loader
Raport Ericsson ConsumerLab privind cele mai noi 10 trenduri de consum, in contextul impactului schimbarilor climatice

Raport Ericsson ConsumerLab privind cele mai noi 10 trenduri de consum, in contextul impactului schimbarilor climatice

Aproape 99% din cei peste 15.000 de utilizatori de tehnologie consultati de Ericsson (NASDAQ: ERIC) la nivel global anticipeaza ca pana in 2030 vor folosi solutiile bazate pe internet si conectivitate pentru a reduce impactul schimbarilor climatice si al incalzirii globale

• Aproximativ 83% dintre respondenti sunt de parere ca, pana la sfarsitul anului 2030, lumea va atinge sau chiar va depasi pragul de incalzire globala de 1,5°C

• Aproape 59% dintre ei spun ca inovatia si tehnologia vor fi esentiale pentru a face fata provocarilor de zi cu zi cauzate de schimbarile climatice

• Schimbarile comportamentale determinate de impactul climatic ar putea influenta in mare masura modul de lucru si orarul de la serviciu

Aproape 99% din cei peste 15.000 de utilizatori de tehnologie consultati de Ericsson (NASDAQ: ERIC) la nivel global anticipeaza ca pana in 2030 vor folosi solutiile bazate pe internet si conectivitate pentru a reduce impactul schimbarilor climatice si al incalzirii globale. Statistica este inclusa in cel mai recent studiu anual realizat de Ericsson ConsumerLab privind cele mai noi zece trenduri de consum – editia de anul acesta este cea cu numarul 12, iar raportul se intituleaza „10 Hot Consumer Trends: Life in a Climate-Impacted Future”.

Aproximativ 83% dintre respondenti sunt de parere ca lumea va fi atins sau chiar va fi depasit pragul de incalzire globala de 1,5°C (peste nivelurile preindustriale) – se considera ca depasirea acestei limite ar putea favoriza aparitia unui numar mai mare de evenimente meteorologice extreme si fenomene climatice negative.

In acelasi timp, aproximativ 55% dintre respondenti cred ca schimbarile climatice vor avea un impact negativ asupra vietii lor si intentioneaza sa initieze contramasurile necesare, folosind solutii de conectivitate.

Principalele preocupari ale consumatorilor vizeaza: costurile de trai, accesul la energie si resurse materiale si nevoia de conectivitate sigura si fiabila, in vremuri tulburi si conditii meteorologice haotice. Aproximativ 59% dintre respondenti considera ca inovatia si tehnologia vor fi esentiale in abordarea provocarilor de zi cu zi cauzate de schimbarile climatice in anii 2030.

Peste 15.000 de utilizatori din 30 de orase din lume, care se numara printre primii care au adoptat solutii de AR, VR si asistenti digitali, au fost rugati sa evalueze 120 de idei de servicii digitale din 15 domenii, de la eforturile de adaptare la conditiile climatice din viata de zi cu zi, la modurile de gestionare a fenomenelor meteorologice severe. Grupand raspunsurile consumatorilor, expertii Ericsson ConsumerLab au evidentiat 10 noi tendinte.

Magnus Frodigh, director al Ericsson Research, a declarat: „Consumatorii sunt convinsi ca o conexiune la internet solida si sigura va fi esentiala, inclusiv in ceea ce priveste propriile lor eforturi de combatere a schimbarilor climatice si se asteapta ca fenomenele meteorologice extreme si efectele negative asupra mediului inconjurator sa fie tot mai prezente. Consumatorii sunt de parere ca solutiile de conectivitate necesare vor fi implementate la scara globala in cel mai scurt timp”. 

Majoritatea respondentilor vad efectele schimbarilor climatice si cred ca impactul acestora asupra vietii lor va fi mai mare in 2030 decat in prezent. In timp ce situatia economica si stilul de viata vor fi principalii factori care vor influenta adoptia acestor servicii in anii 2030, noile comportamente colective la scara larga pot genera schimbari majore in viata de zi cu zi, afectand modul in care vom lucra si echilibrul dintre viata profesionala si cea personala.

De exemplu, eliminarea programului traditional de lucru de la 09:00 la 17:00 ar putea influenta major extinderea trendului Mobilitate fara graba. Astfel, o societate organizata pe baza fluctuatiilor consumului de energie si nu pe ore, ar putea deveni ceva obisnuit.

Respondentii estimeaza, totodata, ca rolul inteligentei artificiale va creste si va influenta si comportamentele consumatorilor, dupa cum subliniaza si trendul Mai putin inseamna mai digital, pentru a-i ajuta pe cumparatori sa reduca impactul consumului de materiale prin utilizarea alternativelor digitale la produsele fizice.

Sara Thorson, director Concept Development, Ericsson ConsumerLab si coautoare a raportului,  vorbeste despre un alt trend – Utilizarea inteligenta a apei: „Si utilizarea apei s-ar putea schimba radical, daca rationalizarea va deveni o metoda mult mai raspandita decat in prezent. Aproximativ 64% dintre primii utilizatori de tehnologie se asteapta ca pana in anii 2030 sa existe ratii de apa lunare reglementate cu ajutorul solutiilor digitale pentru toti cetatenii”.

Dr. Michael Bjorn, director Research Agenda, Ericsson Consumer si IndustryLab, si coordonator al raportului inca de la prima editie, din 2011, sustine ca respondentii nu exclud riscul utilizarii gresite a solutiilor menite sa reduca impactul schimbarilor climatice.

Trendul referitor la Trisorii climatici evidentiaza o analiza nefericita, dar foarte reala, a respectarii oricaror actiuni climatice specifice. S-ar putea incerca evitarea indeplinirii obligatiilor de conformitate legate de reglementarile privind impactul asupra climei, cum ar fi plata unei facturi sau inregistrarea datelor. In contextul schimbarilor climatice, aproximativ 72% dintre respondenti prevad utilizarea tehnologiei digitale pentru evitarea restrictiilor de mediu, cu castig personal pe termen scurt. Acesta este un avertisment important referitor la importanta continua a atentiei acordate fiabilitatii serviciilor”.

* Noile trenduri identificate in raportul Ericsson ConsumerLab

1. Costuri reduse – serviciile digitale ii vor ajuta pe consumatori sa controleze cheltuielile pentru alimente, energie si calatorii in situatii climatice instabile. Peste 60% dintre cei care se numara printre primii utilizatori de tehnologie din zonele urbane sunt ingrijorati de cresterea acestor costuri in viitor.

2. Conexiuni neintrerupte – calitatea si securitatea conexiunilor la internet va deveni tot mai importanta daca si / sau pe masura ce fenomenele meteorologice extreme se vor inmulti. Aproximativ 80% dintre respondenti cred ca in anii 2030 vor exista dispozitive inteligente de detectie a semnalului, care vor indica zonele unde nivelul de acoperire este unul optim, in cazul unor dezastre naturale.

3. Mobilitate fara graba – orarele stricte ar putea fi desfiintate, de vreme ce reglementarile climatice si cerintele de eficienta energetica schimba sensul flexibilitatii. Aproximativ 68% dintre respondenti ar urma sa-si planifice activitatile folosind orare care sa eficientizeze costurile cu energia, si nu timpul alocat.

4. Siguranta cu ajutorul Inteligentei Artificiale – se preconizeaza ca inteligenta artificiala va alimenta serviciile care protejeaza consumatorii in conditii meteorologice din ce in ce mai imprevizibile si instabile. Aproape jumatate dintre respondenti spun ca vor folosi sisteme de avertizare meteo personalizate pentru propria lor siguranta.

5. Un nou climat de lucru – restrictiile privind amprentele de carbon generate de companii, costurile in crestere si digitalizarea accelerata vor schimba rutina de lucru pe viitor. 7 din 10 respondenti anticipeaza ca asistentii AI implementati de angajatorii lor vor planifica naveta, sarcinile si resursele, pentru a reduce amprentele de carbon generate de activitatile lor.

6. Utilizarea inteligenta a apei – apa potabila ar putea fi o resursa tot mai redusa in anii 2030, iar consumatorii cred ca vor aparea servicii inteligente care sa conserve si sa reutilizeze apa. Aproape jumatate respondenti spun ca planuiesc sa isi instaleze pe acoperisuri, in balcoane sau la ferestre dispozitive inteligente care sa capteze si sa purifice apa de ploaie.

7. Economie de energie – serviciile digitale de partajare a energiei pot atenua neplacerile create de cresterea costurilor energiei in 2030. Energia ar putea deveni o moneda de schimb, iar 65% dintre primii utilizatori ai noilor tehnologii din mediul urban cred ca, in 2030, consumatorii vor putea plati pentru bunuri si servicii in kWh, folosind aplicatii mobile.

8. Mai putin inseamna mai digital – dematerializarea obiceiurilor de consum s-ar putea accelera, intrucat o treime dintre respondenti anticipeaza ca vor folosi aplicatii de cumparaturi care sugereaza alternative digitale la produsele fizice.

9. Natureverse – calatoriile in natura, dar fara a parasi zonele urbane, ar putea deveni ceva obisnuit pana in 2030, in contextul schimbarilor climatice continue si a potentialelor limitari de calatorie. 4 din 10 respondenti isi doresc sa utilizeze servicii care sa le permita sa calatoreasca virtual si sa se bucure de rezervatii naturale si trasee montane in timp real, ca si cum s-ar afla in acele locuri.

10. Trisori climatici – respondentii sunt de parere ca vor exista si consumatori care vor gasi modalitati de a evita restrictiile de mediu, pe fondul cresterii preturilor si a rationalizarii cantitatii de energie si apa. Peste jumatate dintre acestia anticipeaza ca aplicatiile de hacking online le vor permite sa acceseze ilegal resursele de apa sau electricitate ale vecinilor.

Cititi integral raportul 10 Hot Consumer Trends: Life in a Climate-Impacted Future.

Metodologia raportului

Datele raportului se bazeaza pe activitatea de cercetare pe care Ericsson ConsumerLab o deruleaza la nivel global, de peste un sfert de secol. Raportul are la baza si datele dintr-un sondaj online, realizat in luna noiembrie a anului 2022, in randul primilor utilizatori de solutii de AR, VR si asistenti digitali din 30 de orase ale lumii: Bangkok, Berlin, Bruxelles, Cairo, Dallas Fort Worth, Delhi, Jakarta, Johannesburg, Kuala Lumpur, Lisabona, Londra, Madrid, Mexico City, Miami, Milano, Munchen, New York, Oslo, Roma, San Francisco, Sao Paulo, Shanghai, Singapore, Stockholm, Sydney, Taipei, Tokyo, Toronto, Vancouver si Zurich.

Link-uri asociate:

Ericsson: 10 Hot Consumer Trends: Life in a Climate-Impacted Future report

Ericsson: A Quick Guide to Your Digital Carbon Footprint

Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – The Hybrid Mall

Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – The Everyspace Plaza

Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – Connected Intelligent Machines

Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – The Internet of Senses

NOTE PENTRU EDITORI:

URMARITI ACTIVITATEA NOASTRA:

Abonati-va la comunicatele de presa Ericsson aici

Abonati-va la materialele de pe blogul Ericsson aici

https://twitter.com/ericsson

https://www.facebook.com/ericsson

https://www.linkedin.com/company/ericsson

DESPRE ERICSSON:

Ericsson le ofera furnizorilor de servicii de comunicatii solutii complete pentru valorificarea intregului potential al conectivitatii. Portofoliul companiei acopera urmatoarele segmente: Networks; Cloud Software & Services; Enterprise Wireless Solutions; Global Communications Platform; Technologies & New Businesses. Acest portofoliu este menit sa sprijine clientii companiei in procesul de digitalizare, sa sporeasca eficienta companiilor si sa ajute la identificarea unor noi surse de venit. Inovatiile Ericsson au pus beneficiile comunicatiilor mobile si de banda larga la dispozitia a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listata la la NASDAQ Stockholm, precum si la bursa NASDAQ din New York. www.ericsson.com

Autori

foto
ERICSSON TELECOMMUNICATIONS ROMANIA SRL