loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2021

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2021

In intervalul iulie - septembrie, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 273 milioane de euro, similara cu aceeasi perioada a anului anterior

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea al anului 2021, disponibile la 30 septembrie[i].

In intervalul iulie - septembrie, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 273 milioane de euro, similara cu aceeasi perioada a anului anterior. S-a inregistrat, totodata, o crestere a veniturilor din servicii datorita maririi bazei de clienti comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, in pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor de echipamente.

La 30 septembrie 2021, Orange Romania oferea servicii mobile, fixe si TV pentru 10.798.000 de clienti[ii], in crestere cu 1,7% comparativ cu finalul T3 2020. Serviciile fixe in banda larga aveau 451.000 de clienti, in crestere cu 18,3% fata de aceeasi perioada din 2020.

Achizitia pachetului majoritar de 54% din actiunile Telekom Romania Communications

T3 2021 a fost marcat de finalizarea tranzactiei prin care Orange Romania a achizitionat pachetul majoritar de 54% din actiunile Telekom Romania Communications. Se aduc, astfel, impreuna doua infrastructuri de comunicatii, precum si echipe cu cea mai buna expertiza in ceea ce priveste calitatea retelelor fixe si mobile in Romania, pentru ca romanii sa aiba acces, in viitor, la o oferta completa de servicii convergente fix-mobil si TV.

Retea

Dezvoltarea retelei si mentinerea ei la parametri optimi de functionare pentru a sustine bunul mers al afacerilor si al vietilor clientilor au ramas o preocupare constanta si in trimestrul trei al anului 2021. Pe parcursul acestuia, a crescut accesul la conectivitate 4G, procentul de acoperire pentru zonele urbane si rurale fiind de 98,29% din populatie. De-a lungul primelor 9 luni din 2021, Orange s-a extins cu reteaua 4G in 243 localitati si cu cea 4G+ in 1271 de localitati. Reteaua Orange 5G a devenit disponibila in T3 si clientilor din Craiova, fiind prezenta astazi in orase precum Brasov, Bucuresti (acoperit 100%), Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara, dar si in localitati din judetul Ilfov, statiuni montane si estivale. In plus, succesul retelei Orange 5G s-a reflectat si in achizitia de telefoane, 1 din 3 smartphone-uri vandute de Orange fiind compatibile cu tehnologia 5G. Totodata, numarul gospodariilor care au primit acces la serviciile fixe oferite de Orange Romania prin reteaua proprie de fibra a crescut cu aproximativ 195.000 in Q3 2021 fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In perioada iulie – septembrie, Orange Romania a primit doua recunoasteri importante pentru calitatea si performantele retelei. Pentru al patrulea an consecutiv, Orange Romania a fost recunoscuta de Ookla®, cea mai renumita organizatie independenta de masurare a calitatii retelei de telecomunicatii din intreaga lume, cu premiile Speedtest Awards™, fiind recompensata la toate categoriile disponibile cu premii pentru: „Cea mai rapida retea fixa”, „Cea mai rapida retea mobila”, „Cea mai mare acoperire mobila” si „Cea mai buna retea mobila”, iar performantele retelei 5G si ale retelei fixe au fost recunoscute, totodata, pentru prima data de catre Ookla®. De asemenea, conform unui raport ANCOM intocmit pe baza testelor facute de utilizatori pe platforma Netograf.ro in anul 2020, s-a confirmat ca Orange are cea mai buna viteza de internet fix si mobil din Romania.

Servicii Orange Business Services

Pe segmentul B2B, in trimestrul al treilea al anului 2021 s-a inregistrat o evolutie pozitiva fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea veniturilor din IT&C a fost determinata de continuarea proiectelor de transformare digitala a companiilor si a administratiilor publice. Astfel, solutiile de securitate cibernetica au cunoscut o crestere de 53%, iar cele de cloud si colocare de echipamente de 29%.

Servicii financiare mobile

In trimestrul 3 din 2021, Orange Money a inregistrat o crestere de 19% a bazei de clienti comparativ cu T3 2020, aceasta ajungand la 292.000 de clienti la 30 septembrie 2021. Totodata, in T3 2021 a crescut cu 24% numarul de carduri de debit fata de T3 2020, generand si o crestere cu 25% a tranzactiilor cu cardul de debit. Incepand din iulie 2021, produsele financiare digitale Orange Money, disponibile pana acum doar clientilor Orange Romania, devin accesibile utilizatorilor din orice retea de telefonie mobila din Romania.

Servicii digitale si dispozitive

In perioada iulie-septembrie 2021 a crescut numarul de utilizatori care au optat pentru servicii digitale. Nivelul de utilizare a serviciului MyOrange pentru tranzactii de reincarcare si plata a inregistrat o crestere cu 24% fata de perioada similara a lui 2020. Totodata, numarul de membri in Comunitatea Orange care au ales sa afle aici informatii si raspunsuri despre produsele si serviciile Orange, a crescut cu peste 70% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

YOXO, primul abonament mobil complet digital din Romania, fara perioada contractuala, a continuat si in T3 2021 sa inregistreze o crestere constanta a numarului de utilizatori activi, iar din septembrie permite activarea unui abonament cu eSIM, oferind o calatorie digitala completa de la inceput pana la sfarsit si o activare imediata a serviciului.

Tot in T3 2021, Orange a lansat in premiera in tara noastra campania „Premium pentru mine si natura”, ce le ofera clientilor posibilitatea de a cumpara exclusiv online smartphone-uri de top, reconditionate. Demersul a dus la o crestere de 4 ori a vanzarilor de telefoane reconditionate fata de T3 2020. Astfel, Orange contribuie la reducerea impactului deseurilor electronice asupra mediului inconjurator si continua seria initiativelor green, punand accent pe principiile comerciale ale unei economii circulare.

Entuziasmul si ambitia cu care am inceput anul in curs nu s-au estompat pe parcursul lui 2021, un an marcat in continuare de multa incertitudine si fragilitate. Mentinerea calitatii retelei Orange la cele mai inalte standarde a fost prioritara, iar eforturile noastre au fost recunoscute de clienti, care ne-au acordat increderea lor alegand serviciile noastre, si au fost reconfirmate de catre Ookla® si ANCOM. Astfel, am demonstrat inca o data ca suntem reteaua #1 pe piata locala. Avem, totodata, incredere ca prin grija noastra permanenta fata de mediu si prin initiative precum campania de telefoane reconditionate vom influenta in bine societatea, economia si vietile celor din jur.

Rezultate pozitive obtinute ne ofera doza necesara de optimism si elan si pentru urmatoarea perioada. Suntem foarte mandri ca am finalizat tranzactia de achizitionare a pachetului majoritar de 54% din actiunile Telekom Romania Communications, cu obiectivul principal de a fi prima alegere in piata serviciilor convergente din Romania. Alaturi de noii nostri colegi formam o echipa mai puternica si mai numeroasa si impreuna ne propunem sa le livram mai departe clientilor servicii si produse de cea mai buna calitate,” a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.

 

[i]Telekom Romania Communications a devenit parte din grupul Orange la data de 30 septembrie. De aceea, rezultatele pentru T3 2021 nu cuprind informații legate și de aceasta companie.

[ii] Numar total de abonați fara PABX.

Mai multe informatii despre performanta financiara a Grupului Orange in primul trimestru al anului 2021 gasiti in comunicatul atasat:

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA