile relevante in conturarea perceptiilor.

Cercetarea s-a derulat pe o perioada de noua luni si a inclus 500 de angajati care isi desfasoara activitatea in birouri din Bucuresti. Participantii au fost impartiti in patru categorii de varsta: generatia Z (18 – 24 ani), generatia Y (25 – 34 ani), generatia X (35 – 49 ani) si generatia seniorilor sau baby-boomers (50 – 64 ani). Din punct de vedere pondere, din totalul raspunsurilor, 9% apartin proaspetilor angajati (generatia Z), 35% generatiei Y, 49% generatiei X si 7% seniorilor.

Rezultatele arata ca majoritatea participantilor la studiu (55%) petrec intre 30 si 60 de minute pentru a ajunge de acasa la birou, iar cei care petrec sub 30 de minute sunt mult mai multumiti de locul de munca. Cel mai mare grad de satisfactie in ceea ce priveste amplasarea biroului (76%) este dat de accesul facil la mijloacele de transport in comun. Cele mai importante aspecte care tin de amenajarile interioare sunt mobilierul ergonomic (82%), spatiile adecvate pentru a lua masa (78%) si existenta birourilor individuale (72%).

“Conditiile de munca au un impact major in ceea ce priveste starea de bine a angajatului si, implicit, productivitatea sa. Imbunatatirea standardelor de wellness este o tendinta globala care, in ultimii ani, a devenit din ce in ce mai puternica si pe piata locala. Noi suntem preocupati de calitatea mediului de lucru de mult timp si, din fericire, am observat ca majoritatea dezvoltatorilor si marilor companii din Romania au inteles importanta livrarii unor proiecte care sa raspunda cat mai bine asteptarilor si nevoilor angajatului. Dar, ca sa poti oferi cel mai bun produs, trebuie sa stii exact ce isi doreste utilizatorul, asadar trebuie sa il cunosti. Iata scopul cel mai important al acestui studiu la care CBRE lucreaza de aproximativ un an si caruia i s-a dedicat echipa de Research impreuna cu cei mai experimentati consultanti ai nostri”, a declarat Mihai Paduroiu, Head of Advisory & Transaction Services | Investor Leasing al CBRE Romania

Cei 500 de participanti la studiu lucreaza in birouri situate in diferite zone ale Bucurestiului, dupa cum urmeaza: 26% in zona de vest, 22% in zona de nord, 22% in zona centrala, 14% in Pipera, 11% in CBD (zona Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle), 5% in zona de est si 3% in sudul capitalei.

In ceea ce priveste domeniul de activitate, 23% dintre participantii la studiu lucreaza in IT, 20% in companii care ofera servicii externalizate, 11% au activitati in zona financiara si in asigurari, 9% in retail, iar restul de 27% se impart intre sectorul serviciilor de afaceri, sectorul public si cel al productiei industriale si al energiei. Se poate observa ca majoritatea participantilor (43%) lucreaza in domeniile IT si servicii externalizate, Romania avand in continuare potential crescut pentru a atrage noi investitii din partea unor jucatori de pe aceste nise de piata.

Viata personala si, implicit, un echilibru intre timpul petrecut la munca si cel dedicat activitatilor de relaxare din afara programului au o importanta diferita, in functie de generatia careia ii apartine respondentul. Astfel, generatia Z considera timpul pentru viata personala un criteriu extrem de important in alegerea unui loc de munca - in proportie de 68%, urmata fiind de generatia Y cu 47%, generatia X cu 51% si baby-boomers cu 35%.

Factorii importanti care influenteaza timpul liber al angajatului si care depind de conditiile de munca si de amplasarea biroului sunt: distanta fata de casa si gradul de accesibilitate cu masina sau transportul in comun, includerea spatiilor de retail in proiectul de birouri, posibilitatea de a merge la o sala de sport sau de a veni cu bicicleta la munca, existenta dusurilor, a vestiarelor si a spatiilor destinate relaxarii si meditatiei etc.

Autori

foto
CBRE REAL ESTATE CONSULTANCY SRL