loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2022

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2022

In intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri[i] consolidata in valoare de 403 milioane de euro[ii], in scadere cu 5,8% fata de aceeasi perioada a anului anterior

Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru al anului 2022, disponibile la 31 decembrie.

In intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri[i] consolidata in valoare de 403 milioane de euro[ii], in scadere cu 5,8% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In 2022, cifra de afaceri este de 1,571 miliarde de euro, in scadere cu 2,6% fata de perioada similara din 2021. Diminuarea veniturilor este provocata de impactul contextului macroeconomic, dar si de declinul structural al unor activitati de voce si date al carui nivel a depasit factorii de crestere a celorlalte servicii.

La 31 decembrie 2022, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 10,1 milioane de clienti[iii], servicii fixe in banda larga catre 1,2 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1,4 milioane de clienti.

Retea: 25 de orase cu prezenta 5G la final de 2022

T4 2022 a fost marcat de licitatia de spectru, prin care Orange devine operatorul din Romania cu cel mai mare portofoliu de spectru si isi reconfirma pozitia de lider in calitatea serviciilor mobile si fixe, precum si ambitia de a fi alegerea #1 pentru solutii sustenabile de conectivitate si servicii digitale integrate. In acelasi timp, Orange a ajuns operatorul cu cele mai mari investitii in infrastructura de comunicatii locala, taxele de licenta, pentru achizitionarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicandu-se la 264,6 milioane €.

Pentru a asigura acces la conectivitate pentru cat mai multi clienti, Orange a continuat si in acest trimestru eforturile de extindere a retelei si de a le furniza clientilor acces la tehnologii ce ofera conexiuni de mare viteza. Din T4 reteaua 5G e disponibila in Miercurea-Ciuc, Suceava si Targu Mures, iar numarul oraselor in care clientii beneficiaza azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localitati din mediul urban si rural au primit acces la conectivitate 4G si 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populatie, in timp ce reteaua 4G+, cu viteze de download de pana la 355,6 Mbps si de pana la 47,5 Mbps pentru upload, acopera 80,15% din populatie.

Eforturile de expansiune au fost completate de cele de performanta a retelei Orange, desemnata pentru al noualea an consecutiv de auditorul independent LCC International drept cea mai rapida retea mobila si cea mai rapida retea 5G din Romania. Totodata, in urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obtinute pentru operatorii romani in T3-T4 2022, Orange Romania a fost desemnata cea mai rapida retea fixa.

Orange Business Services: crestere sustinuta a veniturilor din conectivitate si solutii de tip IT&C

Finalul lui 2022 a insemnat o continuare a cresterii veniturilor atat din conectivitate, cat si din solutii de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% fata de T4 2021, in aceasta categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare si solutiile de colaborare, gazduire de echipamente, virtualizare in cloud si securitate cibernetica. De asemenea, Orange a extins in 2022 portofoliul de servicii avansate oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detectie a vulnerabilitatilor, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud si integrarea vocii fixe in platformele de colaborare.

Responsabilitate sociala: 300.000 de telefoane colectate in programul ”Re”

In linie cu angajamentele sale strategice asumate prin strategia #OrangeForward, Orange s-a implicat si in 2022 in comunitatea locala prin atentie constanta asupra reducerii impactului sau asupra mediului si prin sustinerea incluziunii digitale si diminuarea decalajului digital.

Orange a continuat derularea initiativelor menite sa incurajeze un comportament responsabil in ceea ce priveste reciclarea, reconditionarea, repararea si recumpararea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulara ”Re” pe parcursul intregului an.

Initiativele dedicate protejarii mediului si reducerii amprentei de CO2 au fost continuate si de YOXO, prin implicarea clientilor in plantarea a 2 hectare de padure, in Calugareni, judetul Giurgiu.

In acelasi timp, pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru cresterea procentului de energie verde folosit in retea. Primele centre de interconectare comunicatii din program sunt in Constanta si Brasov, pe acoperisul carora s-au instalat si dat in functiune panouri solare a caror productie anuala de energie estimata este echivalenta cu consumul anual mediu de 100kWh/luna al ~110 gospodarii.

Pe langa initiativele sale de desfasurare a unui business responsabil, zona de educatie a ramas  in centrul preocuparilor Orange in 2022. In ceea ce priveste incluziunea digitala, Orange Romania, in parteneriat cu Fundatia Orange si Simplon Romania, a derulat in T4 2022 a noua editie a programului de educatie digitala SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii. Digitaliada, program de educatie digitala derulat si implementat de Fundatia Orange Romania in scoli din 34 de judete si la nivel national prin hub-ul www.digitaliada.ro, a ajuns in T4 la 51 de noi scoli incluse in program, peste 12.000 de elevi primind acces in acest trimestru la continutul online disponibil pe platforma dedicata.

Servicii digitale: Clienti din ce in ce mai interesati de ofertele exclusive in magazinele online Orange & YOXO cu acces la conectivitate 5G

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale si numarul clientilor ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat sa creasca in T4 2022. Clientii Orange au beneficiat de oferte exclusive in magazinul online Orange, iar vanzarile in ecosistemul digital au inregistrat o crestere de peste 50% fata de T4 2021. In septembrie, la un an de la achizitia Orange Romania Communications, clientii au putut folosi o singura aplicatie My Orange pentru a-si gestiona serviciile Orange Romania si Orange Romania Communications.

YOXO, produsul 100% digital, a continuat sa castige teren, iar din T4 ofera clientilor acces la cea mai buna experienta de conectivitate prin intermediul retelei 5G. In 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil in aplicatia mobila si au fost introduse noi beneficii precum sectiunea YOXO Dealz, aplicatia avand cel mai bun rating din magazinele de aplicatii din Romania. Toate acestea au dus la o baza de clienti aproape dubla fata de 2021.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a inregistrat in T4 2022 cea mai importanta crestere din punct de vedere a tranzactiilor efectuate de catre clienti, care au crescut de peste 2 ori fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzactiile in magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind platile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clientilor.

2022 a fost un an esential pentru noul Orange in Romania, in care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. Pe langa lansarea din primavara a primei oferte comune de servicii fix-mobil destinata tuturor clientilor si finalizarea tranzitiei Orange Romania Communications catre brandul Orange, am facut pasi importanti pentru oferirea unei experiente unitare clientilor, prin numarul de contact unic 300 si un nou design pentru toate magazinele si aplicatiile noastre, iar la final de an am reusit sa mai inscriem o borna, prin relocarea echipelor Orange Romania si Orange Romania Communications in doua sedii in Bucuresti.

In pofida contextului macroeconomic plin de provocari, uitandu-ne la nivelul intregului an, rezilienta a caracterizat performanta noastra, iar obiectivul nostru a fost sa implementam actiuni clare pentru a atenua incercarile cu care ne-am confruntat. Iar pentru ca oamenii sunt motorul principal din spatele reusitelor noastre, le multumesc tuturor din marea echipa Orange pentru implicarea lor si toate eforturile facute pe parcursul intregului an, demonstrand ca sunt cu adevarat One Team”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange Romania.

Gasiti varianta completa a articolului si in documentul de mai jos:

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA