loader

Numarul romanilor care fac zilnic plati cu cardul a crescut cu 45% intre martie si decembrie 2015

Unu din cinci romani utilizeaza cardul pentru plata cumparaturilor cu valori mai mici de 10 lei, arata rezultatele unui studiu MasterCard, care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor in Romania.

Cele mai uzuale plati cu cardul sunt de valoare mica, trei sferturi dintre participantii la studiu afirmand ca, de regula, utilizeaza cardul pentru achizitionarea unor cumparaturi de pana la 75 lei.

 

Aceasta tendinta este incurajatoare, aratand o schimbare de mentalitate la nivelul pietei locale: migrarea dinspre numerar inspre platile electronice pare sa-si faca loc in comportamentul de consum al romanilor, daca luam in considerare faptul ca 85% dintre respondenti afirma ca utilizeaza cardul pentru plata cumparaturilor curente. De altfel, 4 din 5 romani prefera cardurile pentru ca astfel evita sa poarte numerar asupra lor, in timp ce 67% apreciaza usurinta cu care sunt realizate platile in acest fel.

 

Potrivit studiului, cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumparaturilor cotidiene. In decembrie 2015, numarul celor care efectuau zilnic plati cu cardul era cu 45% mai mare fata de luna martie a aceluiasi an. Acest rezultat indica o evolutie imbucuratoare la nivelul pietei, sustinuta si de faptul ca ponderea romanilor care detin un card bancar a fost in crestere pe parcursul lui 2015, ajungand in luna decembrie pana la 95% in randul adultilor care locuiesc in zonele urbane din Romania si care folosesc internetul.

 

Boom-ul anului trecut in piata de carduri din Romania apartine segmentului contactless. Simpla, rapida si sigura, metoda de plata contactless devine una dintre metodele preferate de plata ale utilizatorilor de carduri. Intre primul si ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondentilor care afirmau ca obisnuiesc sa efectueze plati contactless a crescut cu 160%. In decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenti se declarau obisnuiti sa efectueze plati contactless, confirmand tendinta de crestere in popularitate a acestei metode de plata.

 

“Campaniile derulate de MasterCard in Romania pe parcursul anului trecut au scos in evidenta beneficiile platilor cu cardul, atat pentru consumatori, cat si pentru economie, in ansamblu, si ne bucuram sa vedem rezultatele acestora - rate accelerate de crestere, care arata ca tot mai multi romani isi insusesc comportamentul de plata cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educatie financiara si vom continua sa facem acest lucru si in campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovatii care sa faca experienta la plata cat mai usoara, confortabila si rapida” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru Romania.

 

 

De altfel, rezultatele campaniilor de educatie financiara par sa fie deja vizibile, doar 12% dintre respondenti afirmand ca nu stiu sau nu sunt obisnuiti sa plateasca prin intermediul cardului. Astfel, gradul scazut de penetrare a platilor cu cardul in Romania poate fi atribuit in mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenti invocand acest motiv, atunci cand au fost rugati sa mentioneze de ce nu utilizeaza cardul la plata.

 

Studiul a analizat si perceptia consumatorilor romani asupra platilor cu cardul pe Internet, reliefand faptul ca majoritatea consumatorilor constientizeaza beneficiile acestui tip de cumparaturi.

 

Astfel, 57% dintre acestia au mentionat ca principal avantaj al platilor online cu cardul faptul ca astfel pot face plati oricand si de oriunde doresc. Pe de alta parte, securitatea datelor si increderea in unele pagini ale comerciantilor, desi intr-o usoara scadere, raman principalele preocupari ale utilizatorilor de carduri din Romania cand vine vorba de efectuarea cumparaturilor online.

 

Studiul se bazeaza pe sondaje Omnibus realizate in lunile martie si decembrie 2015, in mediul urban, in randul utilizatorilor de Internet cu varsta de peste 18 ani, de compania de cercetare iSense Solutions, pentru MasterCard.
 

Autori

foto
MASTERCARD EUROPE SPRL - REPREZENTANTA