loader
Studiu Deloitte: directorii de marketing vor sa angajeze specialisti cu mai multe abilitati analitice, in contextul in care datele devin mai importante pentru strategia de business

Studiu Deloitte: directorii de marketing vor sa angajeze specialisti cu mai multe abilitati analitice, in contextul in care datele devin mai importante pentru strategia de business

Competentele analitice devin mai importante decat competentele creative in majoritatea industriilor

In contextul utilizarii unui volum foarte mare de date, directorii de marketing din intreaga lume vor sa angajeze specialisti care detin mai multe abilitati analitice, potrivit celei mai recente editii a raportului Deloitte Global Marketing Trends, considerand ca acestea devin mai importante decat competentele creative in majoritatea industriilor – tehnologie, media si telecomunicatii (34% fata de 23%), servicii financiare (27% fata de 18%), energie si produse industriale (24% fata de 16%) -, cu exceptia domeniului produselor de larg consum (18% fata de 30%). Raportul subliniaza, de asemenea, ca o combinare a acestor competente va necesita atentie sporita din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai buna in cadrul echipelor, atat pe plan intern, cat si extern, in contextul in care doar 25% dintre participantii la studiu acorda prioritate colaborarii, o pondere mai mica comparativ cu alte pozitii  de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) si directori generali (31%).

Chiar daca unii consumatori apreciaza anunturile publicitare relevante, multi dintre ei sunt ingrijorati cu privire la modul in care sunt utilizate informatiile lor personale, preferintele de cumparare si obiceiurile de navigare. Ca raspuns, multe browsere web dezactiveaza cookie-urile de tip third party. In acest context, brandurile au identificat alte modalitati pentru a continua sa interactioneze eficient cu consumatorii, arata raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atat in cazul companiilor care au avut crestere de doua cifre (61%), cat si a celor care au scazut (40%). De asemenea, brandurile care inregistreaza cresteri mari sunt cu mult inaintea celor care au evolutii negative in ceea ce priveste utilizarea datelor colectate intern in moduri mai sofisticate, in special pentru furnizarea de continut personalizat prin optimizare creativa dinamica (51% fata de 36%) si utilizarea datelor pentru a difuza anunturi publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% fata de 29%).

In ultima perioada, trecerea de la interactiunea fizica la una predominant digitala a fost mai rapida, multe branduri exceland la acest capitol si imbunatatind viata clientilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de inrolare si de interactiune digitala cu clientii, iar comertul electronic a inregistrat cresteri, devenind o modalitate tot mai utilizata de a face cumparaturi. Urmatorul pas va fi imbunatatirea experientei hibride. Acest obiectiv presupune o buna intelegere a preferintelor si comportamentului clientilor, intr-o epoca in care reglementarile privind folosirea cookie-urilor s-au inasprit. Utilizarea datelor obtinute direct din interactiunile cu clientii devine solutia sustenabila si modul in care brandurile reusesc sa personalizeze continutul canalelor de comunicare, sa ajusteze produsele si serviciile oferite prin integrarea reactiilor si sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile sa-si dezvolte o infrastructura care sa conecteze diversele surse din care se strang informatii de la clienti in timpul interactiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Bandila, Director Marketing si Business Development, Deloitte Romania.

Crearea si oferirea unei experiente dinamice, care sa acorde clientilor informatiile si stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, mentioneaza raportul. Ofertele primite de catre clienti la scurt timp dupa manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) si serviciile bancare (32%) si suportul oferit de catre angajati bine informati in domeniile auto (39%) si turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile in luarea deciziilor de cumparare. La polul opus, consumatorii spun ca recomandarile personalizate si testarile gratuite/mostrele nu le influenteaza semnificativ decizia de cumparare. In acest context, raportul sugereaza directorilor de marketing sa optimizeze experienta clientilor prin intermediul inteligentei artificiale pentru a ajuta brandurile sa raspunda nevoilor acestora in momentele potrivite.

Combinatia de experiente fizice si digitale a devenit norma, mai subliniaza studiul, 75% dintre respondentii cu functii executive declarand ca vor investi mai mult in furnizarea de experiente hibride in urmatoarele 12 luni, ale caror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%), inovarea (43%), conexiunea cu clientii (40%) si sentimentul de includere (38%). Companiile isi pot imbunatati experientele hibride prin extinderea optiunilor, integrarea reactiilor si sugestiilor clientilor si investitiile in infrastructura tehnologica, aspecte care pot aduce la viata aceste principii de organizare. Mai mult decat atat, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experiente fizice si digitale atat de agile si flexibile pe cat se astepta consumatorii.

Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat in randul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale si 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa si Asia.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente in topul Fortune Global 500® sunt clienti Deloitte, prin intermediul retelei sale globale de firme membre care activeaza in peste 150 de tari si teritorii, oferind resurse internationale, perspective locale si servicii de cea mai inalta calitate pentru a aborda provocari de business complexe. Obiectivul Deloitte este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor peste 345.000 de profesionisti ai sai.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta in management si consultanta financiara, servicii de managementul riscului, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionisti.

 

Pentru a afla mai multe despre reteaua globala a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL