loader
Piata de electro IT continua sa creasca in Romania in primele luni ale anului 2021

Piata de electro IT continua sa creasca in Romania in primele luni ale anului 2021

Studiul GfK Pulse Romania este disponibil acum

Dupa un an 2020 in care vanzarile din piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata au crescut cu 12,5% fata de anul 2019, inceputul de an 2021 vine cu o crestere de 25.9% inregistrata in ianuarie – februarie 2021 fata de aceeasi perioada a anului 2020.

Conform studiului GfK Pulse Romania, desi anul 2020 s-a derulat sub semnul crizei generate de pandemia Covid-19, piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata a continuat sa creasca.

Crestere de 73% inregistrata de sectorul IT in ianuarie-februarie 2021 fata de ianuarie-februarie 2020

La nivel global sectorul IT a participat la evolutia ascendenta a vanzarilor din piata de elctro-IT inca din prima jumatate a anului 2020, iar celelalte sectoare au intrat pe un trend crescator in a doua jumatate a anului 2020.

In Romania regasim o evolutie similara.

Sectoarele care au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor in anul 2020 au fost IT si Office Equipment. Sectorul IT a avut o crestere a vanzarilor in Romania, conform GfK Market Intelligence, de 63,1% in anul 2020 fata de 2019. In sectorul Echipamente de Birou valoarea vanzarilor a crescut cu 51.3% in aceeasi perioada. Iar aceste cresteri au continuat si in primele luni ale anului 2021” declara Iuliana Coman, Client Solution Specialist, Market Intelligence, GfK Romania.

Restrictiile de deplasare, care au dus la cresterea numarului de persoane care au lucrat de acasa, alaturi de inchiderea scolilor si mutarea cursurilor online, au generat cresteri substantiale ale vanzarilor pe cele doua sectoare, evolutie care continua si in anul 2021. Sectorul IT a crescut in Romania in primele doua luni ale anului 2021 cu 73% fata de aceeasi perioada a anul 2020, iar in sectorul Echipamente de Birou valoarea vanzarilor a crescut in ianuarie – februarie 2021 cu 55.8% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Modificarile din comportamentul consumatorilor generate de restrictiile de deplasare din perioada de criza au dus la dublarea vanzarilor din categoria Media Tablets (Tablete) atat pe parcursul anului trecut, cat si in primele doua luni ale anului curent. De asemenea, camerele video si mouse-urile au inregistrat cresteri de peste 70% in anul 2020 fata de anul 2019, precum si in primele doua luni din 2021 fata de aceeasi perioada a anului 2020.

Categoria computere portabile a crecut cu peste 50% in anul 2020, crestere care continua sa fie prezenta si in primele luni ale anului 2021.

GfK Market Intelligence Sales Tracking:

In cadrul Panelului de Retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicatii, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari si Electrocansice Mici. Datele pentru America de Nord se bazeaza pe estimari.

GfK. Growth from Knowledge.

De peste 85 de ani, am castigat increderea clientilor din intreaga lume raspunzand la intrebari critice de business in procesul de luare a deciziilor cu privire la consumatori, piete, marci si mass-media. Datele si analizele noastre, impreuna cu capabilitatile avansate de Inteligenta Artificiala, au revolutionat accesul la recomandari care pot fi implementate in timp real si cresc eficienta activitatilor de marketing, vanzari si organizationale ale clientilor si partenerilor nostri. Astfel promitem si oferim cresterea prin cunoastere.

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL