loader
Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar, tot mai mari. Produsele de tehnologie inlocuiesc treptat rechizitele clasice

Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar, tot mai mari. Produsele de tehnologie inlocuiesc treptat rechizitele clasice

In aceste conditii, cheltuielile pentru scoala ajung anul acesta la cel mai ridicat nivel din perioada recenta, respectiv 612 dolari/copil

Cheltuielile generate de inceperea anului scolar sunt in crestere cu 16% anul acesta fata de 2020, urmand sa se ridice la aproximativ 32,5 miliarde de dolari, iar instrumentele digitale inlocuiesc rechizitele scolare traditionale, astfel incat vanzarile de produse bazate pe tehnologie destinate elevilor vor inregistra o crestere anuala de 37%, reiese din studiul Deloitte back-to-school 2021. Pentru cumpararea produselor de tehnologie legate de scoala, 49% dintre participantii la studiu spun ca magazinele online reprezinta prima optiune, iar 41% prefera comerciantii de tip discount.

Perceptia consumatorilor s-a imbunatatit in acest an, dat fiind ca 45% dintre respondenti estimeaza o evolutie pozitiva a conditiilor economice in urmatoarele sase luni (fata de 23% in 2020), 55% sunt mai increzatori in perspectivele economiei acum decat la finalul anului trecut (17% in 2020), iar 78% au o situatie financiara similara sau mai buna a gospodariilor decat in urma cu un an (71% in 2020). In aceste conditii, cheltuielile pentru scoala ajung anul acesta la cel mai ridicat nivel din perioada recenta, respectiv 612 dolari/copil (in crestere de la 529 de dolari/copil in 2020). Per ansamblu, anul acesta, 40% dintre gospodarii se asteapta sa cheltuiasca mai mult pe articole de scoala decat in anul anterior.

Dintre cei care achizitioneaza produse de tehnologice, 31% intentioneaza sa cumpere computere si echipamente hardware (in crestere de la 22% in 2020), in timp ce 37% au in plan sa cumpere dispozitive electronice (fata de 24% in 2020). In acelasi timp, 44% spun ca opteaza pentru mai putine consumabile traditionale pentru scoala, deoarece copiii lor folosesc mai mult tehnologiile digitale la ore si dupa scoala. Totodata, chiar daca scolile se deschid fizic, 58% dintre respondenti au in vedere cumpararea de resurse de invatare online pentru inceperea scolii (in urcare de la 51% in 2020).

Pe categorii de produse de tehnologie, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge catre produse electronice (5,9 miliarde de dolari, cu 47% mai mult decat in 2020) si calculatoare si echipamente hardware (5,9 miliarde de dolari, cu 20% peste suma cheltuita in urma cu un an).

Costurile parintilor cu scoala au crescut semnificativ si in Romania in pandemie, avand in vedere ca cei mai multi au fost nevoiti sa cumpere echipamente IT pentru educatia online. Pe fondul acestor achizitii, dar si al investitiilor realizate de companii si institutii publice pentru a asigura solutii pentru munca la distanta, piata locala de IT&C a crescut cu peste 20% in 2020 fata de 2019, conform datelor oficiale. In plus, dat fiind faptul ca procesul de digitalizare trebuie sa continue in toate structurile societatii, este de asteptat ca ritmul de crestere pe aceasta piata sa ramana accelerat cel putin pentru urmatorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Baldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte Romania, si Liderul industriei de retail si bunuri de larg consum.

Conform studiului, comerciantii clasici raman preferatii cumparatorilor pentru produsele scolare, dar pierd teren in fata magazinelor online – 43% opteaza pentru cumparaturi in magazine, iar 39%, in mediul online. Fata de 2020, schimbarea nu este foarte mare, dar discrepanta creste daca ne raportam la 2019, cand 56% dintre cumparatori preferau magazinul fizic si doar 29%, cumparaturile online.

In plus, chiar daca economiile isi revin, obiceiul de a cumpara online pare sa persiste. Pe masura ce vanzatorii ofera mai multe instrumente de cumparare compatibile cu tehnologia, consumatorii incep sa le adopte (asistentul vocal pentru cumparaturi, portofelul digital, butoane de „cumparare” in postarile de pe retelele sociale, realitate virtuala etc.), iar 44% dintre respondenti spun ca intentioneaza sa utilizeze cel putin una dintre aceste tehnologii in perioada urmatoare (in crestere de la 26% in 2020).

Studiul Deloitte back-to-school 2021, ajuns la cea de-a 14-a editie, este realizat pe baza unui sondaj derulat in randul a 1.200 de parinti din Statele Unite ale Americii cu copii de scoala.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente in topul Fortune Global 500® sunt clienti Deloitte, prin intermediul retelei sale globale de firme membre care activeaza in peste 150 de tari si teritorii, oferind resurse internationale, perspective locale si servicii de cea mai inalta calitate pentru a aborda provocari de business complexe. Obiectivul Deloitte este sa creeze un impact vizibil in societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesionisti ai sai.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta in management si consultanta financiara, servicii de managementul riscului, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionisti.

Pentru a afla mai multe despre reteaua globala a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL