loader

Cat au cheltuit clientii in 2015 pe ceasuri inteligente

Topul smartwatch-urilor achizitionate de romani in 2015

Potrivit QuickMobile, cel mai mare specialist in tehnologie din Romania, smartwatch-urile au castigat foarte multa popularitate in randul romanilor in 2015. Retailerul a vandut peste 11.000 de ceasuri inteligente anul trecut, in valoare totala de 14,5 milioane de lei, in crestere cu 340% fata de 2014, cand a comercializat 2.500 de unitati, in valoare de aproximativ 1,5 milioane de lei. Pretul mediu platit pentru un astfel de dispozitiv a fost, anul trecut, de 1.290 de lei.

 

Ceasurile inteligente au reprezentat 10% din vanzarile QuickMobile in 2015, fata de 1% in 2014. In functie de numarul de unitati vandute, din top trei cele mai populare modele din oferta retailerului in 2015 au facut parte: Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S si Pebble.

 

In functie de valoarea totala a comenzilor pentru fiecare model in parte, clasamentul pe 2015 arata astfel: Apple Watch, Samsung Gear, Pebble, Moto 360, LG Watch si MyKronoz.

 

Mai mult, la o analiza a preferintelor in functie de sexe, observam ca atunci cand cumpara un ceas inteligent, barbatii tin cont de caracteristicile tehnice, iar femeile sunt interesate de design, culori si brand.

 

Totodata, cel mai scump smartwatch vandut in 2015 de QuickMobile a fost un Apple Watch Edition, varianta de lux, placata cu aur de 18k, in valoare de 79.999 lei. Din top trei cele mai populare versiuni ale Apple Watch din oferta magazinului, in functie de numarul de unitati vandute, fac parte: Apple Watch 42 mm cu carcasa din aluminiu negru si curea sport, Apple Watch 42 mm cu carcasa din aluminiu argintiu si curea sport de culoare alba, Apple Watch 38 mm cu carcasa din aluminiu negru si curea sport de culoare neagra.

 

„Vedeta acestui an pe segmentul de ceasuri inteligente a fost Apple Watch. Lansarea in premiera la QuickMobile a acestui smartwatch pe piata locala a dus la cresterea interesului romanilor pentru acest tip de dispozitive si, implicit, la cresterea vanzarilor pe acest segment”, a declarat Tudor Tiboc, General Manager QuickMobile.

 

QuickMobile are in oferta si un ceas special realizat pentru copii, LG Kizon. Compania a vandut anul trecut 150 unitati din acest model.

Clasamentul marcilor asiatice de ceasuri inteligente este condus, la QuickMobile, de Samsung, urmat de brandurile ASUS si Huawei. Aici, cele mai populare trei modele au fost, in 2015, in functie de numarul de unitati vandute: Samsung Gear S, Asus ZenWatch si Huawei Watch.

Autori

foto
ELECTRO DISTRIBUTION SRL