Prezenta Racing MIMI la eveniment a marcat al cincilea sezon consecutiv in care proiectul electric de pionierat este prezent in competitii de motorsport. Inca o data, cu sprijinul si pregatirea echipei Engage Engineering si Horia Platona pilot, MIMI a aratat un ritm stabil de cursa pe traseul de 2.8 km. In medie, Racing MIMI alimentat de Renovatio e-Charge a consumat aproximativ 3 kWh pentru fiecare urcare, cu un total putin peste 7 km parcursi, din care jumatate pe urcare, fara utilizarea recuperarii de franare, pentru optimizarea livrarii de performanta in cursa.
Pozitia a doua obtinuta in Clasa masinilor electrice si locul trei in Grupa III dedicata automobilelor speciale, arata, in primul rand, numarul redus de competitori in aceste doua clase de pionierat. In total, la etapa de la Sinaia au fost inscrise trei automobile electrice, dintre care doua modele MINI Cooper SE.
In premiera, Horia a condus in cursele de recunoastere cu noua generatie MINI Cooper SE, o sansa sa poata compara evolutia de tehnologie MINI. Noul model vine cu un plus de 30 CP si 60 Nm, precum si o baterie de capacitate aproape dubla – crescand de la 28,9 kWh la 49,2 kWh. Bateria suplimentara a adus si o crestere de masa, de 240 kg. Chiar si asa, Noul MINI Cooper SE are un sprint 0-100 km/h in 6,7 secunde, cu 0,6 secunde mai bun.
“Mi-era dor sa-l mai scot pe MIMI inca o data la distractie! Acesta este unul din motivele pentru care m-am implicat in acest proiect inca de la inceput - potential dinamic in MINI Cooper SE. Este agil si foarte distractiv de condus. Noua generatie duce lucrurile mai departe. Cred ca ar fi o baza foarte buna pentru un proiect similar de curse. In plus, nu pot sa nu remarc interiorul simplu, dar super tehnologizat”, a povestit Horia Platona despre experienta de condus.
Despre Racing MIMI
Primul MINI Electric din istorie are la activ participari in 5 sezoane competitionale in cinci competitii diferite. Construit pe baza unui model de serie, folosind motorul si bateria de serie, MIMI a primit o serie de imbunatatiri de performanta din partea echipei Engange Engineering din Brasov, proiectul marcand imbunatatirile cu numele "Racing MIMI EVO". Intre acestea se numara reducerea consistenta de masa cu aproximativ 200 kg (inclusiv usi din fibra de sticla si plexiglass fara rama), sistem de racire suplimentar cu gheata carbonica sau diferential fata cu patinare limitata dezvoltat impreuna cu compania Drexler.
De a lungul timpul, Racing MIMI s-a plasat pe podium in mai multe competitii diferite. Totul a culminat cu titlul de campion la Clasa 2A in Campionatul National de Super Rally 2023, care marcheaza o performanta foarte valoroasa: primul titlu de campion electric al unui automobil in lupta cu automobile cu motoare cu ardere interna.
In 2024 proiectul evolueaza cu pregatirea unui nou model de curse – BMW i4 si se organizeaza sub numele Engage Racing.