loader

Topul bancilor cu cea mai buna reputatie - „Banca romanilor” este centrata pe client, onesta si transparenta

ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si BRD Societe Generale conduc in topul bancilor care se bucura de cea mai buna reputatie in Romania, conform studiului GfK de gestionare a reputatiei realizat cu ajutorul Reputation Management Model - RepMan®.

ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si BRD Societe Generale sunt totodata si principala banca pentru 60% din populatia urbana bancarizata.

 

In opinia romanilor, banca cu cea mai buna reputatie trebuie sa fie orientata catre oameni, foarte preocupata de satisfactia clientilor si condusa de principii precum onestitatea, transparenta, etica si responsabilitatea.

 

Orientarea catre oameni se refera la faptul ca o institutie financiar-bancara gestioneaza corect interesele tuturor partilor implicate - de la angajati pana la clientii bancii. Aceasta caracteristica este intarita si de asteptarea romanilor ca o banca sa urmareasca satisfactia clientilor si construirea unor relatii de incredere, nu doar propriile interese comerciale. Principii de guvernanta ca onestitate, transparenta, etica, responsabilitate sunt si ele pe lista de caracteristici dorite de romani de la o banca cu reputatie buna.

 

Scorul de reputatie se construieste pe 7 piloni: familiaritate, managementul calitatii, calitatea produselor si a serviciilor, performanta financiara, calitatea de bun angajator, responsabilitate sociala si atasament emotional.

 

“Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputatie sunt mai polarizate, cea financiar-bancara are particularitatea unor indicatori foarte apropiati ca valoare. Oportunitatea pentru jucatorii din banking este de iesire din pluton prin consolidarea reputatiei, cu atat mai mult cu cat aceasta are impact direct in performanta financiara a companiei”, a declarat Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK Romania.

 

Exista o corelatie foarte buna intre reputatie, pe de o parte si performanta financiara a companiei, recomandarea si utilizarea produselor sau serviciilor, calitatea de bun angajator si cea de actor responsabil social, pe de alta parte.

 

Studiul de masurare a reputatiei in sistemul bancar a fost realizat online cu ajutorul GfK Reputation Management Model, in luna octombrie 2013, pe un esantion de utilizatori de internet reprezentativ urban.

 

Reputation Management Model - RepMan® - este instrumentul de gestionare si transformare a reputatiei in corporate asset, utilizat in 2012 de peste 150 de companii din 15 industrii diferite. Printr-un model stabil de cercetare si workshop-uri strategice, GfK realizeaza harta si planul concret de actiune pentru consolidarea reputatiei corporatiste. RepMan completeaza portofoliul local de instrumente strategice de business puse la dispozitie de catre GfK Romania clientilor sai.

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL