loader
Studiu Deloitte: generatiile mai tinere cred ca experientele online le pot substitui semnificativ pe cele offline

Studiu Deloitte: generatiile mai tinere cred ca experientele online le pot substitui semnificativ pe cele offline

Continutul generat de utilizatori le satisface nevoia de conectare cu o comunitate, in timp ce jocurile video contribuie la cresterea increderii in sine

Experientele online capteaza tot mai mult atentia consumatorilor, in special pe cea a generatiilor mai tinere, potrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023. Jumatate dintre respondentii din Generatia Z si Millennials cred ca experientele online le pot substitui semnificativ pe cele offline si afirma ca petrec mai mult timp interactionand cu alte persoane pe retelele de socializare decat in lumea reala. In acelasi timp, doar 20% dintre respondentii Generatiei X, Baby Boomers si Matures sunt de aceeasi parere si au acest comportament.

Pe primele trei pozitii in clasamentul activitatilor digitale de divertisment preferate de consumatori se regasesc vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor (30% dintre Generatia Z si Millennials; 55% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures), ascultarea muzicii (26% dintre Generatia Z si Millennials; 22% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures) si vizionarea continutului generat de utilizatori (19% dintre Generatia Z si Millennials; 6% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures). Topul este completat de jocurile video (19% dintre Generatia Z si Millennials; 6% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures) si ascultarea podcasturilor (4% dintre Generatia Z si Millennials; 2% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures).

Generatiile mai tinere apeleaza la diferite tipuri de activitati digitale pentru a-si satisface nevoia de conectare sociala, subliniaza raportul. Respondentii din Generatia Z si Millennials se simt cel mai conectati cu o comunitate atunci cand urmaresc continut generat de utilizatori (27%), joaca jocuri video (19%), vizioneaza emisiuni TV sau filme (18%), asculta muzica (17%) sau podcasturi (10%). La polul opus, 45% dintre consumatorii din generatiile X, Baby Boomers si Matures declara ca nu se simt o conectati social in timp ce desfasoara aceste tipuri de activitati.

Observam ca ramurile din peisajul media si de divertisment au devenit mai interconectate si interdependente. Raportul ne arata ca jumatate dintre consumatori urmaresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video dupa ce au aflat despre ele pe retelele de socializare, descopera frecvent muzica noua atunci cand joaca jocuri video si le-ar placea ca mai multe dintre filmele si emisiunile TV preferate sa fie transpuse in experiente de gaming. In acest context, devine evidenta necesitatea transformarii modului in care brandurile se conecteaza cu diferitele categorii de consumatori, integrand toate aceste noi realitati in strategiile de business pe baza carora vor dezvolta si promova produse si servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanta si Managementul Riscului, Deloitte Romania, Liderul industriei de tehnologie, media si telecomunicatii.

Desi momentan nu este cea mai populara activitate online, vizionarea de continut generat de utilizatori castiga tot mai mult teren. Consumatorii aleg sa urmareasca acest tip de continut pentru ca este disponibil in mod gratuit (39%), este relevant (35%), poate fi accesat oricand si de oriunde (30%) si ofera mereu ceva nou (28%), conform studiului. In plus, pentru multi oameni, creatorii de continut nu sunt doar surse de divertisment, ci influenceri, de parerile carora tin cont atunci cand acorda incredere unui brand si cand iau decizii de cumparare. Nu mai putin de 64% dintre reprezentantii Generatiei Z, 57% dintre Millennials, urmati de 41% dintre respondentii Generatiei X si 16% dintre Baby Boomers si Matures afirma ca sunt mai predispusi sa achizitioneze un produs dupa ce vizioneaza recenzia unui creator de continut sau influencer pe care il urmaresc.

Jocurile video reprezinta o alta activitate de divertisment care le ofera consumatorilor diferite beneficii, mai arata studiul. Acestea pot sprijini nevoile emotionale ale jucatorilor, precum cresterea increderii in sine (73% dintre respondentii Generatiei Z si Millennials; 47% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures) si imbunatatirea imaginii de sine (49% dintre respondentii Generatiei Z si Millennials; 19% dintre Generatia X, Baby Boomers si Matures). Consumatorii care joaca in mod regulat jocuri video afirma ca aceasta activitate le ofera si beneficii sociale, 75% dintre acestia declarand ca le place sa joace cu familiile lor, in timp ce 62% simt ca intalnirea cu prietenii lor in jocurile video este o modalitate importanta de a petrece timp impreuna.

Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat in randul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta fiscala si juridica, consultanta, consultanta financiara si managementul riscului catre aproximativ 90% din companiile prezente in topul Fortune Global 500® si catre mii de companii din sectorul privat. Expertii firmei contribuie la atingerea unor rezultate masurabile si de durata, care ajuta la consolidarea increderii in pietele de capital, care permit companiilor sa se transforme, sa prospere si sa deschida calea catre o economie mai puternica, catre o societate mai echitabila si o lume sustenabila. Cu o istorie de peste 175 de ani, Deloitte acopera peste 150 de tari si teritorii. Obiectivul sau este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor aproximativ 415.000 de profesionisti la nivel mondial.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta si managementul riscului, consultanta financiara, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 3.000 de profesionisti.

Pentru a afla mai multe despre reteaua globala a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL