loader
Studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al romanilor privind apa imbuteliata

Studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al romanilor privind apa imbuteliata

4 din 10 romani obisnuiesc sa consume cel mai des apa imbuteliata minerala plata

4 din 10 romani (40.8%) obisuiesc sa consume cel mai des apa imbuteliata minerala plata, iar 17,5% apa imbuteliata minerala carbogazoasa.

In proportie de 51%, romanii cred ca apa de la chiuveta nu este complet potabila si pot avea probleme de sanatate daca o beau nefiltratata.

Pentru 42% din romani, calitatea produsului este direct proportionala cu imbutelierea apei.

In contextul in care Romania se afla pe locul 10 in anul 2018 in ceea ce priveste consumul de apa imbuteliata, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW), Reveal Marketing Research si-a propus sa investigheze care este peisajul actual in privinta consumului de apa imbuteliata in tara noastra. Ce apa obisnuiesc sa consume cel mai des, ce parere au despre apa de la chiuveta, care sunt criteriile de alegere si atributele importante atunci cand cumpara apa imbuteliata?

Apa imbuteliata in detrimentul apei de la chiuveta

Studiul Reveal Marketing Research a descoperit ca 52% din romani considera ca apa de la chiuveta nu este complet potabila iar consumul acesteia poate dauna sanatatii. Al doilea segment, format din 30.4% dintre respondenti – acestia cred ca pot bea direct apa de la chiuveta fara sa o filtreze iar sanatatea sa nu le fie afectata in niciun fel. Un procent de 18.6% este reprezentat de romanii care cred ca apa de la chiuveta este complet daunatoare si prefera sa bea doar apa imbuteliata.

Care sunt top 3 criterii pe baza carora aleg romanii apa minerala plata?

•    Calitatea produsului (45.4%). 

•    Pretul accesibil (41.5%).

•    Sursa / provenienta (23.8%).

Care sunt top 3 criterii pe baza carora aleg romanii apa minerala carbogazoasa?

•    Calitatea produsului (42.2%) – ca si in cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientandu-se spre un brand pe care il considera calitativ.

•    Pretul accesibil (37%) – factor determinant atat in achizitia apei minerale carbogazoase, cat si in achizitia apei minerale plate.

•    Compozitia apei (24.6%). 

Pretul accesibil si calitatea ridicata in top 3 atribute atunci cand vine vorba de cumpararea apei imbuteliate

Reveal Marketing Research a inregistrat atributele cele mai importante pentru romani, atunci cand cumpara apa imbuteliata. Astfel, studiul a ajuns la urmatoarele concluzii in privinta apei minerale plate: cele mai important atribut mentionat de 40.6% dintre consumatori este accesibilitatea pretului, urmat de, calitatea ridicata a produsului cu 32.6%, apoi atributul referitor la puritatea apei cu 31.3%. In ceea ce priveste apa minerala carbogazoasa, cele mai importante atribute sunt deopotriva: calitatea ridicata a produsului (38.6%), accesibilitatea pretului ( 38.3%) si puritatea apei (30.2%).

Aceste rezultate pot fi utile pentru producatorii de apa imbuteliata la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul tinta, brandurile pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influenteaza nivelul lor actual de notorietate prin siguranta pe care o transmit si cum pot actiona pentru a-l imbunatati.

Pe langa nivelul de notorietate, studiul a analizat si consumul declarat de apa imbuteliata si a identificat din ce medii consuma in medie romanii. Astfel ca pe primul loc se afla mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36.7%).

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de peste 12 ani companii din Romania si Europa.

Metoda folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1010 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural. Studiul a fost realizat in perioada 23.04 – 04.05 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.

Pentru mai multe detalii privind Reveal Marketing Research  vizitati: https://reveal.ro/

Autori

foto
REVEAL MARKETING RESEARCH SRL