loader

Romanii utilizeaza internetul fix de acasa pentru a se informa si a discuta cu prietenii pe retelele de socializare

Majoritatea utilizatorilor de internet fix din Romania (90%) foloseste internetul de acasa cu scopul de a se informa, in timp ce peste trei sferturi dintre acestia (77%) acceseaza retelele de socializare, reiese dintr-un studiu de piata realizat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii /ANCOM/ si dat publicitatii luni.

Potrivit ANCOM, in afara de nevoia de informare, utilizatorii din Romania acceseaza internetul fix de acasa pentru comunicare, 75% dintre respondenti comunicand cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre acestia prin schimbul de e-mail-uri, transmite AGERPRES.


De asemenea, activitatile recreative reprezinta a treia categorie intre interesele utilizatorilor de internet fix de acasa, dupa cum arata 61% dintre respondenti care urmaresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar si 52% dintre cei chestionati care declara ca acceseaza internetul fix de acasa pentru a juca jocuri online.


Pe de alta parte, studiul arata ca mai putini romani folosesc de acasa internetul fix pentru a face cumparaturi online (39%), precum si pentru a face tranzactii bancare sau pentru a plati facturi prin Internet Banking (22%).


In ceea ce priveste frecventa de utilizare, un roman foloseste internetul fix de acasa in medie 24 de zile pe luna, in timp ce 74% dintre cei chestionati il acceseaza zilnic sau aproape zilnic (90% in cazul tinerilor intre 16-24 ani), iar 16% declara ca il folosesc de 2-3 ori pe saptamana si numai 4% o data pe saptamana.


Studiul ANCOM releva, totodata, faptul ca internetul fix este accesat de acasa de obicei de pe un computer personal: 72% dintre romani se conecteaza de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, in timp ce 43% acceseaza acest serviciu de pe smartphone si 32% de pe tableta. Un alt dispozitiv prin intermediul caruia utilizatorii casnici au inceput sa acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate in 9% dintre gospodarii.


La capitolul tipului de conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii tin cont este cel financiar, pentru 66% dintre romani fiind important pretul abonamentului, pentru 62% dintre ei conteaza stabilitatea conexiunii, iar pentru 48% vitezele maxime de transfer oferite de catre furnizor.


Cercetarea de piata despre utilizarea de acasa a serviciilor de internet fix in randul populatiei Romaniei a fost realizata pentru ANCOM de Mercury Research si a fost folosit de Autoritate in analizele de piata derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurenta pe piata cu amanuntul a serviciilor de acces la internet in banda larga la puncte fixe.


Colectarea datelor s-a realizat in perioada octombrie — noiembrie 2014, fiind chestionate 1.469 de persoane care au si folosesc conexiune de internet acasa, reprezentativ la nivel national pentru populatia cu varsta de peste 16 ani. Marja de eroare este de +/-2.6%, la un nivel de incredere de 95%.


Sursa: AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilica)

http://www.agerpres.ro/sci-tech
 

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES