loader
Puterea de cumparare a europenilor este de 14.739 de euro de persoana in 2019, a romanilor de 5.881 euro

Puterea de cumparare a europenilor este de 14.739 de euro de persoana in 2019, a romanilor de 5.881 euro

Romania se afla pe locul treizeci si doi in clasamentul european, cu o putere de cumparare medie cu aproximativ 60% sub media europeana

Europenii au o suma medie de 14.739 euro de persoana disponibila pentru cheltuieli si economii in 2019. In Romania, puterea de cumparare medie pe cap de locuitor este de 5.881 euro. Acestea sunt cateva dintre rezultatele studiului recent lansat „GfK Puterea de Cumparare in Europa 2019”.

Romania se afla pe locul treizeci si doi in clasamentul european, cu o putere de cumparare medie pe cap de locuitor de 5.881 euro. Romanii se situeaza cu aproximativ 60% sub media europeana.

Bucuresti conduce in clasament, cu o putere de cumparare medie pe cap de locuitor de 10.452 de euro. Aceasta suma echivaleaza cu 78% mai multi bani decat in restul tarii. La celalalt capat al clasamentului se afla judetul Vaslui, cu o putere de cumparare medie pe cap de locuitor de 3.706 de euro. Aceasta plaseaza Vasluiul cu aproximativ 37% sub media nationala si cu aproximativ 75% sub media europeana. 

Venitul disponibil variaza semnificativ intre cele 42 de tari europene

Venitul net disponibil variaza semnificativ intre cele 42 de tari studiate: Liechtenstein, Elvetia si Luxemburg au cea mai mare putere de cumparare medie, in timp ce Moldova, Kosovo si Ucraina se situeaza la polul opus.

Europenii au avut la dispozitie putin sub 10 trilioane de euro in 2019. Puterea de cumparare pe cap de locuitor a crescut cu aproximativ 3,5 procente in 2019, ceea ce este semnificativ mai mult fata de valoarea anului trecut. Aceasta corespunde unei puteri de cumparare medii pe cap de locuitor de 14.739 euro. Clasamentele arata diferente substantiale intre tarile studiate in ceea ce priveste suma disponibila pentru europeni pentru alimente, intretinere, servicii, energie, pensii private, asigurari, vacante, cheltuieli de transport si de consum zilnic.

Liechtenstein ocupa din nou primul loc cu o putere de cumparare pe cap de locuitor de 67.550 de euro. Aceasta depaseste cu mult valorile celorlalte tari si este de peste 4,5 ori mai mare decat media europeana. Cu 42.067 de euro de persoana, Elvetia ocupa locul al doilea, la fel ca si anul trecut. Toate celelalte tari dintre primele zece clasate au, de asemenea, o putere de cumparare semnificativ peste media europeana. Luxemburg a intrat in top trei in acest an cu o putere de cumparare pe cap de locuitor de 35.096 de euro, eliminand Islanda de pe locul trei, care acum ocupa locul al patrulea. Suedia face schimb de pozitie cu Finlanda, coborand de pe locul al noualea pe al zecelea.

Saisprezece dintre tarile luate in considerare de studiu au o putere de cumparare pe cap de locuitor peste medie, in timp ce douazeci si sase scad sub media europeana. Ucraina ocupa ultimul loc cu o putere de cumparare pe cap de locuitor de 1.830 de euro.

 „Studiul GfK Puterea de cumparare in Europa este un reper important al puterii economice pentru anumite regiuni, deoarece exista diferente majore la acest capitol atat intre regiunile aceleiasi tari, cat si intre tarile europene”, explica Simone Baecker-Neuchl, experta pe solutiile de geomarketing la GfK. „Prin urmare, este crucial sa calculam datele noastre internationale folosind standarde de calitate consistente. Acest lucru face posibil pentru companiile din toate industriile sa faca comparatii intre aceste tari si sa identifice regiunile europene cu cea mai mare putere de cumparare. Aceste date ofera un sprijin indispensabil in deciziile de business legate de planificarea si evaluarea locatiilor la nivel international, precum si in gestionarea vanzarilor si in deciziile de marketing."

Comparatii intre tari si regiuni

Mai jos este o evaluare mai detaliata a distributiei puterii de cumparare in Olanda, Franta, Italia, Spania, Cehia, Polonia, Ungaria si Romania. O comparatie intre aceste tari ofera perspective asupra distributiei regionale a potentialului de cheltuieli.

Despre studiu

Studiul „GfK Puterea de cumparare in Europa 2019” este disponibil pentru 42 de tari europene la nivel detaliat, pe regiuni, municipalitati si coduri postale, alaturi de harti digitale.

Puterea de cumparare este un indicator al venitului disponibil dupa deducerea impozitelor si contributiilor caritabile, inclusiv orice ajutoare de stat primite. Studiul indica nivelul puterii de cumparare pe persoana, pe an, in euro si ca indicator. Puterea de cumparare GfK se bazeaza pe veniturile nominale disponibile ale populatiei, ceea ce inseamna ca valorile nu sunt ajustate pentru inflatie. Calculele sunt realizate pe baza salariilor si a veniturilor raportate, a statisticilor privind ajutoarele guvernamentale, precum si a previziunilor economice furnizate de institutiile oficiale.

Consumatorii isi acopera din puterea de cumparare generala cheltuielile legate de alimentatie, intretinere, servicii, energie, pensii private si planuri de asigurare, precum si alte cheltuieli, cum ar fi vacantele, cheltuieli de transport si de consum zilnic.

Gasiti informatii suplimentare despre studiul GfK aici si grafice aici.

Despre GfK

GfK conecteaza datele si stiinta. Solutiile inovatoare de cercetare ofera raspunsuri la intrebari esentiale de business din jurul consumatorilor, pietelor, brandurilor si media, acum si in viitor. Ca un partener de cercetare si analiza, GfK promite clientilor sai din toata lumea „crestere prin cunoastere”.

Pentru mai multe detalii, vizitati www.gfk.com/ro sau urmariti GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

 

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL