loader

Eurolines Romania to post turnover of nearly 54 mln euros by year-end

The Group Eurolines predicts a total turnover of nearly 54 million euros (about 243 million lei) by year-end, compared to 183.2 million lei in 2011, Eurolines Romania Chairman Dragos Anastasiu on Thursday told a press conference on the company's upcoming plans.

Activitatea companiei Touring Europabus Romania, compania care detine retelele de agentii de turism Eurolines si TUI TravelCenter, reprezinta 70% din cifra de afaceri a Grupului pentru anul 2012.


'Linia de business care se remarca printr-o crestere semnificativa a volumul tranzactiilor este cea a activitatii de turism - 121% pentru 2012 fata de 2011, brandul TUI TravelCenter fiind un atu important. Pentru 2013 estimam o cifra de afaceri de 316 milioane de lei la nivelul grupului, in crestere cu 30% comparativ cu 2012', spune Dragos Anastasiu.


Touring Europabus Romania va inregistra, la finalul lui 2012, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, cresteri de 13% la transport international cu autocarul, operat sub brandul Eurolines, pana la o cifra de 36,3 milioane lei, aceasta urmand sa creasca, in continuare, in 2013, cu 8%. Vanzarea de bilete de avion a crescut, in 2012, cu 45%, pana la 74,58 milioane lei, estimarile pentru 2013 fiind de o crestere cu 18% a acestui segment. Cresteri importante le-au avut si alte companii din Grup.


Nova Travel, tour-operatorul Grupului, a inregistrat in 2012 o crestere de 30% fata de 2011. Aceasta crestere se datoreaza operarii primului charter marca TUI, cu plecare din Romania si destinatie Antalya. Alte trei destinatii noi (Creta, Kos si Rhodos) sunt in pregatire pentru vara anului 2013 si vor fi distribuite prin reteaua TUI TravelCenter, precum si prin alte retele partenere.


Touring Rent Auto, care opereaza pe piata romaneasca sub brandul Payless, va avea o crestere estimata de 31% la sfarsitul anului 2012.


'Investitiile pentru innoirea flotei au fost, in 2012, de 600.000-700.000 de euro, valoare similara cu cea pe care o vom investi si in 2013 pentru cumpararea altor 3-5 autocare noi. In 2012, am deschis zece agentii, fiecare necesitand o investitie de circa 30.000 de euro. Dar, principala noastra tinta pentru 2013 va fi sa ajungem prima obtiune a romanilor atunci cand vine vorba de turism. Aceasta nu inseamna ca toti care ne vor alege ca prima optiune isi vor si permite sa cumpere vacante de la noi. Siguranta si calitatea nu sunt ieftine, iar romanii au inceput sa faca diferenta', a precizat Dragos Anastasiu.


Investitia in imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat pana acum la circa 400.000 de euro si a acoperit o paleta larga de actiuni, de la rebrandingul agentiilor Eurolines in TUI TravelCenter pana la deschiderea de noi puncte de lucru si actiuni de marketing specifice industriei turistice. De altfel, pentru 3013, Grupul Eurolines isi va creste numarul agentiilor deschise in marile centre comerciale din tara.


In 2012, circa 230.000 au achizitionat servicii turistice prin TUI TravelCenter. In 2012, numai 4-5% din vanzarile Eurolines Romania s-au facut online, dar tendinta este de crestere. Pana in prezent, sub brandul TUI TravelCenter exista 37 de agentii destinate clientului final, doua birouri dedicate clientilor corporate si respectiv revanzatorilor, precum si o agentie on-line.