Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Raport PwC: Trei sferturi dintre consumatorii romani se asteapta sa cheltuiasca mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj si calatorii | DoingBusiness.ro
loader
Raport PwC: Trei sferturi dintre consumatorii romani se asteapta sa cheltuiasca mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj si calatorii

Raport PwC: Trei sferturi dintre consumatorii romani se asteapta sa cheltuiasca mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj si calatorii

Unul dintre principalele motive pentru care se asteapta sa cheltuiasca mai mult este inflatia ridicata

● Atunci cand iau decizii de cumparare, consumatorii din Romania  sunt interesati in primul rand de pret, apoi de cat de sanatos este produsul si de impactul asupra mediului.

● Trei sferturi dintre ei estimeaza ca in urmatoarele sase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj si calatorii.

● Preturile mai mici si ofertele promotionale sunt principalele motive pentru care ar schimba brandul cumparat.

● Social media este cel mai eficient canal pentru a ajunge la consumatori.

● Jumatate dintre consumatori vor sa achizitioneze produse mai sustenabile.

● Magazinele fizice continua sa fie pe primul loc in preferinte, insa si achizitiile online au crescut mult.

Trei sferturi dintre romani estimeaza ca in urmatoarele sase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, imbracaminte, produse de bricolaj (DIY) si calatorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru Romania. Unul dintre principalele motive pentru care se asteapta sa cheltuiasca mai mult este inflatia ridicata, pe care 74% dintre consumatorii din Romania o percep ca principala amenintare in urmatoarele 12 luni.

In contextul inflationist din ultimii ani, pretul ramane in continuare cel mai important factor in decizia de cumparare a consumatorilor romani, urmat de impactul asupra sanatatii si de cat de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, romanii sunt mai deschisi la utilizarea tehnologiilor in comparatie cu omologii lor din Europa Centrala si de Est si sunt tot mai atenti la protejarea datelor personale. Abordand aceste aspecte - de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate si tehnologie -, companiile de retail pot creste gradul de fidelizare in randul clientilor lor, atat de necesar pe o piata extrem de competitiva”, a declarat Ruxandra Tarlescu, Partener si Lider Consumer Markets PwC Romania.

Un raport calitate-pret mai bun si ofertele promotionale sunt caracteristicile cele mai apreciate de catre consumatorii romani atunci cand aleg un produs, dar si de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun ca reducerile, urmate de  ofertele promotionale sunt principalele motive pentru care aleg sa schimbe brandul cumparat.

Totusi, in pofida presiunii preturilor, aproximativ 5 din 10 consumatori isi exprima intentia de a cumpara mai mult produse sustenabile.

Decizia de cumparare este influentata in special de reclamele de pe retelele sociale, arata peste 7 din 10 consumatori romani, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populara aplicatie de social media din Romania ramane Facebook, in timp ce utilizatorii mai tineri prefera Instagram si TikTok.

In ceea ce priveste canalele de vanzare, magazinul fizic ramane popular, dar si cele online castiga teren. Lunar, 36% dintre consumatorii romani cumpara din magazinele fizice, dar procente apropiate, insemnand de 29% si, respectiv, 31%, fac cumparaturi online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasa in special pentru achizitia de tehnologie, mobilier si produse de lux/designer.

Plata contactless este preferata de 44% dintre consumatorii romani, peste nivelul inregistrat in ECE si la nivel global. Insa doar 28% dintre consumatorii romani prefera tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% in ECE si 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din Romania si de la nivel global ar prefera o experienta de magazin complet automatizata.

In cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de tari si teritorii, printre care si Romania.

Raportul pentru Romania poate fi accesat aici.

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi incredere in cadrul societatii si de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din reteaua PwC ajuta oamenii si organizatiile sa creeze valoarea adaugata de care au nevoie. Suntem o retea de firme prezenta in 151 de tari cu mai mult de 360.000 de profesionisti ce ofera servicii de calitate in domeniul auditului, consultantei fiscale si consultantei pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.ro.

PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS SERVICII SRL
   Update cookies preferences