loader
Rezultate Allianz-Tiriac in T1 2023: crestere de 18% a vanzarilor de asigurari non-auto si despagubiri totale mai mari cu 26%

Rezultate Allianz-Tiriac in T1 2023: crestere de 18% a vanzarilor de asigurari non-auto si despagubiri totale mai mari cu 26%

Platile catre asigurati si terti pagubiti au depasit ritmul de crestere al vanzarilor

• In T1 2023, cresterea vanzarilor Allianz-Tiriac a venit exclusiv din zona asigurarilor facultative.

• Allianz-Tiriac ramane activa in piata RCA, iar vanzarile de polite auto obligatorii se stabilizeaza.

• Robustete financiara la nivel inalt, cu o rata de solvabilitate de 144%.

Allianz-Tiriac a finalizat primele trei luni din 2023 consecvent strategiei sale – cu cresteri pe toate liniile de business facultative si cu o consolidare a vanzarilor pe linia RCA, unde ramane o companie activa, parte a solutiei de stabilizare a pietei, in beneficiul asiguratilor si victimelor accidentelor de circulatie.

Subscrierile totale ale Allianz-Tiriac au cumulat 848 milioane de lei la finalul lunii martie 2023, in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Platile catre asigurati si terti pagubiti au depasit ritmul de crestere al vanzarilor. Aproximativ 300 de milioane de lei s-au intors la asigurati si terti pagubiti prin despagubirile platite, in timp ce peste 3,6 miliarde de lei sunt directionate in rezerve de dauna, care garanteaza platile viitoare, conform angajamentelor asumate.

Anul 2023 a inceput bine pentru Allianz-Tiriac. Rezultatele financiare confirma viabilitatea modelului nostru de business si sprijinul pe care il oferim oamenilor, companiilor din Romania si economiei, in general. Cifrele sunt doar un rezumat si o reflectare a muncii sustinute a angajatilor, agentilor si consultantilor nostri, care pun strategia Allianz-Tiriac in actiune in fiecare zi. Datorita lor, intr-o perioada inca provocatoare, oamenii ne investesc cu incredere, lucru dovedit de baza de clienti stabila si cresterile semnificative pe toate tipurile de asigurari facultative”, a declarat Virgil Soncutean, CEO Allianz-Tiriac Asigurari.

Asigurarile de proprietati, sanatate si de viata traditionale, cele mai mai cresteri

Asigurarile de proprietati, inclusiv cele dedicate protectiei locuintelor persoanelor fizice, au crescut cu peste 25% in primele trei luni din 2023. Cutremurele care au avut loc la inceputul lunii februarie in Romania si campania de sporire a protectiei lansata de Allianz-Tiriac au contribuit la extinderea portofoliului atat din perspectiva subscrierilor, cat si a numarului de clienti.

La finalul lunii martie, peste 400.000 de persoane fizice si companii aveau locuintele, cladirile si bunurile asigurate la Allianz-Tiriac.

O alta linie de business, care a inregistrat o crestere importanta, de peste 40% in primele trei luni din 2023, este reprezentata de asigurarile de raspundere generala, in contextul cresterii activitatii in zona proiectelor de infrastructura.

Asigurarile de sanatate si de viata traditionale, care beneficiaza de o atentie sporita din partea Allianz-Tiriac, datorita efectului pozitiv si sustinut pe termen lung pe care aceste tipuri de produse le au asupra nivelului de bunastare a populatiei, cresc consecvent. Vanzarile de asigurari de viata traditionale, care au ca obiectiv exclusiv protectia, au crescut cu aproape 20% in primul trimestru din 2023, in timp ce subscrierile din asigurarile de sanatate s-au majorat cu aproximativ 30%.

Cresterea constanta pe aceste doua linii de business reprezinta o confirmare a schimbarii structurale, materializarea potentialului de crestere si a eforturilor de distributie ale echipei de vanzari si a partenerilor Allianz-Tiriac.

Din perspectiva ponderii in totalul subscrierilor, asigurarile RCA cumuleaza aproximativ 50%, majorarea cotei la nivelul portofoliului fiind un efect direct al deciziei asumate de catre Allianz-Tiriac de a contribui la stabilitatea pietei de asigurari din Romania. Portofoliul de RCA s-a stabilizat in primul trimestru din 2023, iar Allianz-Tiriac isi reconfirma angajamentul de a fi parte din solutia pietei RCA.

Online-ul duce asigurarile aproape de un segment nou de clienti si genereaza 200 de polite/zi

Instrumentele de vanzare online incep sa atraga atentia si sa fie utilizate de un segment de clienti nou pentru companiile de asigurari, prea putin accesat pana acum. In cazul Allianz-Tiriac, online-ul – website si aplicatia mobila –  genereaza aproximativ 200 de polite pe zi (reinnoiri si polite noi), fiind accesat in principal de catre un segment nou de clienti, care nu a fost in atentia  mijloacelor de distributie traditionale.

Clientii care opteaza pentru serviciile online prefera interactiunile digitale si apreciaza accesul la serviciile dorite in cateva click-uri. In principal, produsele baza, structurate intr-un mod simplu de inteles, precum asigurarile RCA sau de calatorie sunt cel mai frecvent achizitionate in mediul online.

De asemenea, in premiera pentru piata de asigurari din Romania, Allianz-Tiriac a lansat in primul trimestru din 2023, prima asigurare de viata disponibila online, in 6 pasi simpli, fara chestionar medical.

Allianz-Tiriac se numara printre primii asiguratori din Romania care a pus la dispozitia clientilor o platforma online de vanzare, in 2008. Totodata, pe fondul accelerarii procesului de digitalizare in ultimii doi ani ca efect al pandemiei, Allianz-Tiriac a investit semnificativ in dezvoltarea platformelor online proprii, atat de vanzare, cat si de acces la beneficiile asigurarii.

Responsabili fata de comunitate

Allianz-Tiriac pune umarul la construirea unui viitor mai bun in Romania nu doar prin produsele si serviciile puse la dispozitia clientilor, ci si prin implicarea activa in rezolvarea de probleme in domenii critice ale societatii, precum educatie, sanatate, mediu sau sport. In primele 3 luni din 2023 am continuat sa sustinem accesul copiilor la programe de incluziune sociala, educatie si performanta sportiva si am contribuit la un viitor sustenabil prin implicarea in activitati de impadurire.

Concret, am demarat, alaturi de Fundatia Tiriac si Federatia de Excelenta Sportiva, o noua editie a programului Bursele de performanta Allianz-Tiriac prin care sustinem cu o bursa lunara 30 de copii, care performeaza in domenii sportive olimpice. De asemenea, am organizat, in parteneriat cu Fundatia Tiriac, a doua editie a turneului international de hochei pentru copii intitulat „Allianz-Tiriac International Trophy”, iar colegii nostri voluntari au extins padurea Allianz-Tiriac care acopera acum 5 hectare.

Despre Allianz-Tiriac Asigurari

Allianz-Tiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, potrivit celei mai recente evaluari Interbrand. In Romania, compania se bucura de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 29 de ani.

Pentru a vedea activitatea in T1 2023, consultati si documentul de mai jos:

Autori

foto
ALLIANZ - TIRIAC ASIGURARI SA