loader
Valoria: Cea de-a treia editie a Barometrului Digitalizarii va arata cat de mult s-au digitalizat companiile din Romania

Valoria: Cea de-a treia editie a Barometrului Digitalizarii va arata cat de mult s-au digitalizat companiile din Romania

Compania de consultanța Valoria a inceput colectarea raspunsurilor pentru cea de-a treia ediție a studiului „Barometrul digitalizarii in companiile din Romania”.

Realizat în colaborare cu Doingbusiness.ro, studiul sondeaza percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la evoluția și impactul digitalizarii asupra companiilor din România.

Definiția generala de lucru a digitalizarii este folosirea tehnologiei de stocare si procesare, cautare si regasire a informatiilor între utilizatorii on-line. Pe graficul de analiza al studiului figureaza principalele tehnologii care transforma mediul de afaceri în prezent, de la inteligența artificiala, Robotic Process Automation și Big Data, la imprimante 3D, Internetul lucrurilor (IoT), roboți și drone specifice celei de-a patra revoluții industriale.  

„Pentru companii ”digitalizarea de buna voie” nu a funcționat. Daca înainte de criza întrebai un manager despre acest subiect, de cele mai multe ori îți spunea ca exista interes pentru “aceasta zona”, dar ca sunt inerții operaționale, rezistențe organizaționale, resurse alocate pentru proiecte mai urgente. Astazi, sub impactul pandemiei, când logarea pe laptop de acasa ține loc cardului pentru acces la locul de munca, documentele digitale înlocuiesc pe scara larga hârtia. Platformele colaborative de lucru se dovedesc alternative fiabile la întâlnirile live a echipelor, iar automatizari cu ajutorul RPA înlocuiesc procesele repetitive prestate de mulți angajați. În acest context suntem curioși sa aflam ce vor raspunde top managerii. Ce soluții au adoptat ca raspuns la provocarea momentului? Barometrul digitalizarii este studiul care își propune sa arate efectul transformator al digitalizarii asupra companiilor din România”, spune Constantin Magdalina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Prin diferența cu edițiile precedente în care respondenții poziționau digitalizarea ca fiind buna dar nu urgenta, colectarea raspunsurilor la ediția de anul acesta are loc într-un context critic: cel al pandemiei COVID-19. Distanțarea sociala a impus companiilor sa adopte munca la distanța. Mediul online a cunoscut o rata de adopție nemaîntâlnita. În ultimele 6 luni acțiunile celei mai cunoscute dintre platformele de video conference din aceasta perioada, Zoom, au crescut cu 250%.

Digitalizarea a devenit obligatorie pentru companii, iar adoptarea soluțiilor de digitalizare este importanta și urgenta. Prin urmare acest studiu este cu atât mai relevant cu cât România, deși ocupa locul 3 la nivel mondial în ce privește viteza de transfer a datelor, este pe locul 26 in indicele DESI privind digitalizarea la nivelul UE.

Care este rata de adopție a soluțiilor digitale? Cum au schimbat modelele digitale de business industriile din România? În ce masura este digitalizarea este parte a strategiei de business? Ce nivel de expertiza exista în rândul decidenților pentru digitalizarea companiilor? Care sunt obstacolele și oportunitațile în digitalizarea companiilor? Acestea sunt doar câteva dintre întrebarile la care studiul formuleaza raspunsuri cu ajutorul respondenților.      

Barometrul digitalizarii este singurul studiu comparativ care arata evoluția adoptarii digitalizarii în rândul companiilor din România. Analiza și interpretarea agregata a datelor colectate este completata și de analiza datelor relevante pentru 13 industrii. În cele peste 80 de pagini ale raportului sunt scanate cele mai importante aspecte ale digitalizarii pentru orice lider de companie care vrea sa afle nivelul digitalizarii industriei sale și sa traga concluzii cu valoare de diagnostic referitore la nivelul digitalizarii companiei pe care o conduce. Invitam managerii și directorii executivi sa contribuie cu raspunsurile lor completând acest chestionar”, spune Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro, co-autor al studiului.

Despre studiu

Studiul Valoria sondeaza, la fiecare doi ani, percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la impactul digitalizarii asupra companiilor din România. În raportul ediției anterioare 5% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 5% din companii cu cifra de afaceri între 50-100 milioane EUR, 22% din companii cu cifra de afaceri între 10-50 milioane EUR, 41% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 27% sub 1 milion de EUR cifra de afaceri. 31% dintre respondenți au funcția de CEO / Președinte / Director General, 6% au funcția de Vicepreședinte / Director Executiv, iar 29% sunt Manageri. Acest studiul a fost realizat în colaborare cu echipa Doingbusiness.ro.

 

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL