loader
10 calitati ale “Celui mai dorit angajat”

10 calitati ale “Celui mai dorit angajat”

Indiferent de perioade sau vremuri, au existat intotdeauna profesionisti pentru care companiile „s-au batut” sa le aiba in interiorul organizatiei, sa le motiveze si sa le retina ca angajati.

Astfel, cine sunt acestia si ce calitati ar trebui sa aiba „ cel mai dorit angajat”? Ce anume cauta companiile in aceasta definitie? Potentialul acestuia? Motivatia? Iata cateva elemente menite sa ofere o idee despre ce cauta cu adevarat companiile cand e vorba despre astfel de angajati. Lista nu este exclusivista dar este bazata pe cercetari si experiente impartasite la unison de companii si industrii, devenind calitati din ce in ce mai vizibile in mediul de afaceri actual.

Astfel, cei care se califica pentru titlul de „ cel mai dorit angajat”:


1. Iubesc ceea ce fac: Oricat de dedicati in urmarirea scopurilor companiei sau brandului, oamenii au nevoie sa regaseasca o oportunitate in fiecare zi de munca pentru a se simti impliniti si plini de energie.

2. Cred in ceea ce fac si motivele pentru care o fac: Valorile indica de obicei modul de comportament si de executie a unui anumit lucru. Valorile indica si ghideaza actiunile oamenilor, din perspectiva a ceea ce e important si ce nu.

3. Inteleg afacerea in care sunt implicati: Fiind capabili sa inteleaga aspectele sau problemele din mai multe puncte de vedere si abordandu-le intr-un mod profund, acesti angajati castiga o puternica capacitate de eficienta si sinteza.

4. Au o curiozitate intelectuala innascuta: Aceasta este de fapt si o calitate umana care sta la baza realizarii personale si a devenit in ziua de astazi, aproape indispensabila pentru a tine pasul cu mediul in continua schimbare. Totusi, diferenta o face capacitatea de a-si asuma un risc prin a invata lucruri noi dincolo de zona de confort si aria de expertiza.

5. Dau dovada de auto-cunoastere: Studiile au remarcat in mod repetat ca, pentru a realiza performante, oamenii au nevoie sa isi imbunatateasca capacitatea de auto-cunoastere si de auto-control.

6. Dau dovada de empatie: Ca urmare a cercetarilor noastre in domeniul inteligentei emotionale, empatia a fost clasificata ca o componenta cheie.

7. Sunt versatili: Una dintre caracteristicile cheie ale mediului de afaceri este schimbarea, fie ca e vorba de tehnologie, schimbarea nevoilor consumatorilor sau asteptarile cu privire la mediul de lucru.

8. Arata initiativa si gasesc oportunitati de imbunatatire: Oricum, adaptarea este doar un aspect, pentru ca o foarte importanta calitate este initiative si motivatia de a gasi permanent oportunitati de a face lucrurile intr-un mod diferit.

9. Au atitudine de invingator: Pe scurt, gandeste ca un invingator si te vei comporta precum unul!

10. Au capacitate de leader: Nu in cele din urma, “cel mai dorit angajat” este acela care lasa o mostenire dupa el, in ceea ce priveste atat performanta proprie cat si dezvoltarea oamenilor din jurul acestuia.

 

Regasiti articolul complet in limba engleza aici

Autori

foto
KORN FERRY SRL