loader
5 moduri in care AI creste performanta echipelor de vanzari si marketing

5 moduri in care AI creste performanta echipelor de vanzari si marketing

Elena Badea, Managing Director, Valoria Business Solutions

Pe masura ce lumea continua sa parcurga etape succesive de transformare digitala, echipele de vanzari si marketing se bazeaza tot mai mult pe inteligenta artificiala (AI) pentru a-si imbunatati performanta.

Potrivit unui raport al PwC, AI ar putea contribui cu 15,7 trilioane de dolari la economia globala pana in 2030. Aceasta tendinta este clara peste tot in mediul de afaceri, inclusiv in Romania.

Prognozele privind piata de software din Romania arata ca investitiile in AI vor creste cu 21,5% anual in perioada 2023 la 2028, ceea ce va aduce imbunatatiri considerabile ale performantei afacerilor.

In acest context exista cel putin 5 modalitati prin care AI face deja echipele de vanzari si marketing mai performante.

Cum ajuta AI echipele de marketing si vanzari?

1. Imbunatatirea segmentarii clientilor

Algoritmii AI pot analiza cantitati uriase de date pentru a identifica modele si corelatii pe care oamenii le-ar putea rata. In Romania, 54% dintre companii raporteaza utilizarea AI pentru segmentarea clientilor si personalizarea tacticilor. De exemplu, o companie de e-commerce din Bucuresti foloseste IA pentru a analiza comportamentele de cumparare si preferintele clientilor si, pe baza tiparelor descoperite, ofera recomandari personalizate. Aceasta aplicare a inteligentei artificiale imbunatateste semnificativ ratele de conversie ale campaniilor de marketing.

2. Analiza predictiva si prognoza

Abilitatile predictive ale AI ofera informatii care permit echipelor de vanzari si marketing sa fie pro-active, nu reactive. Un studiu realizat de Valoria arata ca 24% dintre companiile romanesti folosesc AI pentru analiza predictiva. De exemplu, o companie de productie din Timisoara foloseste AI pentru a prognoza tendintele viitoare de vanzari si pentru a-si gestiona inventarul, reducand risipa si sporind rentabilitatea.

3. Imbunatatirea relatiilor cu clientii

Robotii conversationali (chatbots) si asistentii virtuali care folosesc AI au revolutionat serviciul pentru clienti. Un studiul Valoria a constatat ca 29% dintre companii folosesc chatboti cu tehnologie AI pentru a simplifica interactiunile cu clientii, ceea ce a condus la o imbunatatire uluitoare a timpului de raspuns de peste 80%. De exemplu, o companie de tehnologie din Cluj foloseste astfel de roboti conversationali cu AI pentru a raspunde imediat la intrebarile frecvente ale clientilor, crescand rata de satisfactie a acestora.

4. Optimizarea campaniilor de marketing

AI poate analiza succesul campaniilor de marketing din trecut si poate prezice succesul celor viitoare, folosind factori precum platforma utilizata, audienta atinsa, tipul de continut si momentul lansarii campaniei. Potrivit unui studiu realizat de KPMG Romania, 41% dintre companii spun ca au folosit AI pentru a-si optimiza campaniile de marketing. De exemplu o firma de cosmetice din Romania foloseste AI pentru a identifica cele mai bune momente si platforme pentru a-si posta reclamele, ceea ce a dus la o crestere semnificativa a implicarii audientei.

5. Automatizarea sarcinilor de rutina

Tehnologia bazata pe inteligenta artificiala automatizeaza sarcinile repetitive, precum introducerea datelor, programarea intalnirilor si calificarea oportunitatilor de vanzare, permitand echipelor de vanzari si marketing sa se concentreze pe sarcini mai importante si/sau mai strategice.

Potrivit unui raport al UiPath, Romania este una dintre tarile avansate din Europa in ceea ce priveste utilizarea RPA (Robotic Process Automation), cu o rata de adoptie de 36% in afaceri. De exemplu, o firma imobiliara din Bucuresti a folosit AI pentru a-si automatiza programarea intalnirilor, crescand eficienta operationala.

Ce abilitati sunt necesare pentru a beneficia din plin de AI?

Pentru a exploata pe deplin puterea tehnologiilor bazate pe AI, angajatii trebuie sa dezvolte anumite abilitati. Iata aici lista celor cinci considerate a fi esentiale:

• Cunostinte despre AI: Intelegerea fundamentelor AI, machine learning si a stiintei datelor va permite membrilor echipei sa utilizeze eficient instrumentele bazate pe AI si sa inteleaga rezultatele acestora.

• Analiza datelor: Capacitatea de a interpreta si utiliza datele este cruciala pentru a lua decizii bazate pe date si pentru a crea modele AI eficiente.

• Gandire critica: Capacitatea de a chestiona si de a interpreta rezultatele si deciziile AI, luand in considerare potentialele erori, este importanta pentru o utilizare responsabila si eficienta a AI.

• Colaborarea cu AI: Pe masura ce inteligenta artificiala preia mai multe sarcini de rutina, angajatii trebuie sa se simta confortabil lucrand alaturi de aceste instrumente si sa se concentreze pe sarcini care necesita ingeniozitate si creativitate umana.

• Invatare continua: Domeniul acesta este in continua evolutie. Angajatii trebuie sa se angajeze in invatare pe tot parcursul vietii pentru a ramane la curent cu cele mai recente tehnologii si aplicatii.

In concluzie

Inteligenta artificiala are un potential imens de a creste performanta echipelor de vanzari si marketing, iar unele companii romanesti folosesc acest potential. Pe masura ce ne familiarizam cu AI, adoptia acestor tehnologii de catre echipele de vanzari si marketing va creste, deschizand calea catre imbunatatirea performantei, eficientei si productivitatii. Investitia continua si concentrarea pe tehnologiile bazate pe AI reprezinta un pas inainte in procesul de transformare digitala a Romaniei, iar beneficiile sunt imediate mai ales in vanzari si marketing.

Despre Valoria

Valoria este o companie de consultanta, training, si executive coaching. Prin serviciile noastre ajutam antreprenorii sa isi dezvolte afacerile si sa faca succesul concret si predictibil. Companiile apeleaza la noi pentru consultanta de marketing, de resurse umane si de vanzari. Raspundem des solicitarilor ca sa facem training sau coaching echipelor de conducere. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Construim parteneriate si colaborari pe termen lung, deoarece oferim rezultate garantate si cea mai buna calitate, la pretul corect. In 2022, publicatia Daily Finance a nominalizat Valoria in Top 20 companii de management consulting din Bucuresti. Aflati mai multe pe: www.valoria.ro

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL