loader
Romania a inregistrat cu 733% mai multi cumparatori online in ultima decada, de 7 ori mai mult decat Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria

Romania a inregistrat cu 733% mai multi cumparatori online in ultima decada, de 7 ori mai mult decat Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria

Vanzarile prin e-commerce in Romania au inregistrat o crestere foarte mare in 2020 (+71% comparativ cu 2019), ca urmare a pandemiei

  • Vanzarile prin e-commerce din Romania au inregistrat o crestere de peste 70% in 2020 comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei. Aceasta rata de crestere nu a putut fi sustinuta si in 2021, partial din cauza costurilor ridicate de acces in marketplace-urile de tip e-commerce;
  • Cresterea numarului de cumparatori prin e-commerce din mediul urban din Romania a crescut cu 733% comparativ cu 2010, aproximativ de 7 ori mai mult decat media inregistrata de tarile analizate in studiu: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria;
  • Discrepanta dintre cumparatorii prin e-commerce din mediul urban si cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeana si in continua crestere in ultimii 10 ani.
  • Crestere de 70% a vanzarilor online in 2020 comparativ cu anul precedent si o crestere cu 733% a numarului de cumparatori prin e-commerce in ultima decada. Acestea sunt datele care definesc comertul online din Romania, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de consultanta in management, Horvath.

Comertul online este unul dintre domeniile care a cunoscut un ritm de crestere extrem de accelerat in ultimii ani, in mare parte datorita schimbarii asteptarilor si comportamentului de achizitie al clientului. In acelasi timp, perturbarile produse de multiplele restrictii si de nevoia de adaptare la noua normalitate au avut efecte si asupra companiilor si intermediarilor lor, pentru care factori precum existenta unei infrastructuri digitale, fiabilitatea serviciilor de curierat si optimizarea experientei clientilor in timpul procesului de cumparare au fost decisivi in evolutia rezultatelor e-commerce. Asadar, aflate in continua crestere, nevoile clientilor au impulsionat organizatiile sa isi imbunatateasca aceste procese de business si sa puna accent pe inovatii de tip digital-first”, explica Vlad Gheorghe, reprezentant Horvath.

Vanzarile prin e-commerce in Romania au inregistrat o crestere foarte mare in 2020 (+71% comparativ cu 2019), ca urmare a pandemiei si a factorilor mentionati anterior. Aceasta crestere nu a putut fi sustinuta si in 2021, cand s-au inregistrat vanzari cu doar 29% mai mari fata de 2019. Relaxarea restrictiilor si posibilitatea de a cumpara in persoana au jucat un rol important in aceasta diminuare a ratei de crestere, precum a avut-o si faptul ca in marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt vazute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vanzarile restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezinta un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile romanesti au avut de asemenea foarte mult de castigat de pe urma vanzarilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare in 2021 fata de anul precedent in tarile analizate - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria.

In ce priveste cresterea numarului de cumparatori, se observa o evolutie mult mai accelerata in Romania comparativ cu media din tarile analizate: din 2010 si pana in 2021, Romania a inregistrat o crestere de 733% a cumparaturilor online, in timp ce in peer group, in aceeasi perioada, cresterea a fost de doar 113%. Cu toate acestea, este important de mentionat ca sectorul e-commerce romanesc este in mare masura concentrat in mediul urban. Discrepanta dintre urban si rural este foarte mare, cifrele aratand cu 23% mai putini cumparatori prin e-commerce in mediul rural fata de cel urban, iar cresterea se accentueaza de la an la an. Diferenta dintre cele doua segmente de cumparatori este cea mai mare din Uniunea Europeana (aproape tripla fata de media UE) si cu mult peste media tarilor analizate in studiu.

In acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, solutia este o accelerare a digitalizarii proceselor de business in numeroase industrii si sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile.

Rezultatele acestui studiu precum si solutiile aferente vor fi discutate de catre reprezentantii Horvath Romania in cadrul evenimentului Viteza si precizie prin automatizarea proceselor de business in plina crestere a sectorului de e-commerce organizat de DocProcess si BusinessMark ce va avea loc pe 22 martie, la ora 11:00. Expertii in e-commerce, transformare digitala si domeniul financiar-contabil din partea Horvath Romania si invitatii DocProcess la acest eveniment vor discuta oportunitatile si tendintele de digitalizare din e-commerce precum si beneficiile implementarii de solutii contabile automatizate. Acestia vor raspunde tuturor intrebarilor in sesiunea Q&A pe tema automatizarii proceselor de business.

Participarea este gratuita iar inscrierile se pot realiza aici.

Infografic studiu poate fi accesat aici.

Despre Horvath

Horvath este una dintre cele mai importante companii internationale, independente, de consultanta in management, prezenta si pe piata din Romania, incepand cu 2005. Compania a fost infiintata in Stuttgart, in 1981, de Prof. Dr. Peter Horvath, unul dintre pionierii Controlling-ului in Germania si are peste 1.000 de angajati. Horvath are birouri in Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München si Stuttgart), Austria, Romania, Elvetia, Ungaria, Arabia Saudita si Emiratele Arabe, dar consultantii companiei stau la dispozitia clientilor la nivel global. Horvath este membra a Cordence Worldwide, cea mai importanta alianta activa la nivel mondial, formata din companii de consultanta in management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri in 24 de tari, situate pe trei continente. Va rugam sa vizitati website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro.

Autori