loader
Studiu Storia.ro: Ce fel de locuinte cauta romanii

Studiu Storia.ro: Ce fel de locuinte cauta romanii

Aproape 40% dintre romanii care vor sa isi schimbe locuinta intentioneaza sa faca acest pas in urmatorul an, iar peste 95% dintre acestia isi doresc sa se mute in aceeasi localitate.

Unde prefera romanii sa caute anunturi imobiliare, de ce criterii tin cont si care este portretul romanului interesat de anunturile imobiliare sunt informatii detaliate in raportul „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online”, realizat de catre Storia.ro cu ajutorul D&D Research.

 

Cati romani intentioneaza sa se mute in urmatorul an

 

In urma raportului efectuat de Storia.ro si D&D Research, s-a constatat ca cei mai multi respondenti vor sa isi schimbe locuinta in urmatoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legatura cu intentia de a achizitiona o locuinta proprie (37,9%) si cu nevoia de a dispune de un spatiu mai generos (25,8%).

 

Intrebati daca sunt interesati sa cumpere sau sa inchirieze, cei mai multi respondenti au ales prima varianta (62,3%). Majoritatea romanilor inclusi in cercetare cauta un apartament in bloc (61,1%), in timp ce 24,7% isi doresc o casa de sine statatoare, aflata in afara unui cartier rezidential. Ceilalti se afla in cautarea unui apartament in vila (6,2%) sau isi doresc o casa aflata intr-un cartier rezidential (7,2%).

 

Aproape toti respondentii (95,8%) intentioneaza sa se mute in acelasi oras, iar 67% in acelasi cartier in care locuiesc la ora actuala.

 

Care sunt criteriile de care tin cont romanii atunci cand cauta o noua locuinta

 

Intrebati care sunt criteriile de care tin cont atunci cand cauta o locuinta noua - dincolo de buget - romanii inclusi in cercetare au facut referire la zona (47,8%), suprafata utila (29,1%), numarul de camere (35,8%), suprafata totala sau construita (26,5%) si la facilitatile din preajma locuintei (22,9%). Anul constructiei, accesul la o parcare, apropierea de statiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor si compartimentarea sunt alte criterii amintite de catre respondenti.

 

Unde isi cauta romanii urmatoarea locuinta

 

61,4% dintre respondenti au declarat ca folosesc site-urile de anunturi imobiliare atunci cand isi cauta o noua locuinta, in timp ce 45,3% prefera sa caute direct in motorul de cautare Google, iar 43,6% apeleaza la prieteni si cunostinte. In ceea ce priveste subiectul cautarilor, respondentii au amintit: informatii financiare (63,4%), informatii generale (61,1%), informatii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

 

Despre raportul „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online”

 

Raportul de cercetare cantitativa „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro isi propune sa cunoasca si sa inteleaga tipologiile de clienti de imobiliare. Realizat cu ajutorul agentiei de cercetare D&D Research, studiul a implicat 1050 de respondenti cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani, 50% femei si 50% barbati.
 

Autori

foto
OLX ONLINE SERVICES SRL