Heidi detine prima pozitie printre marcile de bunuri de larg consum in a caror calitate romanii au cea mai mare incredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers. A doua marca din clasament este Santal, urmata de Zewa. Pozitiile a patra si a cincea sunt ocupate de Granini si de Bel Vita.
Top cele mai de calitate branduri din FMCG
Pozitie |
Marca |
1 |
Heidi |
2 |
Santal |
3 |
Zewa |
4 |
Granini |
5 |
Bel Vita |
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizeaza cinci piloni in functie de care consumatorii romani cumpara produse de larg consum si le diferentiaza derestul jucatorilor din piata: notorietatea marcii, capacitatea lor de a face consumatorul sa se simta bine, increderea in calitate, traditia marcii si raportul bun calitate/ pret.
Notoritatea se refera la prezenta si disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentatiei, la noutati si lansari de produse, la campaniile de comunicare, dar si la felul in care acesta interactioneaza sau dialogheaza cu consumatorii sai. A face consumatorii sa se simta bine vorbeste despre abilitatea marcii de a oferi acestora o mai buna calitate a vietii, armonie, un statut care sa ii multumeasca si bucurie.
Increderea intr-o marca se traduce prin calitate si traditie, elemente esentiale in decizia de cumparare.
“Ce este o marca? Toate ideile, amintirile si sentimentelecare se nasc in noi de fiecare data cand ne gandim la un anumit brand. Atunci cand aceste asociatii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingator decat pe cele ale competitorilor, acestea creeaza valoare. Iar valoarea misca produsele de pe raft. in plus, continua optimizare a portofoliilor si pozitionarea corecta a brandurilor in segmentul potrivit de pret si cu atributele care raspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferentiere”, afirma Gabriela Luca, Market Strategy Advisor GfK Romania.
In topul privind increderea in calitatea marcii, Heidi se diferentiaza foarte puternic in special pe atributele privind increderea deplina pe care consumatorii o au in aceasta marca si prin faptul ca satisface asteptari foarte inalte. Urmatoarele doua clasate se diferentiaza pe atributele de calitate excelenta si increderea mai mare pe care consumatorii o au in ele in comparatie cu alte marci.
A doua componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, inteleasa ca fiind o marca cu traditie, legendara, pe care consumatorii o cunosc de o lunga perioada de timp. La acest capitol, Coca-Cola si Pepsi detin primele pozitii, urmate de Kinder, Joe si Jacobs.
Marcile private sunt prezente de mai putina vreme pe piata, de aceea ele inca nu se diferentiaza in termeni de traditie sau de notorietate a marcii. Se pozitioneaza insa in top pentru caracteristicile care se refera la raportul bun calitate / pret. Cele doua marci private pe care le regasim in top cinci pe acest pilon sunt Pilos si Promienna.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenti si au fost investigate individual 100 de marci de produse la larg consum. in total, 7.500 de evaluari de marci au fost obtinute. Selectia marcilor a fost realizata pentru toate segmentele de pret (premium, mainstream, economic, marci private cu valoare adaugata si marci private din segmentul economic). Culegerea datelor a fost facuta in octombrie 2013.