loader
Sunimprof Rottaprint: Industria alimentara opteaza tot mai des pentru culoarea neagra, contraste puternice si design minimalist pentru etichete

Sunimprof Rottaprint: Industria alimentara opteaza tot mai des pentru culoarea neagra, contraste puternice si design minimalist pentru etichete

Tendinta este sa se mearga pe contraste puternice, astfel incat produsul sa fie mai bine remarcat la raft si sa se poata diferentia usor de alte produse similare

Potrivit Sunimprof Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografica producatoare de etichete autoadezive si ambalaje flexibile din Romania, tendintele in etichetare sunt in continua schimbare. In ultimul an, solicitarile clientilor din industria alimentara vizeaza o preferinta crescuta pentru culoarea neagra si contraste mai puternice, un design minimalist si imagini stilizate.

In ultimul timp am observat cateva schimbari majore in solicitarile clientilor nostri, care prefera culori din ce in ce mai puternice precum negrul, aleg un design minimalist pentru etichete si nu mai folosesc poze, ci imagini stilizate. De exemplu, acum cativa ani pe eticheta oricarui produs lactat era prezenta o fotografie cu tipul animalului de la care provenea laptele; acum sunt construite imagini cu un iaurt sau lapte care curge. De asemenea, tendinta este sa se mearga pe contraste puternice, astfel incat produsul sa fie mai bine remarcat la raft si sa se poata diferentia usor de alte produse similare”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint

Pentru industria alimentara, Sunimprof Rottaprint produce cele mai multe etichete autoadezive si cea mai variata gama de produse, de la capace de aluminiu la etichete wrap around si ambalaje flexibile. In ultimii ani, clientii din aceasta industrie au devenit mult mai atenti la calitatea etichetelor, ceea ce inseamna ca opteaza pentru materiale si tehnici de tipar de ultima generatie. De asemenea, rezistenta la umiditate si congelare ii determina pe acestia sa aleaga etichete pe folie in detrimentul hartiei sau sa solicite lacuire, lucru care mareste rezistenta la factori chimici, fizici si mecanici sau are pur si simplu un rol decorativ.

In topul industriilor din portofoliul Sunimprof Rottaprint in care sunt solicitate cele mai detaliate etichete se afla industria alimentara, precum si cea a suplimentelor alimentare, datorita legislatiei foarte stricte referitoare la informatii si la modul in care acestea apar pe eticheta. La polul opus, etichetele pentru vin sunt cel mai putin detaliate, oferind mai mult spatiu pentru desfasurarea design-ului, element cheie pentru aceasta categorie de produse.

Topul culorilor in functie de industrie

In ceea ce priveste culorile cel mai des utilizate in realizarea etichetelor, acestea sunt influentate in cea mai mare parte de industria din care provin produsele. Astfel, in etichetele pentru mezeluri se foloseste foarte mult rosu, pentru lactate - albastru si alb, pentru produsele eco - verde, galben pentru cele de panificatie, iar pentru suplimentele alimentare se prefera culori metalizate sau fluorescente, in timp ce pentru produsele farmaceutice culorile sunt generate in functie de substanta activa. Etichetele produselor cosmetice, ale detergentilor sau ale produselor pentru ingrijirea casei au in compozitie culori pastelate, deschise si ajung pana la culori vii.

Industria vinului – cea mai creativa industrie

Pe primul loc in topul celor mai creative industrii in ceea ce priveste etichetele se afla industria vinului, unde exista o gama larga de materiale disponibile (hartie, folie, materiale organice), cu texturi cat mai diferite. Modalitatile de innobilare ale etichetei se pot combina si pot reda efecte spectaculoase, precum lacuire, volumetrie, emboss 3D, deboss, folio etc. De asemenea, in cazul vinurilor din afara Romaniei, se observa o tendinta ampla spre minimalism - cea mare parte din material nu mai este tiparita, astfel incat textura devine mult mai vizibila.

Despre Sunimprof Rottaprint

Sunimprof Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografica producatoare de etichete autoadezive si ambalaje flexibile din Romania. Cu o experienta de 28 ani, compania cu sediul in Apahida, jud. Cluj, detine in prezent 4 centre logistice in Romania: Timisoara, Brasov, Ilfov, Pascani si 2 centre logistice in Ungaria si Germania, in care lucreaza peste 270 de angajati. In 2018, Sunimprof Rottaprint a livrat produse in 11 tari din Europa, Asia si Statele Unite ale Americii.

Autori

foto
SUNIMPROF ROTTAPRINT SRL