loader
Unul din doi romani se asteapta sa traiasca pana la 90 de ani si 73% spun ca se simt pregatiti pentru o viata lunga, dar doar 26% au luat masuri pentru a-si asigura viitorul financiar

Unul din doi romani se asteapta sa traiasca pana la 90 de ani si 73% spun ca se simt pregatiti pentru o viata lunga, dar doar 26% au luat masuri pentru a-si asigura viitorul financiar

Costul de trai in contextul economic actual si situatia financiara la pensie, principalele ingrijorari

Romanii se asteapta sa traiasca mai mult si considera ca sanatatea, starea de bine, adaptabilitatea si siguranta financiara au cel mai important rol in pregatirea pentru o viata longeviva. 52% dintre respondentii la un studiu privind perceptia despre longevitate desfasurat de NN in Romania, precum si in alte tari unde este prezent grupul, considera ca este probabil sa traiasca pana la varsta de 90 de ani si 73% se declara pregatiti pentru o viata lunga. Cu toate acestea, 82% sunt preocupati de evolutia Romaniei in urmatorii ani si de impactul asupra vietii lor, costul de trai, perspectivele economiei si pietei muncii si datoria publica fiind principalele ingrijorari.

In acest context, doar 26% dintre respondenti spun ca au reusit sa-si asigure un viitor financiar confortabil. 37% considera ca au in prezent o situatie financiara dificila si 46% simt ca reusesc sa se descurce cu greu, ceea ce se reflecta in abilitatea lor de a face planuri pentru bunastarea lor financiara la batranete. Si cu toate ca 53% spun ca situatia lor se imbunatateste de la an la an, iar 41% au economii care sa le acopere nevoile pentru cel putin 3 luni, pe termen lung, 3 din 10 cred ca nu vor reusi niciodata sa aiba lucrurile pe care si le doresc in viata, arata studiul NN.

Pregatirea pentru o viata mai lunga inseamna in primul rand grija pentru sanatatea fizica, emotionala si mintala si un stil de viata sanatos, cu mai putin stres. Dar inseamna si o viata traita cu sens, timp petrecut cu cei care conteaza cel mai mult, experiente care aduc bucurie si adaptabilitate la neprevazut. O mentalitate orientata spre longevitate ajuta oamenii sa se pregateasca nu doar pentru o viata mai lunga, ci pentru o viata mai buna pe o perioada indelungata, ceea ce implica finante personale bune si un viitor financiar sigur pe termen lung pentru o calitate mai buna a vietii”, a spus Kuldeep Kaushik, CEO al NN Romania.

56% dintre romani sunt constienti ca trebuie sa se gandeasca la wellbeing-ul lor financiar cat mai devreme in pregatirea pentru o viata longeviva, insa 82% considera ca inca au destul timp sa faca planuri pentru batranete. 38% se asteapta sa continue sa lucreze cat mai mult posibil dupa varsta pensionarii, 6 din 10 respondenti la studiul NN spunand ca au o cariera pe care pot sa o urmeze pana la varsta de 70 de ani.

58% au incredere ca pensia publica va continua sa reprezinte o sursa de venit atunci vor iesi la pensie. In acelasi timp, aproape 70% dintre respondenti inteleg cat ar trebui sa economiseasca in plus pe parcursul vietii pentru pensie, prin instrumente precum Pilonul II si Pilonul III, dar si prin alte solutii de economisire si protectie cum sunt asigurarile, care ii pot ajuta sa acceseze resursele financiare de care ar avea nevoie intr-o situatie neprevazuta. In acest context, 59% sunt increzatori ca vor putea trai confortabil din punct de vedere financiar la batranete, in concordanta cu standardul lor actual de viata. 

Studiul NN privind longevitatea a fost desfasurat online in 2023, in randul a 1.008 respondenti cu varsta intre 18 si 79 de ani dintr-un total de 11.585 de participanti din 11 tari in care NN Group isi desfasoara activitatea.

Despre NN Romania

NN este prima companie internationala de asigurari de viata care a intrat pe piata din Romania, in 1997, iar de 15 ani activeaza si pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe pietele de profil. Totodata, NN s-a extins in ultimii ani in Romania si pe segmentele asigurarilor de sanatate si de locuinta. In prezent, NN are 500 de angajati si 1.600 de consultanti financiari si manageri in forta de vanzari si sustine peste 2,3 milioane de clienti de asigurari si pensii, un sfert din populatia activa a Romaniei, sa protejeze tot ceea ce conteaza mai mult pentru ei.

NN Romania este parte din NN Group, companie de servicii financiare cu o istorie de mai bine de 175 de ani la nivel international si o prezenta puternica in 11 tari, avand in total peste 16.000 de angajati si peste 20 milioane de clienti. NN Group este listat la bursa Euronext Amsterdam din 2014 si urmareste sa fie lider de industrie recunoscut pentru experienta clientilor, talente si pentru contributia in societate.

Prin activitatea de business si investitiile in societate, NN isi propune sa genereze schimbari pozitive in vietile oamenilor, sprijinindu-i sa creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei si cei dragi lor. NN identifica solutii care raspund problemelor actuale ale societatii si contribuie la implementarea acestora ori de cate ori are ocazia impreuna cu parteneri din sectorul non-profit. Concret, compania sustine initiative importante care au ca scop crearea de oportunitati economice pentru tineri si pentru familii defavorizate, dar si accesul la educatie si servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi.

www.nn.ro