loader

‘Super’ este noul ‘Hiper’

‘Pretutindeni in lume, magazinele de proximitate reprezinta canalul cu cea mai rapida crestere’, a declarat recent un consultant de marketing de renume. Romania este in pas cu aceasta tendinta, cu aproape 160 de supermarketuri deschise in 2015.

Pentru o intelegere mai buna a acestei analize, cateva clarificari sunt necesare. Acest articol este bazat pe cifre de vanzari obtinute de la lanturile internationale de retail din Romania. O lista a acestor lanturi este disponibila la finalul articolului.


Principala tendinta evidentiata de cifrele de vanzari din 2015 este migrarea comportamentului de cumparare catre formatele mai mici, o tendinta care este deja prezenta de cativa ani. Nu mai folosim hipermarketurile pentru cumparaturile saptamanale, ci magazinele mici de proximitate pentru cumparaturi mai dese. Ne ducem la supermarketuri in drum spre casa de la munca chiar si atunci cand vrem sa cumparam articolele mari pe care le achizitionam inainte de la hipermarketuri, precum detergenti, cosmetice sau scutece. Datele arata, de asemenea, ca in timpul perioadelor de sarbatori importante, precum Craciunul sau Pastele, hipermarketurile reusesc sa atraga majoritatea vanzarilor. In restul anului, cota de vanzari scade sub 50%, in favoarea magazinelor mai mici.

 

Pentru versiunea completa a articolului, va rugam sa accesati varianta in limba engleza, aici.
 

Autori

foto
RETAIL ZOOM SRL