loader
Studiul EY Future Consumer Index: Pandemia provocata de COVID-19 va perturba planurile de cumparaturi ale consumatorilor cu ocazia sarbatorilor

Studiul EY Future Consumer Index: Pandemia provocata de COVID-19 va perturba planurile de cumparaturi ale consumatorilor cu ocazia sarbatorilor

Pandemia provocata de COVID-19 a accelerat tranzitia catre cumparaturile online. Rata de adoptare a cumparaturilor online variaza de la o piata la alta si de la o categorie la alta

  • Mai bine de jumatate dintre consumatori (54%) estimeaza ca vor face achizitii in perioada reducerilor
  • 42% intentioneaza sa cheltuiasca mai putin decat in urma cu un an, iar 91% dintre cei care vor cumpara vor cauta oferte online
  • Consumatorii din China si Regatul Unit sunt mai inclinati sa cumpere online fata de cei din Germania si Franta

Pandemia provocata de COVID-19 a accelerat tranzitia catre cumparaturile online si adoptarea acestei tendinte pe termen lung in anumite categorii de produse si pe anumite piete, potrivit celei de-a cincea editii a studiului EY Future Consumer Index. Peste o treime (37%) dintre cei 14.467 de consumatori intervievati au declarat ca pandemia va continua sa le afecteze vietile timp de cel putin inca un an. Acest procent creste la 43% in Europa si la 66% in Japonia, in timp ce consumatorii din India (19%) si China (18%) sunt semnificativ mai optimisti. La nivel global, respondentii consumatori considera ca modul in care fac cumparaturi se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat ca vor cumpara in mai mare masura online articolele pe care obisnuiau sa le achizitioneze din magazinele fizice.

"Cu incasari prognozate pentru sezonul vacantelor mai mici decat de obicei, companiile din retail trebuie sa urmareasca cu atentie linia profitabilitatii, in timp ce continua sa investeasca in operatiuni touchless, continut personalizat si campanii de marketing automatizate. Urmatorul pas natural este de a-si dezvolta programele de loialitate de la mecanismele generale "castiga si cheltuieste", la recompense semnificative pentru fiecare client", spune Cristian Carstoiu, Partener, Consultanta, EY Romania.

Rata de adoptare a cumparaturilor online variaza de la o piata la alta si de la o categorie la alta

In China si, intr-o mai mica masura, in Regatul Unit, consumatorii sunt mult mai inclinati sa utilizeze online-ul drept principalul canal de cumparaturi decat cei din alte tari. Consumatorii din Germania si Franta sunt mai putin deschisi la aceasta idee, se arata in studiu.

In general, respondentii au indicat electrocasnicele si produsele din zona de tehnologie (53%) drept categoria de produse pe care le vor achizitiona in principal online, dar vor continua sa prefere cumpararea bauturilor si a produselor alimentare proaspete din magazinele fizice.

Rata de penetrare a achizitiilor online de produse de bacanie continua sa fie redusa pe majoritatea pietelor. Dar, in timpul pandemiei, 55% dintre consumatori si-au achizitionat cel putin o data produsele de bacanie online. Dintre acestia, 42% au declarat ca in prezent comanda online produse de bacanie mai des din cauza pandemiei provocate de COVID-19. In viitor, 19% dintre respondenti au spus ca vor cumpara in principal online alimente proaspete si 16% bauturi nealcoolice, o crestere de 3,4% si, respectiv, 1,6% fata de 2019. Aceasta tendinta arata ca achizitiile online, chiar si in categoriile cu rata de penetrare redusa, nu numai ca inregistreaza o crestere, dar reprezinta o tendinta care se va mentine cel mai probabil dupa pandemie.

De asemenea, potrivit studiului, categoriile in care consumatorii prezinta cea mai mare inclinare spre cumparaturile online sunt, in acelasi timp, categoriile in care este cel mai probabil ca acestia sa aprecieze serviciile si sfaturile oferite la achizitie: tehnologie, produse de frumusete si cosmetica si imbracaminte, incaltaminte si accesorii.

Impactul pandemiei provocate de COVID-19 asupra marilor evenimente de vanzari din perioada sarbatorilor

Ca urmare a pandemiei provocate de COVID-19, 40% dintre respondenti au inregistrat o scadere a veniturilor, iar majoritatea acestora (60%) analizeaza mai atent modul in care isi cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori si-au redus cheltuielile pe produse neesentiale, iar 46% au amanat achizitia sau inlocuirea articolelor mai scumpe. Aceste tendinte indica un potential sezon de cumparaturi de final de an cu vanzari mai mici.

Desi peste jumatate dintre consumatori (54%) intentioneaza sa achizitioneze diverse produse in perioada reducerilor, datele studiului EY Future Consumer Index sugereaza ca 42% dintre consumatori la nivel global planuiesc sa cheltuiasca mai putin in sezonul de cumparaturi comparativ cu anul trecut.

Dintre cei care vor participa, 91% vor cheltui online cel putin jumatate din sumele destinate cumparaturilor, ceea ce arata importanta vanzarilor online cu amanuntul in acest sezon.

In acest context, marcat de o trecere atat de rapida la cumparaturile online, liderii de companii trebuie sa reevalueze asteptarile consumatorului digital si sa dezvolte o strategie online distincta astfel incat sa reuseasca sa raspunda noilor nevoi, dar si sa valorifice oportunitatile generate de perioada de pandemie.

Cea mai recenta editie a studiului EY Future Consumer Index este disponibila la ey.com/futureconsumerindex5.

Despre EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2020. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. Prezenta in Romania din anul 1992, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, strategi si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an, in luna iunie, la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com

Despre EY Future Consumer Index

Studiul EY Future Consumer Index urmareste modificarea atitudinii si comportamentelor consumatorilor pe orizonturi de timp si piete globale, identificand noile segmente de consumatori care isi fac aparitia. Acesta ofera periodic indicatori longitudinali si o perspectiva unica in ceea ce priveste schimbarile care sunt reactii temporare la criza COVID-19, schimbarile care indica modificari fundamentale si cum ar putea arata consumatorii de dupa criza COVID-19. In cadrul celei de cincea editii a EY Future Consumer Index, au fost intervievati 14.467 de consumatori din SUA, Regatul Unit, Canada, Brazilia, Franta, Italia, Germania, Spania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, India, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudita, China, Indonezia, Japonia, Australia si Noua Zeelanda in saptamana 29 septembrie – 5 octombrie 2020.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL