La nivelul intregii piete, rezultatele trimestrului al doilea sunt pozitive, cu un avans de aproape 6%, pana la 737 de milioane de euro. Cel mai mare sector al pietei, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingand valoarea de 322 milioane de euro. Electrocasnicele mari si mici au avut performante bune, ca si in trimestrele anterioare, de peste 16% pentru fiecare sector, cu valori absolute de 155 si, respectiv, 53 de milioane de euro.
Electronicele marcheaza o crestere de peste 11%, pana la 109 milioane de euro, in timp ce aparatele foto raman in zona negativa cu -7,5% si 5 milioane de euro in vanzari absolute. Tendinta similara pentru IT, cu o scadere de 10,5%, pana la valoarea de 86 milioane de euro, ca si pentru echipamente de birou, cu vanzari de 7 milioane de euro, cu peste 10% mai putin fata de al doilea trimestru din 2018.
Telecom
Piata de telecom a crescut in mare parte datorita performantei foarte bune a telefoanelor smart cu ecran mare (fabletele).
Fabletele (telefoane smart cu ecran >5,6 inch) au avut cea mai buna performanta in categorie si in T2 2019: avans de peste 93% si 266 milioane de euro vanzari. Telefoane mobile clasice (cu butoane) si smart (cu ecran mai mic de 5,6 inch) au scazut cu peste 76%, la 38 milioane de euro. Core wearables au avut a doua cea mai buna performanta dupa fablete, cu crestere de 66%, pana la 10 milioane de euro, iar castile au marcat 8 milioane de euro in vanzari, reprezentand o majorare de aproape 25% fata de T2 2018.
Electrocasnice mari
Influenta programului Rabla se face simtita in al doilea trimestru al anului. Avansul vanzarilor la masinile de spalat rufe a fost de 21,5%, pana la valoarea de 45 de milioane de euro. Pentru uscatoarele de rufe avansul vanzarilor a fost de aproape 65%, pana la 3 milioane de euro, in timp ce masinile de spalat vase au inregistrat vanzari de 8 milioane de euro, cu 31% mai mult fata de T2 2018.
Ca valoare absoluta, frigiderele au fost in top, cu vanzari de 50 de milioane de euro si crestere de 17%. Cuptoarele cu microunde au avut si ele o evolutie buna de 18 procente, pana la 5 milioane de euro, la fel ca si aparatele de gatit (aragazuri si cuptoare), cu un plus de peste 9% si 23 de milioane de euro. Vanzarile de congelatoare au avansat cu aproape 8%, pana la 7 milioane de euro, in timp ce vanzarile de hote au atins 5 milioane de euro, cu 5% mai mult fata de aceeasi perioada din 2018.
Produse electronice
Vanzarile de televizoare au atins in trimestrul doi o crestere de peste 14%, pana la 96 de milioane de euro. Vanzarile de boxe s-au majorat cu peste 23%, pana la 2 milioane de euro, in vreme ce boxele portabile au marcat un ritm de crestere de mai bine 5%, pana la 3 milioane de euro. Restul categoriilor au fost in teritoriu negativ, cu o scadere masiva pentru camere video de peste 47%, dar si pentru console si casti, de aproape 12%, pana la valoarea de 4 milioane euro, respectiv 1 milion de euro.
IT
Aceeasi scadere accentuata pentru computere in T2 2018 fata de perioada similara a anul trecut: aproape -27% si vanzari absolute de 13 milioane de euro. Pentru laptopuri scaderea este de peste 7%, pana la 47 milioane de euro, in timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane de euro, cu mai bine de 16% mai putin fata de T2 2018. Monitoarele au marcat o scadere de aproape un procent si o valoare de 9 milioane de euro.
Perioada a fost buna pentru camerele video, cu o crestere de aproape 13% pana la 2 milioane de euro. O performanta buna au avut-o si vanzarile de mousi, cu un plus de mai bine de 3% si 3 milioane de euro si de tastaturi, cu o crestere de 1,6%, pana la 2 milioane de euro.
Electrocasnice mici
Aparatele de calcat verticale cu aburi si friteuzele au performat foarte bine in trimestrul doi, cu cresteri de aproape 163%, respectiv, 103%, pana la valoarea de 1 milioane de euro fiecare. Espresoarele de cafea au realizat vanzari de 9 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de perioada similara din 2018. Aspiratoarele si-au majorat vanzarile cu 24,5%, atingand 15 milioane de euro, in timp ce uscatoarele de par au avut un ritm de crestere de peste 23%, pana la vanzari de 2 milioane de euro. Aparatele de coafat parul au avut un avans de peste 12% si vanzari de 3 milioane de euro.
Alte categorii in crestere au fost aparatele de tocat carne, +12% si doua milioane de euro, aparatele de barbierit cu un plus de 5% si 6 milioane de euro, fiarele de calcat clasice si aparatele de preparat mancarea, cu un plus de aproape 4% si 6 milioane de euro fiecare si aparatele de tuns parul, peste +2% si 1 milion de euro in vanzari absolute.
Pentru acest trimestru, doar storcatoarele de fructe au fost in zona negativa, cu un minus de aproape 20%, pana la 1 milion de euro.
Echipamente de birou
Imprimantele sunt pe un trend descendent accentuat, de peste -10%, pana la 7 milioane de euro.
Foto
In trimestrul al doilea, camerele digitale au scazut cu 7,5%, iar vanzarile absolute au fost de 5 milioane de euro.