loader
Sapte recomandari pentru brandurile premium pentru a prospera in timpul recesiunilor

Sapte recomandari pentru brandurile premium pentru a prospera in timpul recesiunilor

Cercetarea a fost realizata de grupul de experti in eficienta marketingului „The Effectiveness Partnership”

UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), anunta lansarea cercetarii derulate de catre Centrul de Cercetare al EACA despre castigatorii Effie, o cercetare ce identifica 7 recomandari despre modul in care comunicarea de marketing ajuta brandurile premium sa prospere in timpul unei recesiuni.

Cercetarea a fost realizata de grupul de experti in eficienta marketingului „The Effectiveness Partnership”, si se numeste „Cele mai grele momente, cele mai bune momente: Comunicarea ajuta brandurile premium sa prospere in vremuri dificile”. Ei au analizat studiile de caz castigatoare in competitia EACA Effie Europe (EuroEffie) in perioada 2008-2019.

Contrar asteptarilor comentatorilor din industrie cum ca brandurile premium sunt cele mai susceptibile de a suferi pierderi mari in timpul recesiunilor, cercetarea realizata de „The Effectiveness Partnership”, a concluzionat ca brandurile premium pot chiar sa prospere in perioadele de recesiune daca au in vedere aceste 7 recomandari:

1. Comunicarea are potentialul de a genera efecte pozitive de business mai vizibile pentru marcile premium decat pentru cele care nu sunt premium, atat in perioade de recesiune, cat si in afara acestora.

2. Cele mai de succes campanii ale brandurilor premium in perioade de recesiune genereaza in mod echilibrat cresteri atat in volum cat si in valoare pentru brandul respectiv.

3. Atingerea si atragerea de noi consumatori este cel mai puternic motor al prosperitatii marcilor premium.

4. Chiar daca brandurile premium de succes se concentreaza pe un unic segment de audienta (pentru a avea mai mult focus in comunicare), impactul este adesea vizibil si dincolo de acest segment tinta.

5. Cele mai de succes campanii ale brandurilor premium in perioade de recesiune sunt cele care lanseaza sau sustin produse noi.

6. Pentru brandurile premium, campaniile emotionale (conduse de empatie) sunt cele mai eficiente in perioade de recesiune

7. Un mix de canale mass market si micro targetate reprezina abordarea ce asigura succesul brandurilor in perioade de recesiune.

Centrul de Cerecetari al EACA despre castigatorii Effie imparte brandurile in 5 categorii:

-Superpremium;

-Premium;

-Medium;

-Value;

-Altele (pentru branduri non-profit).

Brandurile premium analizate in acest studiu sunt definite ca marci de produse cu un pret ridicat in categorie, apreciate si dorite de consumatori si cu reputatia unei calitati superioare a produselor.

Cercetarea este disponibila gratuit la: www.eaca.eu, www.effie-europe.com sau www.theeffectivenesspartnership.com.

"The Effectiveness Partnership”,(TEP) a fost incantat sa poata pregati aceasta cercetare riguroasa ce analizeaza castigatorii Effie Europe si sa ofere aceste raze de speranta brandurilor premium - aratand cum comunicarea poate ajuta brandurile premium nu doar sa supravietuiasca, ci chiar sa prospere intr-o recesiune." Gurdeep Puri, co-fondator al TEP si co-autor al raportului.

"Am fost incantati sa vedem ca, cu strategia de crestere corecta si folosind comunicarea ca accelerator, brandurile premium pot atinge o crestere atat in momente dificile precum crizele, cat si in perioadele de crestere economica. Acest lucru creeaza un oarecare optimism si speranta pentru industria noastra." Tamara Daltroff, Director General, EACA

Despre Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR)

UAPR este asociatia profesionala care reuneste cele mai importante agentii de publicitate si media din industrie. Fondata in 2000, UAPR urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei si promovarea unor standarde profesionale de referinta. UAPR reprezinta o sursa de educatie pentru profesionistii din industrie si urmareste promovarea unor standarde profesionale care sa fie acceptate si asumate de cei 38 de membri ai sai, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clientilor. In acest sens, asociatia sustine adoptarea unor Ghiduri de Bune Practici in industrie. Obiectivul UAPR este acela de a creste transparenta si standardele in comunicare, de a mari capacitatea de auto-reglementare a industriei si de a pune Romania pe harta internationala prin deschiderea catre colaborari cu alte tari. UAPR este membra a Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare (EACA).

Despre EACA

Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicatii (EACA) reprezinta peste 2 500 de agentii de comunicare si asociatii ale agentii de publicitate din aproape 30 de tari europene care angajeaza in mod direct peste 120 000 de persoane. Membrii EACA includ agentii de publicitate, mass-media, agentii digitale, agentii de branding si agentii de PR. EACA organizeaza Effie Awards Europe, care sunt primele premii paneuropene de comunicare de marketing care au fost judecate pe baza eficacitatii. EFFIE® si EFFIE EUROPE® sunt marci comerciale inregistrate ale Effie Worldwide, Inc. si sunt sub licenta EACA. www.eaca.eu

Despre "The Effectiveness Partnership” (TEP)

(TEP) este o agentie de transformare conceputa pentru a ajuta marcile si agentiile sa imbratiseze o cultura a eficientei. Fondata in 2008, TEP si-a ajutat clientii prin strategii eficiente, mentorat, moduri mai eficiente de lucru. Consultantii TEP au creat o punte de comuncare eficienta intre echipele creative si cele de brand, au ajutat in proiecte de management al schimbarii, structura organizationala, strategie de brand, publicitate, marketing de continut, coaching, analiza si generare de insights. www.theeffectivenesspartnership.com

Autori

foto
UNIUNEA AGENTIILOR DE PUBLICITATE DIN ROMANIA (UAPR)